notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A sportos és izmos lábakért

Hat gyakorlat a fantasztikusan izmos lábakért!

Kósa Krisztina
hirdetes

Ha te is szeretnél izmos és gyönyörű lábakat, nincs más dolgod, mint kitartónak lenni, és követni a cikkben található utasításokat. A szépségért meg kell dolgozni, ez tény, de kellő akaraterővel bármi megvalósítható – például az alábbi hatállomásos gyakorlatsor is, melynek minden részét érdemes betartani a meggyőző eredményért!

Izmos lábak - hat gyakorlat

 

Melyik nő ne szeretne karcsú és izmos lábakat? A lábon – azon belül is a combon – megjelenő felesleges zsírtól könnyedén megszabadulhatsz, ha elhatározod magad, hogy márpedig te most ezen változtatsz! 

 

Futás

 

Egyértelműen a futás az egyik legjobb láberősítő edzésmód. Sokan kedvelik, és legalább ennyien nem, ugyanis unalmas és monoton tud lenni, ha valaki még nem kapott rá az ízére. Azonban ez is olyan, mint bármilyen más tevékenység, melyhez nem feltétlenül szívesen kezdünk hozzá: ha egyszer ráérzel a mikéntjére, már el sem fogo dtudni képzelni nélküle a napjaidat. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden nap nyüstölnöd kell magad, de azt igen, hogy ha kimarad egy alkalom, már hiányozni fog. 

 

Lehet kezdeni egy kellemes, bemelegítő sétával, mely felvezeti a majdani futást, és ha már eleget sétáltunk, elkezdhetünk kocogni. Fontos, hogy nem szabad kezdő futóként belevágni semmilyen nagyobb-hosszabb távba, hiszen se értelme, se eredménye nem lesz, inkább csak feleslegesen megerőltetjük magunkat. Fő a mértékletesség és a fokozatosság. 

 

Ha azonban mégis úgy döntesz, hogy nem tudsz várni az eredményre, fuss naponta kétszer: reggel és este egy kisebb adagot. 

 

Lépcsőzés

 

A lépcsőzés elképesztően megdolgoztatja a lábakat, és ami a legjobb benne, hogy szinte nem is vesszük észre közben ezt a tényt. Ha például elmész  az Aggteleki Cseppkőbarlangba, és végiggyalogolod lefelé, majd fölfelé a több mint 500 lépcsőfokot, másnapra garantáltan egy finom kis izomlázzal fogsz kikelni az ágyból – már ha ki tudsz egyáltalán. :) 

hirdetes

 

Mivel közben nézelődsz, és meg-megállsz, fel sem tűnik, hogy kilométereket gyalogolsz fel és le, és biztosan nem jut az sem eszedbe, hogy mennyire unalmas a gyaloglás, hiszen a túra természetes részeként jelenik meg. 

 

Van azonban a hagyományos lépcsőzés, melynek egyetlen funkciója, hogy olyan vádid és combod legyen, melyre mindenki vágyik. Ilyenkor a legjobb tennivaló, ha lift és mozgólépcső helyett mindig a sima lépcsőt választod. Ha emeletes házban laksz, akkor is prbálj meg mindig a lépcsőn közlekedni, ugyanis mind lefelé, mind felfelé igen jó erősítés lehet.

 

Biciklizés

 

A tavasz nem csak a motorosoknak kedvez, hanem a bringásoknak is. Ilyenkor végre elő lehet hozni a garázsból, pincéből, vagy lecipelni az erkélyről, és felpattanni rá, hogy lehessen élvezni a jó időt. Ha munkába autóval vagy tömegközlekedéssel jársz, a tavasz beköszöntével válts át kerékpárra, hiszen sokszor gyorsabb, és nem mellékesen sokkal egészségesebb is, mintha folyton a dugóban ülnél azon malmozva, hogy már megint emiatt fogsz elkésni.

 

Amellett, hogy a rendszeres biciklizéssel a lábaidat is erősíted, még azt a különleges szabadságérzetet is megkapod, amit csak azok ismerhetnek, akik ezt már mintegy életformát űzik.

 

hirdetes

 

Lapozz a további tudnivalókért és gyakorlatokért!

 

Izmos lábak - hat gyakorlat

 

Guggolás

 

Bizonyára emlékeztek még a gimis tesiórákra, amikor medicinlabdával és hasonló jó dolgokkal kellett guggolni, vagy éppen felülést csinálni – nem nagyon szerette senki, azt hiszem. Ebből a lényeg mára annyi csupán, hogy a guggolás igenis nagyon hasznos tevékenység, amennyiben az alakunkat – azon belül is a lábunkat – szeretnénk formálni. 

 

Ez az egyik legjobb lábizomerősítő gyakorlat. A hatást úgy lehet fokozni, ha mindkét kezedbe veszel egy kisebb súlyzót (elég, ha csak másfél kilót), és ezeket guggoláskor felnyújtva vagy oldalt tartva kezded a mozgást. Hidd el, hogy már pár guggolás után érezni fogod azt a három kilót, amit a kezedben tartasz.

 

Lábtológép

 

Edzőtermekben alapfelszereltség, ugyanis ez a speciális gép tökéletes eszköze a láberősítésnek, legyen szó vádliról vagy combról. Mielőtt azonban neki kezdesz ennek az erősítő mozgásnak, kérd ki szakember véleményét vagy tanácsát, ugyanis ha helytelenül használod, még gondjaid adódhatnak egy esetleges túlerőltetésből. 

 

Úszás

 

Ezt szerintem senkinek nem kell nagyon bemutatni, hiszen az egész testet átmozgatja, és erősíti. Rendszeres úszással csodásan izmos lábad és karod lesz, nem is beszélve a fenekedről és a válladról. 

A víz ellenállása duplán pozitív hatással van az izmokra, miközben úszol, ugyanis sokkal nagyobb erőkifejtésre készteti az izmokat, mintha szárazföldön végeznél bármilyen edzést. Ha nem szeretnél fedett medencében/uszodában róni kilométereket, most, hogy itt a jó idő, már megteheted ezt nyitott helyszíneken is, sőt, a nyár beköszöntével akár a Balatonon is. 

 

 

 

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
294 414
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 418 801
Közösség

Szótár

GI-diéta

Dietetikusunkkal egyetértve mindig fontosnak tartottam a fogyás folyamatában a GI - szerepét.... Tovább

Nadragulya

(Atropa Belladonna)   Jelentése   A belladonna azt jelenti, hogy szép hölgy. Ezt a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 188

Átlagos értékelés: 4.9