notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Zsírégetés hatékonyan-mindent, amit tudnod kell neked is

Zsírégetés hatékonyan

Bozsik Ildikó
hirdetes

Biztosan sok helyen olvastátok már, hogy az edzés során a zsírégetés kb. a 20., 30. perc után indul be. Viszont azt már kevés helyen írják le, hogy ennek mi az oka. Mielőtt megosztom veletek a hatékony zsírégetés trükkjeit, szeretném bemutatni, hogy mit is jelent pontosan, amikor zsírégetésről beszélünk.

Zsírégetés hatékonyan-mindent, amit tudnod kell neked is

A szervezet úgy működik, hogy fizikai terhelés hatására először mindig a gyorsan hasznosítható energiaforrásokhoz nyúl. Ilyen elsődleges energiaforrás a szénhidrát. Miután ezek a raktárak kezdenek kiürülni, testünk egyre nagyobb mértékben fordul a zsírsavak felé, és a munkavégzés során egyre nagyobb szerepet kap a zsírok lebontásával termelt energia. Ezért van az, hogy körülbelül 30-40 perc után kapcsol át a szervezet az intenzív zsírégetésre.


Van azonban egy nagyon fontos szabály, amit sokan nem ismernek, ennek köszönhetően tévhitben élnek a zsírégetést illetően. Sajnos elterjedt az a felfogás, hogy minél keményebb, intenzívebb egy edzés, annál jobban fogyaszt. Sokan kínozzák magukat kardio gépeken, vagy akár kint a szabadban magas pulzus számmal, a várva várt eredmény azonban elmarad. Ennek magyarázata egyszerű, és aki szem előtt tartja, biztos, hogy a jövőben sikeresen fog neki a hatékony zsírégető edzéseknek. A terhelés intenzitása nem lehet túl magas, ugyanis szervezetünk a közepes intenzitású és hosszan tartó munkavégzés során használja a testünkben található zsírsavakat az energiatermeléshez. Ez azt jelenti, hogy a maximális pulzus szám 65-75 %-án kell edzeni. Ez ugyanis a zsírégetés célpulzus tartománya. Ha ebből a tartományból kiesünk, akkor módosulni fog a felhasznált energiaforrás, tehát nem érjük el a kívánt edzéshatást.

hirdetes


Mit jelent ez pontosan?

Első lépésben ki kell számolni a maximális pulzusunkat, amit a következő képpen tehetünk meg:

hirdetes

220-ból vonjuk ki életkorunkat. A kapott eredménynek vegyük a 65-75 %-át. Ez lesz a célpulzus tartományunk, ha zsírégetést szeretnénk elérni. Konkrét példán keresztül ez így néz ki: én 26 éves vagyok. Akkor az én maximális pulzusom 194 lehet. Ennek 65-75%-a  124-144
Elsőre furcsán hangozhat ez a két szám, és kipróbálva biztos azt fogjuk érezni, hogy nem csinálunk semmit, vagy amit csinálunk az nem ér semmit. Ki kell próbálni hosszú távon, heti 3-4 edzéssel, és az eredmény a vártnál hamarabb fog jelentkezni.

 

 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

2019-07-16

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

Egy nagyléptékű amerikai kutatás szerint azok az idősebb, egészséges súlyú nők, akik a hasuk helyet a combjukra híznak, védettebbek a szívbetegségektől. A kutatók szerint az "alma alakú" nőknek meg kell próbálnia leadni a hasukból és "körte alakúvá" válni.

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

2019-07-12

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 170

Átlagos értékelés: 4.7