notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezeket a hibákat sose kövesd el, ha fehérjét fogyasztasz!

hirdetes

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

cs

A fehérjék hozzájárulnak az egészséges bőrképhez, hajhoz és fogakhoz – ezt mindenki tudja. Azt azonban már csak jóval kevesebben, hogy megfelelő fogyasztásukra bizonyos szabályok vonatkoznak. Lássuk csak, ezeket, illetve azokat a hibákat, amelyeket a legtöbben elkövetünk a fehérjék fogyasztásakor. 

Fehérjefogyasztási hibák

A protein létfontosságú szerepet tölt be a testsúlycsökkenésben, az izomépítésben és a bőr egészséges kinézetében; ennek érdekében számos formában bevihetjük szervezetünkbe a megfelelő mennyiséget. Ha nem vagy tisztában a szervezeted számára szükséges napi fehérjebevitellel, akkor egy szuper, sportoló ismerősünk által írt cikket ajánlok a fehérjékről, ahol sok más érdekesség mellett pontosan megtalálod a számodra szükséges fehérje mennyiség kiszámítását.


Szeretnéd felgyorsítani anyagcserédet vagy megdöntenéd személyes rekordodat az edzőteremben? Kezdd azzal, hogy elkerülöd ezt a hat általános fehérjebeviteli hibát, melynek köszönhetően gyorsabban elérheted kitűzött céljaidat. 


1. Túl sok fehérje edzés után

Fő a mértékletesség, azaz csak annyi fehérjét fogyassz edzést követően, amennyire szükséged van. Hogy miért? Mert egy bizonyos pont után a tested nem fogja tudni hasznosítani a bevitt fehérjét. Az International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism tanulmánya szerint mindössze 10 gramm eszenciális aminosav, azaz körülbelül 25 gramm fehérjét szükséges bevinni a szervezetbe a fehérje szintézis maximális stimulálásához. 

hirdetes

2. Túl kevés fehérje fogyasztása

Csak azért, mert fogyni szeretnél, nem kell csökkenteni a fehérjebevitelt is. A Harvard Medical School állítja, hogy az ajánlott fehérje 0,8 gramm testsúlykilogrammonként. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egy 80 kilós illető napi fehérjebevitele 64 gramm. Ha hosszú távon kevesebb fehérjét viszel be a szervezetedbe az ajánlottnál, az súlyos következményekkel járhat. Kihullhat a hajad, fogékonyabbá válhatsz a betegségekre, valamint az izomzatod egy része is leépülhet. Fogyókúra ide vagy oda, ne a fehérjén spórolj! 

hirdetes

3. Fehérje fogyasztása ugyanabból a forrásból

A fehérje mind a kilenc olyan alapvető aminosavat biztosítja szervezeted számára, amelyet az önmagában nem képes előállítani; valamint elmondható az is, hogy a megfelelő proteinbevitel testsúlycsökkenés és izomnövekedés szempontjából egyaránt elengedhetetlen. A fehérjeforrások váltogatása azért fontos, mert általa az olyan különböző aminosavakat, illetve létfontosságú vitaminokat és rostokat is innen nyerjük, amelyek elősegítik a súlycsökkenést, az izomnövelést és megakadályozza a betegségek kialakulását. 

Amennyiben teheted tehát ne szorítkozz csak és kizárólag a fehérjeturmixokra, egyél minden nap felváltva különféle leveles zöldségeket, hüvelyeseket, gyümölcsöket, dióféléket, valamint húst és halat. 

Fehérjeforrások
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 251
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
648 775

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Tovább a lexikonra