notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hatékony gyakorlatok, amik a HIIT és a pilates elemeit ötvözik

Hatékony gyakorlatok, amik a HIIT és a pilates elemeit ötvözik

Sz.F.
hirdetes

Többféle edzéstípus létezik, amelyeket más és más célokra alakítottak ki. Egyes edzések az erőnlétet igyekeznek fokozni, míg mások a fogyásra koncentrálnak, és így tovább. Manapság mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbb edzésterveket, amik a leginkább megfelelnek céljaiknak.
 

Hatékony gyakorlatok, amik a HIIT és a pilates elemeit ötvözik

Ha történetesen mind a HIIT (magas intenzitású intervallum edzés) gyors eredményeire vágysz, de vonz a pilates izomformáló jellege is, akkor jó hírünk van. Felütötte ugyanis a fejét néhány gyakorlat, amik e két edzéstípus jellegzetességeit ötvözik, és amiket akár otthon, mindenféle segédeszközök nélkül is elvégezhetsz.

 

A PIIT28 nevet viselő edzéstípus egy 28 napos edzésprogram, amihez elég csupán egy kényelmes pár edzőcipő és egy jógaszőnyeg otthonra. A gyakorlatok összesen 28 percet (és 40 másodpercet) vesznek el a napból, de biztos lehetsz benne, hogy egy nagyon intenzív fél óráról van szó.

 

A PIIT28 nem csupán a fogyásban segít, de egyszerre erősítő hatása is van. Az edzéstípus ötletgazdája, Cassey Ho szerint „sebezhetetlennek és erősnek érzed magad közben. Igen, az emberek fogyni akarnak, de ez nem lehet az egyetlen dolog, amire összpontosítasz. Arra is fókuszálnod kell, hogy erősebbé válj, és hogy jól szórakozz közben.” Ha felkészültél, akkor kezdjük is!

hirdetes

 

Hegymászó gyakorlat

Először is ereszkedj teljes plank pozícióba. Húzd fel a jobb térdedet a karjaid felé, lélegezz be, majd nyújtsd vissza a lábadat plank pozícióba. Ismételgesd ezt a jobb és a bal lábaiddal amilyen gyorsan csak tudod.

Alternatív módszer: Vagy lassabban húzd be a térdedet a mellkasodhoz, vagy ereszkedj térdelő plankbe, és lassan mozgasd őket a mellkasod irányába.

 

Hatékony gyakorlatok, amik a HIIT és a pilates elemeit ötvözik

Cikkcakk

Feküdj a hátadra, és emeld fel bal lábad 90°-os szögben behajtott térddel – a másik lábad maradjon előre kinyújtva, de emelt állapotban. A kezeid helyezd a tarkódhoz, könyökeid pedig tárd ki szélesre. Lélegezz ki, majd emeld el a jobb válladat a szőnyegről, és mozgasd a bal térded irányába. Lélegezz be, majd térj vissza a kezdő pozícióba, és ismételd ezt el a másik oldallal is.

Alternatív módszer: tartsd a fejed, a nyakad, és a vállaid a szőnyegen, és csak a lábaiddal végezd a gyakorlatot.

 

Széles térdemelés

Állj egyenesen, a lábaid pedig tedd csípőszélességnél nagyobb terpeszbe. Ugorj fel az egyik talpaddal, a másik térdedet pedig ekkor próbáld olyan magasra emelni (hátrafelé), amennyire csak lehetséges. Ez után a másik lábbal ugorj, és így tovább.

hirdetes

Alternatív módszer: ne ugorj fel, csak emeld meg az egyik térdedet amilyen magasra csak tudod, majd válts a másik lábadra.

 

Tripla felülés

Feküdj a hátadra, és helyezd a talpaid a szőnyegre, behajlított térdekkel. Tedd a kezeid a tarkód mögé, széttárt könyökökkel. Ez után feszítsd be a hasizmaidat, majd emeld fel a vállaidat – egymás három emelést számolj, majd ereszkedj vissza kezdőpozícióba.

Oldalsó kilépés plankből

Ereszkedj teljes plank pozícióba. Ugorj ki a lábaiddal V alakban, majd gyorsan ugorj vissza, hogy újra egymás mellé kerüljenek. Eközben feszítsd be a hasizmaidat.

Alternatív módszer: ne ugorj, hanem egyszerre az egyik, majd a másik lábaddal lépj ki oldalra, majd vissza.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.7

alakformálás edzésmódok fitness mozgás