notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyni akarsz? Kezd a házimunkával!

hirdetes

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

vitalzone.hu
hirdetes

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát. Itt a szenzációs módszer, hogyan kezd el az életmódváltást. A megoldás a NEAT.

Fogyni akarsz? Kezd a házimunkával!

Mi is az a NEAT?
 

A NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis) a nem edzés típusú aktivitás által keltett hőtermelés. A nem edzés jellegű napi aktivitás növelése az energiafelhasználás fokozása céljából játszik fontos szerepet.

 

Ez tulajdonképpen az edzésen kívüli napi aktivitásokat jelenti!
 

Ez sokkal hatékonyabb, mint az egyenletes hosszú ideig tartó cardio edzés azoknál, akik egyébként inaktívak a nap folyamán, tehát legalább 8 órában ülőmunkát végeznek és ezen kívül sem mozognak túl sokat. A következő oldalon folytatom! 

 

Az elhízott kocogó jelensége


Érdekesség, hogy nézzünk meg egy manapság igen népszerű szabadidős utcai futóversenyt. Nagyrészt rendszeresen kocogó, futó emberekkel találkozunk, és így is jelentős köztük a legalább néhány kiló felesleggel rendelkezők száma. Ha a cardio edzés túlontúl misztifikált, fogyás szempontjából kiemelt zsírégető jellege olyannyira működne, akkor mire vezethető vissza ez a jelenség?

 

Nyilván itt is közbeszól a jól bevált „attól függ” válaszom. Hiszen a táplálkozás kulcsfontosságú szerepe megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor a hosszú, monoton cardio, önmagában fogyasztó és még mindig unalomig túlerőltetett mivolta mindenképpen elgondolkodtató. Természetesen az élsportolók itt kivételt képeznek, de ők nem is fogyás céljából végeznek állóképességi sportágat, hanem teljesítmény-orientáltan. Külön misét megérne a jelentős túlsúllyal még a mai napig kocogással életmódot változtatók köre, amivel többet árthatnak maguknak az amúgy is kétségbeesett, de változtatásra elhivatott versenytársak. Most azonban nem ez a cikk fő témája.

hirdetes
A túlzásba vitt kardió egyébként hozzájárul a kortizol hormon megemelkedéséhez, amely növeli a zsírtárolást a lipoprotein lipázra és a tesztoszteronra gyakorolt befolyásán keresztül. A magas kortizolszint pedig magas inzulinszinttel jár együtt, amely jelenség több testzsírt eredményez. Vannak kivételek a szabály alól, például a nagyon magas tesztoszteron szinttel rendelkezők, de nem ez az általános.

 

Cardio helyett NEAT


A hosszú kardió tehát nem csak időigényes, de nem is hatékony, így sokkal jobban jársz, ha csak bemelegítésként, levezetésként, lazításként tekintesz rá. Természetesen ha nagyon szereted, mert kikapcsol, van is időd rá, szinte meditációként tekintesz rá, akkor csináld, de ne várj túl sokat tőle ha fogyni szeretnél. A korábbi cikkünkben bemutatott intenzív edzéseidet inkább egészítsd ki spontán vagy tervezett NEAT hatású mozgásokkal. Lássuk mik ennek a módjai.

 

Milyen tevékenységeket végezz, hogy a NEAT jelenségével növeld a napi kalória-felhasználásodat?


-gyalogolj gyorsabban, például a munkába: parkolj messzebb, vagy szállj le a tömegközlekedési eszközről egy megállóval hamarabb
-kertészkedj
-végezz házimunkát, pl. mosogatás, porszívózás, portörlés, pakolászás
-kirándulj, túrázz
-lift helyett menj lépcsőn
-vágj fát
-élj aktív szerelmi életet
-vidd el a kutyádat sétálni gyakrabban és hosszabb útvonalra
-játssz a cicáddal
-álllj többet, ne keresd állandóan az ülés lehetőségét
-válaszd a hosszabb útvonalat
-a munkahelyen a kollégákkal amennyit cask tudsz személyesen egyeztess ne telefonon vagy chaten, így addig is felállsz a helydről és mozogsz
-játsz a környezetedben jelen lévő gyerekekkel

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
91 572
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
451 961
Közösség

Szótár

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

Alma típusú elhízás

A hasi elhízást nevezik alma típusú vagy férfias elhízásnak. Az ilyen típusú elhízás... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra