Használd elmédet a test meggyógyításához

Használd elmédet a test meggyógyításához

Joósz Andrea

Megsérülni nem jó dolog. A sportolónak fájdalmai vannak, az edzés fájdalmat okoz és nem tud úgy sportolni, ahogy szeretne. Amikor arra gondolunk, hogy megsérülünk, ez gyakran azt jelenti, hogy várjuk, hogy testünk meggyógyuljon. Mi lenne, ha megtanulnánk felgyorsítani a gyógyulást?

A test gyógyítása

A kutatók azt állítják, hogy a pozitív hozzáállás megőrzése és a mentális képességek kihasználása lehetővé teszi a rövidebb gyógyulási időt. A kutatók összehasonlítottak olyan alanyokat, akik gyorsan és lassan gyógyultak, és a gyorsan gyógyulók esetén a következőket találták:

  •  személyes felelősséget vállaltak a gyógyulásban
  •  erős vágyat és elhatározottságot mutattak
  •  több támaszt kaptak a barátaiktól, ismerőseiktől
  •  megőrizték a pozitív hozzáállásukat
  •  alkalmazták a kreatív vizualizációt
  •  kevésbé tartottak az újrasérüléstől

Szeretném bemutatni a kreatív vizualizáció módszerét és elmagyarázni, hogyan tudod magad is a
gyógyulásban használni.
 
A képzeletterápia egy képesség, amivel gyógyszeres kezelést, vagy orvosi gyógyítást ki tudod egészíteni.


Mi is a képzeletterápia?

A képzeletterápia lényege, hogy egy mentális képmást hozol létje valamiről, amit a való életben meg szeretnél valósítani, el szeretnél érni.
A képzeletterápia minden érzéket magába foglal, hogy egy élményt létrehozzon.
A képzeletterápia képes

  • növelni a személyes kontroll érzését
  • megtörni a fizikai, vagy orvosi rehabilitáció monotóniáját
  • fokozza a gyógyulás fokát

 
Rákkutatási eredmények a képzeletterápiáról


Kutatások kimutatták, hogy rákbetegeken végzett képzeletterápia számos előnyös hatással bír, melyek:

  •  hatékonyabb részvétel a terápiában
  •  javuló hangulat
  •  javuló életminőség
  •  megnövekedett belső kontroll érzés
  •  javuló immunválasz
  •  csökkent operáció utáni fájdalom és félelem
  •  megrövidült kórházi ápolás
  • csökkent fájdalomcsillapító használat

Ugyanezek az előnyök várhatók sportsérülés utáni rehabilitációban is.


Hogyan használjuk a képzeletterápiát, vagy vizualizációt?

Nyugalom (vegyél néhány mély levegőt kezdés előtt) Csukd be a szemed és képzeld magad elé, ahogyan a sérülés gyógyul (összeforr a csont, a szalagok összetapadnak) Érezd a pozitív hozzáállásodat, az akaratodat.  Reális elvárásaid legyenek (a vizualizáció segíthet, de ne várj csodával határos vagy azonnali gyógyulást) Használd az összes érzékedet, hogy a képet a lehető legreálisabbra formáld!
Ha a képzelet folyamata nem úgy halad, ahogy szeretnéd, azonnal állítsd meg és kezdd újra mindig tartsd az ellenőrzésed alatt a történéseket!


A kreatív képzelet használata

Számos módon lehet használni a kreatív képzeletet. Akármi is a célod, mindig tudsz olyan képet kreálni a képzeletedben, ami a segítségedre lehet. A következőkben a stratégiák főképp a fájdalomcsillapításban és gyógyításban lehetnek a segítségedre.


Képzeletterápia a fájdalomcsillapításban

Amikor az izomzatunk feszül, gyakran jelentkezik fájdalom. Tehát a fájdalom csökkentésének első lépése, hogy nyugodt állapotba kerülj. A nyugtató képzeletterápia a következőket foglalja magában:

  • Gondolj arra, ahogy a megfeszülő izmot masszírozzák. Lásd magad előtt, ahogy az izomrostok különválnak és koncentrálj a melegség érzésére. vizualizáció, önmegvalósítás, önismeretNéha fontos, hogy a fájdalom gondolatát leválaszd a képről. Ilyen képzeletek lehetnek pl.,hogy fekszel a tengerparton, vagy a medence vizén lebegsz.
  • Némelyek bizonyos formákat, színeket, jelenségeket a fájdalommal azonosítanak (pl a vörös színt, vil-lódzó fényeket). Használd a képzeletedet, hogy ezt megváltoztasd! Ha számodra a vörös egyet jelent a fájdalommal, gondolj arra, ahogy az adott testrészen a fájdalmas piros gyulladás lassan kifakul és normális színűre változik.
  • Gondolj arra, ahogy a fájdalom kiáramlik a sérült testrészből
  • Ha lüktető fájdalmad van, képzeld azt,hogy a fájdalom buborékok elhagyják a testedet minden pulzálásnál

 

Gyógyító képzelet

A gyógyító képzelet a gyógyulást szimbolizálja. Egy kép, ami az egészséges gyógyulás érdekében keletkezik. Ahhoz, hogy ezt fejleszd, kérdezd meg magadtól:

  •  milyen kép társul a sérüléshez és/vagy fájdalomhoz?
  •  milyen kép társul ahhoz, hogy erős vagy, szabadon tudsz mozogni és egészséges vagy?
  •  milyen kép emlékeztet a gyógyulásra?

A lényeg az, amit ne felejts el, hogy a képeknek egyedül számodra kell jelentéssel bírnia.


 
Példák a gyógyító képekre

 

  •  törött csont: a csonton lévő törésbe cement öntése
  •  szakadt izom: a szakadt izmok összefonódnak
  •  megdagadt testrész: a káros anyag kifolyik a duzzanatból
  •  sérült szalagok: a szalagok szorosak és erősek,vagy a nyújtás képe

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Toxoplazmózis

Cikk a macska toxoplazmózis veszélyeiről itt!    1. Mi a toxoplasmosis... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 241

Átlagos értékelés: 4.8