notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy nem hétköznapi fitneszcsillag története

Egy inspiráló átalakulás igaz története!

Sz.F.
hirdetes

A 38 éves Sarah Sapora napi 17 óra munkára kényszerült San Franciscóban, miután 2015 nyarán szülei kórházba kerültek. Munkája miatt annyira elhanyagolta magát, hogy miután visszatért New Yorkba, még az a néhány utcányi séta is kihívást jelentett számára, amit a kórház és a parkoló között kellett megtennie édesanyja meglátogatásakor.

Nem mindennapi átalakulás

„A térdeim, az energiám, a hátam – nem működtek együtt velem. Folyamatosan fájdalmat éreztem, de nem igazán figyeltem rá, mert teljesen normálisnak számított” - mesélte Sarah, aki felnőtt éveit javarészt inaktívan töltötte – legalább is mozgás szempontjából. „Amikor rájöttem, hogy a testem egyáltalán nincs jó állapotban, hirtelen megnyílt előttem egy ajtó, amin keresztül láttam, hogy az életem mely más részeiről volt elmondható ugyanez.” Sem karrierjében, sem szerelmi életében nem az vette körül, amire számított.

 

Sarah tehát úgy döntött, hogy teljesen átalakítja életmódját, és azóta erősebbé, magabiztosabbá és büszkébbé vált, mindezt nagy intenzitású edzéseinek köszönhetően, amiket a nem egészen egy év alatt összegyűjtött több mint 112 ezer Instagram követőjével is megosztott. Sarah azóta egy másik profilra költözött át, ahol már a 151 ezren követik őt.

 

Sarah saját állapota, és édesanyja hirtelen megbetegedése miatt döntött az életmódváltás mellett, de igazán csak akkor fogott hozzá a dolgokhoz, miután visszatért Kaliforniába. „Nagyon rá voltam készülve a kemény munkára, és teljesen átvettem ezt a személyes fejlődés gondolkodásmódot. Az első lépés mentális volt – elhinni, hogy az életem valóban lehet másmilyen is, ha hagyom, hogy másmilyen legyen.”

 

Nem mindennapi átalakulás

Szülei kórházba kerülése nagyjából korábbi munkájától való búcsúja idején történt, ezért miután ismét Kaliforniába érkezett, úgy döntött, hogy független tanácsadóként teszi próbára magát, ahol saját maga főnöke lehet. „Többet akartam csinálni, mint egy főnök álmáért dolgozni, és jobb állapotban magam mögött hagyni ezt a bolygót, mint amilyenben rátaláltam.” Sarah kundalini jógába kezdett, ami egy meditációra épülő jógatípus – elmondása szerint ennek köszönheti érzelmi fejlődését.

hirdetes

                                                            

Önálló karrierje mellett felvette a kapcsolatot Blake Elarbee személyi edzővel is. A kezdetekben egyszerű testsúlyos mozgásokkal kezdett el megismerkedni, amiből később edzőtermi súlyemelés lett.  „Imádom az erőedzéseket. Erősnek és szépnek érzem magam tőlük.”

                                                                  

                                                           

Sarah azóta heti 2-3 alkalommal végez 1-1 órás erőedzést, amelyek során guggolni, súlyt emelni, és lábprésezni is szokott – ez utóbbinál több mint 300 kilót is ki tud nyomni. „Imádom érezni, hogy erős lábaim vannak. A lábaim nindzsák.” Sarah korábban mindig liftezett, amikor hazaért, de edzője erről is leszoktatta: ma már a lépcsőkön felfutva is edzi magát, ráadásul néha még 20 kilós súlyokat is magával visz, hogy mind az ellenállását, mind az erejét is edzhesse közben. „Nem éppen csodás érzés, amikor csinálod. De én választottam a szenvedést. Nem akarok rosszul teljesíteni.”

hirdetes

                                                           

Nem mindennapi átalakulás

Az Instagram példaképkövetői elől sem rejteget semmit – szépítés nélkül oszt meg magáról képeket kifáradt, izzadt állapotban is. „Az előrehaladás és a fejlődés nem feltétlenül néznek ki úgy, mint a csillogó Instagram képek – a dolgok izzadttá és keménnyé válhatnak, és néha úgy érezheted, hogy mindjárt kidobod a taccsot.

 

És ez rendben van. Azt akarom, hogy az emberek az igazi folyamatot lássák.” Habár érzelmileg sokkal teljesebbnek érzi magát új életmódjában, mint azelőtt, állítása szerint még nem ért az út végére. „Ha a boldogságról van szó, akkor nincs olyan, hogy előtte-utána” - vallja.

 

 

Sarah számára cél a lábprés rekordjának megdöntése, és egy önálló fekvenyomás elvégzése. „Azt akarom, hogy a testem mindenben támogasson, amit csinálok, akár túrázni akarok, akár búvárkodni, akár elmenni Izlandra.” Sarah tehát a bizonyíték arra, hogy senkit sem szabad megítélni első látásra, és hogy ha valamit a fejébe vesz az ember, akkor csak rajta múlik majd, hogy eléri-e azt egy napon, vagy sem.

 

Képek forrása: Sarah Sapora Instagram

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 4.7