A legjobb fiatalító ételek

A legjobb fiatalító ételek

Hogy fiatalnak érezzük magunkat és ezt is sugározzuk, annak sok összetevője van. Köztük az egyik legfontosabb a bőrünk állapota, mely egyben jól vissza tudja tükrözni egész szervezetünk egészségét vagy annak hiányát is.

A legjobb fiatalító ételek

Hogy fiatalnak érezzük magunkat és ezt is sugározzuk, annak sok összetevője van. Köztük az egyik legfontosabb a bőrünk állapota, mely egyben jól vissza tudja tükrözni egész szervezetünk egészségét vagy annak hiányát is.

 

Fontos tehát, hogy a bőrünket óvjuk, védjük a káros sugaraktól és tápláljuk is. A bőrápolásban jó hasznát vehetjük a minőségi, természetes alapanyagokat felhasználó kozmetikumoknak.

 

A leglényegesebb mégis a minőségi és tiszta táplálkozás, hiszen a bőr is elsősorban belülről táplálkozik. Azokból az ételekből tud építkezni, amiket elfogyasztunk. Ha sok feldolgozott, adalékanyagokkal terhelt élelmiszert veszünk magunkhoz, abból sehogy se lesz hamvas bőr.

 

Figyeljünk hát rá, mi kerül a tányérunkra, együnk minél több friss zöldséget, gyümölcsöt és minél többet a következő oldalon bemutatott 7 kimagaslóan értékes, fiatalító ételből, melyek segítenek sugárzóan egészségessé tenni bőrünket! 

 

A legjobb fiatalító ételek

A legjobb a puha bőrért: GRÁNÁTALMA

Miért: Tele van C-vitaminnal, ami segít védekezni a napsugarak ráncosító hatása ellen. Plusz, a magja olyan összetevőket tartalmaz, melyek felveszik a harcot a szabad gyökökkel szemben és növelik a test képességét arra, hogy megtartsa a kollagént, a bőr alatti kötőszövetet, amitől a bőr simának és feszesnek látszik.

Ajánlás: Egy csésze gránátalmamag – nem csak lé – minden héten.

 

Legjobb a finom ráncok kisimításában: ÁFONYA

Miért: Ezek az ízletes pici csodák több antioxidánst tartalmaznak, mint szinte bármely más élelmiszer. Magyarul: Extra védelmet nyújthatnak bőrödnek a bőrkárosító szabadgyökök ellen, melyek keletkezését pl.  a napsugarak, érzelmi stressz, vagy a túlzásba vitt edzés (különösen a futás) okozhatja.

Ajánlás: Napi fél csészével

 

Legjobb feszesítő: KELKÁPOSZTA  és SPENÓT

Miért: A zöld leveles zöldségek - de főleg a spenót - tele vannak béta-karotinnal és luteinnal, a két tápanyaggal, melyekről kimutatták, hogy növelik a bőr rugalmasságát. (Journal of Agricultural Food Chemistry )

Ajánlás: Célozd meg a heti 3 csészét vagy a kelből vagy a spenótból vagy a kettő kombinációjából.

 

Legjobb a vörösség csökkentéséért: HIDEGVIZI HALAK

Miért: A szardínia, a lazac és a makréla omega-3 zsírsavakat tartalmaz, melyek erősítik a bőr sejtmembránjait, ezzel segítve a nedvesség benntartását. Heti 2 adag hal fogyasztása csökkentheti a krónikus bőrgyulladásokat, mint az ekcéma és a pszoriázis.

Ajánlás: Nem több, mint kb. 15-20 dkg naponta, a lehetséges higany szennyezettség miatt.

 

A legjobb fiatalító ételek

Legjobb a barna foltok csökkentésére: ZÖLD TEA

Miért: Ez az egészséges főzet katekineket tartalmaz, melyek a leghatékonyabb összetevők a hiperpigmentáció – a nap által okozott károsodás -  megelőzésére. Polifenolokatban is bővelkedik, melyek harcba szállnak a szabad gyökök ellen és visszafordíthatják az öregedés folyamatát.

Ajánlás: legalább napi egy csésze, hogy már egy hónap múlva eredményeket lássunk.

 

Legjobb a hamvas bőrért: GÖRÖGDINNYE

Miért: Ez a frissítő, édes gyümölcs az egyik legjobb antioxidánsból a C-vitaminból rengeteget tartalmaz, ezen kívül likopint ás káliumot is, mely szabályozza a víz és a tápanyagok egyensúlyát a sejtekben.

Ajánlás: Ha szezonja van, minél többet!

 

Legjobb a kicsattanóan egészséges bőrért: OLÍVAOLAJ

Miért: Az olívaolajban lévő „jó zsírok”-tól nem kell félni. Szívbarát omega-3 zsírsavakat tartalmaz, melyek javítják a keringést, így a bőr is rózsás és rugalmas lesz tőle.

Ajánlás: Napi egy evőkanállal.

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Bioszauna

  A klasszikus szauna keringési rendszert kímélő fajtája, ahol a hőmérséklet 40-60... Tovább

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 162

Átlagos értékelés: 4.9