Fuss te is, elmondom hogyan és hol!

Futás, de hogyan és hol? Elmondjuk!

Kutasi Kelly

Akárhogyan is vesszük a futás az egyik legtermészetesebb mozgásunk. Érvelhetünk mi szakemberek bármilyen erővel is az ízületek kímélése mellett, mutathatunk más opciókat, mégis rengetegen választják a futást nagy szerelmüknek a mozgásban. Ha már itt tartunk, akkor ellenzés helyett nézzük meg, hogy hogyan és hol érdemes futni?

 

Fuss te is, megmutatom, hogyan és hol!

 

1.) Az aszfalton való futás valóban károsítja az ízületeket?


Nem feltétlenül, főleg akkor nem, ha megfelelően fel is készülünk rá! Rugalmatlan területről, mint tudjuk, sokkal nehezebb visszapattanni, de egy jó minőségű, ránk tervezett futócipővel, talpbetéttel nagyon jó esélyeink lesznek az ízületek megóvására. Segítségedre lehet még egy pár futó lecke egy szakképzett edzőtől, vagy pár jó tanács egy igazi maratonistától, esetleg a tuti tippek egy atlétától, a futótechnikádat illetően. Ugyan mit ér a jó cipő, ha rosszul futsz benne? A járásodat és a futótechnikádat megmutatja az is, hogy most hogyan vannak kitaposva a cipőid. A rossz technika különösen megterheli az ízületeinket, és az izmainkat sem a funkciójuknak megfelelő irányba terheli.


Érdemes tehát rászánnod egy kis időt, hogy tájékozódj és rendesen felkészülj az aszfalton való futásra, így hosszútávon is magabiztosan űzheted a kedvenc mozgásodat!:-)

 

2.) Fussak inkább a teremben?


A futógépen való futás teljesen más, mint kint a szabadban futni. Hallottuk már sokszor, hogy futógépen készültem fel a futóversenyre, amit aztán aszfalton kellett teljesíteni és csak fele annyit tudtam futni, vagy sokkal rosszabb idővel értem a célba, mint azt terveztem volna... Nem véletlenül. A futógépen való futásnál érdemes odafigyelni arra, hogy ne a sarok érkezzen le rögtön a szalagra, hanem inkább a talppárna (lábujjak alatti rész), ha ezen kívül még a térdedet is jobban rogyasztod, a komolyabb sérülésektől is megóvhatod magadat, és csökkentheted az ízületekre mért terhelést is.


Különös figyelmet fordíts a tempó és a koordinációd megválasztására, mert a szalag nem áll meg ha megbotlasz véletlenül.


Óriási előnye a gépen való futásnak azonban, hogy időjárástól és kifogásoktól mentesebben tudod tartani magadat az edzéstervedhez. A versenyre pedig úgy készülj fel, ahogyan teljesíteni szeretnéd vagy legalább fele-fele arányban!:-)
 

Fuss te is, megmutatom, hogyan és hol!

 

3.) Kapaszkodhatok a gépbe futás közben?


Ha kapaszkodsz azzal, nem csak a futás hatékonyságát csökkented, de a tartásodra sem tudsz figyelni közben. Ha bizonytalannak érzed még magad a futógépen, inkább sétál lassabban és a teljes testedet mozgasd át vele!:-)


Nem csak a futás, de a közepes intenzitású sétálással is hatékonyan tudsz zsírt égetni!


4.) Füves vagy salakos pályán jobb futni?


Mindkettőnek megvan az előnye.
A füves pálya puha és remekül tompítja a talajjal való ütközést! Kezdő futóknak kifejezetten ajánlott a futótechnika kicsiszolására. Amire nagyobb figyelmet kell fordítanod, hogy a talaj egyenetlensége és a megbúvó ágak, buckák miatt a bokád ki ne forduljon. A salakos pálya kicsit monoton lehet ugyan, a folyamatos körözés miatt, de ezeket a veszélyeket egyáltalán nem rejti magában!:)

 

5.) Hogyan tudom beállítani a megfelelő intenzitást?


A szabadban való futásnál egyszerű a helyzet, mert vagy gyorsítasz vagy lassítasz vagy sík terepet választasz vagy dimbes-dombos területnek indulsz neki, és ezzel a számodra megfelelő intenzitást ki is tudod választani. A futógépen történő edzésnél a gyorsító-lassító gombbal tudod szabályozni a sebességet. A dőlésszög emelésével pedig remek kihívás elé tudod állítani magad, és ne felejtsük el, hogy az ízületek védelmére is alkalmas az emelkedőre futás, az izmok extra munkájáról már nem is beszélve!:-) Nem mellesleg a farizom formálására tökéletesen alkalmas módszer!:-)

 

Fussatok bátran, fussatok szabadon, fussatok jól!


Szerző: Kutasi Kelly
Master Trainer
KELLYS Fitness & Squash Club tulajdonosa és szakmai vezetője
www.kellystudio.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Gyermekláncfű

Latin neve: Taraxacum officinale   Népies elnevezései: Pongyola pitypang, pitypang,... Tovább

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 233

Átlagos értékelés: 4.7