notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan nő az izomzatod?

Hogyan nő az izomzatod?

vitalzone.hu
hirdetes

Minden embernek van egy vele született izomnövekedési kapacitása, nagyjából úgy, mint ahogyan minden embernek megvan a maga természet által adott magassága, alakja, csontszerkezete.

Hogyan nő az izomzatod?

Megbízható utalások vannak azzal kapcsolatban, hogy a nagyon nagy terhelésnek kitett izomban „javítások” mennek végbe, mégpedig speciális sejtek által, az úgynevezett őssejtek által, melyek a véráramom keresztül a hajszálereken át a rostokhoz jutnak, és ott szó szerint kifoltozzák az izomsejteket. Fehérje, és a „javítósejtek” attól kezdve az izomszövedék részévé válnak, és tovább vastagítják azt.

 

Ezzel párhuzamosan egy alkalmazkodási folyamat megy végbe a környező kötőszövetekben, inakban, szalagokban. A kötőszövetréteg ellenállóbb lesz, keményebb, és valószínűleg vastagabb is, és pont ez az alkalmazkodás nyújt védelmet a sérülések ellen, ha biztosítjuk a regenerálódáshoz szükséges időt. Ezeket a kellő nagyságú ingerek, tehát terhelés, vagy túlterhelés váltja ki. A nagy ingerek (itt a nagy alatt nem csupán a nagy súly értendő) minden bizonnyal egy olyan reakciót váltanak ki, ami által nagyobb terheléseknek jobban ellen tud állni. Mai napig vitatott, hogy esetleg az izomrostok számának növekedése is bekövetkezik (hiperplázia). 

hirdetes

 

Hyperplasia:

A normálnál gyorsabb ütemű, felfokozott sejtosztódás.

 

Tehát ha megpróbálod az izmot egyre jobban terhelni, a test alkalmazkodik, és egyre nagyobb számban húzódnak össze a rostok, hogy a folyamatosan növekvő követelményeknek eleget tudjon tenni. Ez azt jelenti, hogy az izomzatodat folyamatosan növekvő terhelésnek kell, hogy kitenned annak érdekében, hogy ezt az alkalmazkodási folyamatot képes legyél fenntartani.

hirdetes

 

A súlyzós edzés ezen kívül más reakciókat is von maga után, a rostok vastagodnak, az izmot körbevonó burok ellenállóbbá válik, és új hajszálerek képződnek, hogy több vért tudjanak erre a területre szállítani. Itt az izomsejtek megfelelő energiaszolgáltató anyagokkal való ellátása döntő fontosságú. Ezáltal töltődnek fel az izmok egy edzés után több izomglikogénnel, és fehérjével, mint edzés előtt.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Sóska

Latin neve (Rumex acetosa)   Eredete, élőhelye   Egész Európában őshonos, de... Tovább

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend kalóriabevitel sport