notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fuss te is, elmondom hogyan és hol!

Futás, de hogyan és hol? Elmondjuk!

Kutasi Kelly
hirdetes

Akárhogyan is vesszük a futás az egyik legtermészetesebb mozgásunk. Érvelhetünk mi szakemberek bármilyen erővel is az ízületek kímélése mellett, mutathatunk más opciókat, mégis rengetegen választják a futást nagy szerelmüknek a mozgásban. Ha már itt tartunk, akkor ellenzés helyett nézzük meg, hogy hogyan és hol érdemes futni?

 

Fuss te is, megmutatom, hogyan és hol!

 

1.) Az aszfalton való futás valóban károsítja az ízületeket?


Nem feltétlenül, főleg akkor nem, ha megfelelően fel is készülünk rá! Rugalmatlan területről, mint tudjuk, sokkal nehezebb visszapattanni, de egy jó minőségű, ránk tervezett futócipővel, talpbetéttel nagyon jó esélyeink lesznek az ízületek megóvására. Segítségedre lehet még egy pár futó lecke egy szakképzett edzőtől, vagy pár jó tanács egy igazi maratonistától, esetleg a tuti tippek egy atlétától, a futótechnikádat illetően. Ugyan mit ér a jó cipő, ha rosszul futsz benne? A járásodat és a futótechnikádat megmutatja az is, hogy most hogyan vannak kitaposva a cipőid. A rossz technika különösen megterheli az ízületeinket, és az izmainkat sem a funkciójuknak megfelelő irányba terheli.


Érdemes tehát rászánnod egy kis időt, hogy tájékozódj és rendesen felkészülj az aszfalton való futásra, így hosszútávon is magabiztosan űzheted a kedvenc mozgásodat!:-)

 

2.) Fussak inkább a teremben?


A futógépen való futás teljesen más, mint kint a szabadban futni. Hallottuk már sokszor, hogy futógépen készültem fel a futóversenyre, amit aztán aszfalton kellett teljesíteni és csak fele annyit tudtam futni, vagy sokkal rosszabb idővel értem a célba, mint azt terveztem volna... Nem véletlenül. A futógépen való futásnál érdemes odafigyelni arra, hogy ne a sarok érkezzen le rögtön a szalagra, hanem inkább a talppárna (lábujjak alatti rész), ha ezen kívül még a térdedet is jobban rogyasztod, a komolyabb sérülésektől is megóvhatod magadat, és csökkentheted az ízületekre mért terhelést is.

hirdetes


Különös figyelmet fordíts a tempó és a koordinációd megválasztására, mert a szalag nem áll meg ha megbotlasz véletlenül.


Óriási előnye a gépen való futásnak azonban, hogy időjárástól és kifogásoktól mentesebben tudod tartani magadat az edzéstervedhez. A versenyre pedig úgy készülj fel, ahogyan teljesíteni szeretnéd vagy legalább fele-fele arányban!:-)
 

Fuss te is, megmutatom, hogyan és hol!

 

3.) Kapaszkodhatok a gépbe futás közben?


Ha kapaszkodsz azzal, nem csak a futás hatékonyságát csökkented, de a tartásodra sem tudsz figyelni közben. Ha bizonytalannak érzed még magad a futógépen, inkább sétál lassabban és a teljes testedet mozgasd át vele!:-)


Nem csak a futás, de a közepes intenzitású sétálással is hatékonyan tudsz zsírt égetni!


4.) Füves vagy salakos pályán jobb futni?

hirdetes


Mindkettőnek megvan az előnye.
A füves pálya puha és remekül tompítja a talajjal való ütközést! Kezdő futóknak kifejezetten ajánlott a futótechnika kicsiszolására. Amire nagyobb figyelmet kell fordítanod, hogy a talaj egyenetlensége és a megbúvó ágak, buckák miatt a bokád ki ne forduljon. A salakos pálya kicsit monoton lehet ugyan, a folyamatos körözés miatt, de ezeket a veszélyeket egyáltalán nem rejti magában!:)

 

5.) Hogyan tudom beállítani a megfelelő intenzitást?


A szabadban való futásnál egyszerű a helyzet, mert vagy gyorsítasz vagy lassítasz vagy sík terepet választasz vagy dimbes-dombos területnek indulsz neki, és ezzel a számodra megfelelő intenzitást ki is tudod választani. A futógépen történő edzésnél a gyorsító-lassító gombbal tudod szabályozni a sebességet. A dőlésszög emelésével pedig remek kihívás elé tudod állítani magad, és ne felejtsük el, hogy az ízületek védelmére is alkalmas az emelkedőre futás, az izmok extra munkájáról már nem is beszélve!:-) Nem mellesleg a farizom formálására tökéletesen alkalmas módszer!:-)

 

Fussatok bátran, fussatok szabadon, fussatok jól!


Szerző: Kutasi Kelly
Master Trainer
KELLYS Fitness & Squash Club tulajdonosa és szakmai vezetője
www.kellystudio.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 542 910
Közösség

Szótár

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 233

Átlagos értékelés: 4.7