notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A kudarcok leggyakoribb okai

Hibák, melyek kudarchoz vezethetnek

hirdetes

Lehet veled is előfordult már, hogy megállt a fogyás, vagy éppen a fejlődés. Ilyenkor gyakran elkövetik a legnagyobb hibát,  hogy abba hagyják vagy egy teljesen új módszerbe kezdenek, ami miatt kudarcba fulladhat az egész próbálkozás.

 

A leggyakoribb hibák

 

1. hiba - Új módszer

Ha már megvan a jó módszer, akkor ki kell tartani mellette. A fogyás, az izmosodás, nem szentírás, nincs olyan, hogy ha ezt és ezt csinálod, akkor heti ennyi vagy annyi kilót fogsz leadni, mert mindenki más, mindenkinek másképp reagál a szervezete a terhelésre. Egy dolog azonban mindenkinél azonos, mégpedig, hogy a test idővel alkalmazkodik a terheléshez. Általában ez az oka annak is, hogy megáll a fogyás.
 
Bár jó hír, hogy ez nem az elején szokott bekövetkezni, hanem az utolsó pár kiló esetén.
 
Ilyenkor, ha valami új módszerbe kezdesz nem biztos, hogy azt éred el, amit szeretnél. Egy jól beállított kajálást és edzést nem éri meg elrontani valami homlokegyenest ellentétes elgondolással. Érdemes viszont a kivárásra játszani és max egy picit erősíteni az edzésen. Az már kellő lökés lesz ahhoz, hogy akár újra beinduljon a fogyás.
 
 

Szerző:
Kiss Sándor - Sasa
facebook.com/sasafitness

A leggyakoribb hibák

Másik hiba, ami gyakran előfordul, viszont ezt már edzők is el szokták követni, hogy túlságosan vigyáznak. Ez alatt leginkább azt kell érteni, hogy az edzők félnek terhelni a vendégeket, figyelik minden reakciójukat és ha kicsit is nehéznek tűnik valami, akkor sűrű bocsánatkérések mellett adnak valami könnyebb feladatot.

A vendégek pedig szeretik a komfortzónájukat és nagyon nehéz onnan kibillenteni őket. Amit ismernek, amit szeretnek csak azt csinálják. Pedig néha a leggyűlöltebb gyakorlatok a leghasznosabbak a fejlődés szempontjából.

 

A túlzott óvatosságot valahogy úgy lehet megérteni, mint mikor a szülő mindentől meg akarja védeni a gyerekét. Aztán lesz neki otthon egy kis korcs, aki nem mer elmenni este a boltba vagy ha eltéved, akkor nem mer megkérdezni senkit, mert ő ahhoz van szokva, hogy helyette mindent megcsinálnak. Ez ilyen életre alkalmatlan kategória.

hirdetes

 

Ugyanez edzőben úgy néz ki, hogy nem akar leterhelni, fél, mert nem biztos a tudásában, ezért aztán olyan gyakorlatokat csináltat, amitől alig alig fogsz fejlődni és nem tanulsz tőle semmit. Majd mikor pár hónap után próbálnál a saját lábodra állni, akkor rájössz, hogy tök jó, hogy ott volt, mert egy gyakorlatot nem tudsz nélküle megcsinálni, mert nem tanított semmit!

 

Szerző:
Kiss Sándor - Sasa
facebook.com/sasafitness

A leggyakoribb hibák

Ha már edzők, akkor érdemes megemlíteni hibaként azt a kérdést, hogy “mit szeretnétek ma?”. Elsőre furának tűnhet, hogy ez miért hiba, vagy miért gond, de mindjárt rájössz.

 

Ha annak idején Henry Ford megkérdezte volna az embereket, hogy mégis mire lenne szükségetek, akkor valószínű egy gyorsabb lovat mondtak volna. Ő viszont csinált egy autót, azt a bizonyos T-modellt és azt mondta, hogy erre van szükségetek. Láss csodát sikere lett és tényleg arra lett szükségük.

 

Nem várható el a vendégektől, hogy profiként képben legyenek, pedig amennyi kókler van a termekben, nem ártana, mert kevésbé lennének megvezetve. Ha feldobom ezt a kérdést, akkor tuti elkezdik mondani, hogy legyen has, fenék, meg a derekukat csipkedik, hogy azt kellene ledolgozni. Ha edző vagy,  próbáld ki, aztán mond meg nekik, hogy nem kaphatsz meg mindent, amit akarsz.

hirdetes

 

Ők ezt fogják mondani, mert hisznek a csodában, a helyi zsírégetésben és hasonló marhaságokban. Nekem meg tudnom kell irányítani és manipulálni őket ahhoz, hogy azt csinálják, ami tényleg jó. Aki hagyja, hogy a vendég irányítson az bukott.

 

Szerző:
Kiss Sándor - Sasa
facebook.com/sasafitness

A leggyakoribb hibák

A kajálásban sok buktató van, de a “csak egy kicsit” a legnagyobb! Ez ugynais sokszor előfordul és ha egyszer megtetted, akkor újra meg fogod tenni. Aminek az lesz a következménye, hogy az egész kalória számolgatást dobhatod a kukába, mert a sok kicsi szépen összeadódik. Nem érted majd, hogy miért, de máris ott vagy, hogy nem fogsz fogyni vagy rosszabb esetben még hízol is. Pedig Te “csak egy kicsit” ettél ebből vagy abból.

 

Szerző:
Kiss Sándor - Sasa
facebook.com/sasafitness

A leggyakoribb hibák

Változatosság. Mielőtt azzal jönnél, hogy az elején egy viszonlagos állandóságról írtam, inkább megmagyarázom. Zavard össze a tested, próbáld meg kilökdösni a komfortzónából. Ne tudjon felkészülni a következő edzésre. Ne legyenek megszokott dolgok. Egy ilyen edzés mellett is összejöhet, hogy megáll a fogyás vagy megtorpan a fejlődés, csak sokkal kisebb az esély és sokkal gyorsabban át lehet billenni a holtponton.

 

Sok kis apróságon múlik a siker, csak oda kell figyelni.

 

 

Szerző:
Kiss Sándor - Sasa
facebook.com/sasafitness

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

VLCD

A VLCD a very low calory diet angol kifejezés rövidítése, mely a nagyon alacsony... Tovább

Antitestek

Az antitesteket ellenanyagnak is nevezik. A szervezetben kialakuló speciális fehérje anyag,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 4.8

fitness