notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyni akarsz? Kezd a házimunkával!

hirdetes

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

vitalzone.hu
hirdetes

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát. Itt a szenzációs módszer, hogyan kezd el az életmódváltást. A megoldás a NEAT.

Fogyni akarsz? Kezd a házimunkával!

Mi is az a NEAT?
 

A NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis) a nem edzés típusú aktivitás által keltett hőtermelés. A nem edzés jellegű napi aktivitás növelése az energiafelhasználás fokozása céljából játszik fontos szerepet.

 

Ez tulajdonképpen az edzésen kívüli napi aktivitásokat jelenti!
 

Ez sokkal hatékonyabb, mint az egyenletes hosszú ideig tartó cardio edzés azoknál, akik egyébként inaktívak a nap folyamán, tehát legalább 8 órában ülőmunkát végeznek és ezen kívül sem mozognak túl sokat. A következő oldalon folytatom! 

 

Az elhízott kocogó jelensége


Érdekesség, hogy nézzünk meg egy manapság igen népszerű szabadidős utcai futóversenyt. Nagyrészt rendszeresen kocogó, futó emberekkel találkozunk, és így is jelentős köztük a legalább néhány kiló felesleggel rendelkezők száma. Ha a cardio edzés túlontúl misztifikált, fogyás szempontjából kiemelt zsírégető jellege olyannyira működne, akkor mire vezethető vissza ez a jelenség?

 

Nyilván itt is közbeszól a jól bevált „attól függ” válaszom. Hiszen a táplálkozás kulcsfontosságú szerepe megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor a hosszú, monoton cardio, önmagában fogyasztó és még mindig unalomig túlerőltetett mivolta mindenképpen elgondolkodtató. Természetesen az élsportolók itt kivételt képeznek, de ők nem is fogyás céljából végeznek állóképességi sportágat, hanem teljesítmény-orientáltan. Külön misét megérne a jelentős túlsúllyal még a mai napig kocogással életmódot változtatók köre, amivel többet árthatnak maguknak az amúgy is kétségbeesett, de változtatásra elhivatott versenytársak. Most azonban nem ez a cikk fő témája.

hirdetes
A túlzásba vitt kardió egyébként hozzájárul a kortizol hormon megemelkedéséhez, amely növeli a zsírtárolást a lipoprotein lipázra és a tesztoszteronra gyakorolt befolyásán keresztül. A magas kortizolszint pedig magas inzulinszinttel jár együtt, amely jelenség több testzsírt eredményez. Vannak kivételek a szabály alól, például a nagyon magas tesztoszteron szinttel rendelkezők, de nem ez az általános.

 

Cardio helyett NEAT


A hosszú kardió tehát nem csak időigényes, de nem is hatékony, így sokkal jobban jársz, ha csak bemelegítésként, levezetésként, lazításként tekintesz rá. Természetesen ha nagyon szereted, mert kikapcsol, van is időd rá, szinte meditációként tekintesz rá, akkor csináld, de ne várj túl sokat tőle ha fogyni szeretnél. A korábbi cikkünkben bemutatott intenzív edzéseidet inkább egészítsd ki spontán vagy tervezett NEAT hatású mozgásokkal. Lássuk mik ennek a módjai.

 

Milyen tevékenységeket végezz, hogy a NEAT jelenségével növeld a napi kalória-felhasználásodat?


-gyalogolj gyorsabban, például a munkába: parkolj messzebb, vagy szállj le a tömegközlekedési eszközről egy megállóval hamarabb
-kertészkedj
-végezz házimunkát, pl. mosogatás, porszívózás, portörlés, pakolászás
-kirándulj, túrázz
-lift helyett menj lépcsőn
-vágj fát
-élj aktív szerelmi életet
-vidd el a kutyádat sétálni gyakrabban és hosszabb útvonalra
-játssz a cicáddal
-álllj többet, ne keresd állandóan az ülés lehetőségét
-válaszd a hosszabb útvonalat
-a munkahelyen a kollégákkal amennyit cask tudsz személyesen egyeztess ne telefonon vagy chaten, így addig is felállsz a helydről és mozogsz
-játsz a környezetedben jelen lévő gyerekekkel

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tökéletes reggeli depressziós emberek számára

2020-01-08

Tökéletes reggeli depressziós emberek számára

Íme néhány ötlet amivel feldobhatod a reggelid, hogyha depressziós vagy..

Január – a fogyókúra lendület időszaka

2020-01-07

Január – a fogyókúra lendület időszaka

Lássuk, mi az ami nélkül biztosan nem fogsz sikerrel járni – azaz a sikeres fogyókúra öt csodaszere: Motiváció! Akarat! Kitartás! Fegyelem! Szaktudás! Látható, hogy az öt csodaszer közül az első négy bennünk rejlik. Az ötödiket tudom hozni például én‼ Az első négyet pedig segíteni, erősíteni tudjuk‼

5 tipp az okosabb ünnepi kortyolgatáshoz - Az igazság az alkoholról

2019-12-19

5 tipp az okosabb ünnepi kortyolgatáshoz - Az igazság az alkoholról

Néhány tipp, amelyek megakadályozzák, hogy túl sok ünnepi alkoholkalóriát szerezz

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
122 920
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
122 920
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra