notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tudj meg mindet a flavonoidokról

Hogyan hatnak a szervezetre a flavonoidok?

vitalzone.hu
hirdetes

Egy friss tanulmány szerint a csokoládé, a szójafehérje és a zöld tea speciális hatást gyakorol a szív- és érrendszerre. A tudósok már évek óta tudják, hogy a számos élelmiszerben – gyümölcsökben, zöldségekben, gyógynövényekben, gabonafélékben és csokoládéban – megtalálható flavonoidok szívbarát alkotóelemek. Ezúttal a hatás hátterében álló mechanizmust próbálták kideríteni.

Mindet a flavonoidokról

A kutatók összefüggést kerestek a flavonoidokban gazdag ételek és a kardiovaszkuláris (szív-érrendszeri) rizikótényezők – például a magas vérnyomás – között, és megállapították, hogy bizonyos ételek jótékony hatással vannak a szervezetre. Ezek az antioxidáns hatású flavonoidok lassítják, vagy megelőzik az oxidatív folyamatokat, amelyeket a szabadgyökök indítanak el, és sejtkárosodáshoz, szívbetegség és más egészségügyi problémák kialakulásához vezetnek. A mostani vizsgálatban Lee Hooper a norwichi Kelet-Angliai Egyetem kutatója és munkatársai 133 a témában megjelent – tehát a flavonoidok és a kardiovaszkuláris rizikótényezők (magas koleszterinszint, magas vérnyomás és társaik) közti összefüggésről szóló – közlemény után vonták le következtetéseiket.

hirdetes


A csokoládé- vagy kakaófogyasztás jó hatással volt a véráramlásra. Emellett a vérnyomás értéke is – a szisztolés (magasabb) hattal, a diasztolés (alacsonyabb) 3,3-del – csökkent, ám az úgynevezett "rossz" koleszterin szintje, vagyis az LDL-koleszterin koncentrációja nem változott. A szójafehérje csaknem két higanymilliméterrel csökkentette a diasztolés vérnyomásértéket, de nem javította a „jó koleszterin”, azaz a HDL-koleszterinszintet. A hatások kizárólag szójafehérje fogyasztása esetén figyelhetők meg, más szójatermékek esetében nem. A rendszeres zöldteafogyasztás csökkentette a rossz koleszterin szintjét, ám a feketetea megemelte mind a szisztolés (5,6-del), mind a diasztolés (2,5-del) vérnyomásértéket.

hirdetes


Minél több információ lát napvilágot a flavonoidokkal kapcsolatban, annál valószínűbb, hogy egyik ételről sem derül majd ki, hogy csodaszer lenne, viszont számos élelmiszerről bizonyítják be, hogy hasznos a szívünknek és ereinknek - magyarázta Hooper, aki a The American Journal of Clinical Nutrition júliusi számában publikálta az áttekintő tanulmányt. A tanácsa pedig egyszerű: fogyasszuk a számunkra szimpatikus flavonoidokban gazdag ételeket, például sok-sok gyümölcsöt és egy kis magas kakaótartalmú étcsokoládét. Emellett természetesen ott vannak az alapvető ételek – a hagyma, zöldtea és időnként egy pohár vörösbor – amelyeket mindenképp érdemes rendszeresen fogyasztani.


 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

Éhezés és elhízás

2019-11-11

Éhezés és elhízás

Az ember azt hinné hogy elhízott emberek sosem éheznek, és mindig jól lakottak. Nos nem! A szervezet generálja és gondoskodik arról hogy ez ne így legyen

Mik az ásványi anyagok?

2019-11-10

Mik az ásványi anyagok?

Mindig olvassuk, hogy különböző ételekben mennyi vitamin és ásványi anyag van, de tudod is, hogy mik azok az ásványi anyagok? Íme, egy rövid bemutatás

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
65 517
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 150 432
Közösség

Szótár

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 96

Átlagos értékelés: 5.0

alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fogyás fogyókúra