notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Induljon be a fogyás!

Miért nem fogysz?

Mérei Kata
hirdetes

Úgy érzed, keveset eszel, rendszeresen mozogsz, az a fránya mérleg mégsem mozdul? Legalábbis lefelé nem? Ha így van, annak bizony oka van. A testsúly stagnálásának számtalan oka lehet, ezekből mutatok most néhányat. 

Fogyj te is, megmutatom, hogyan!

 

Zugevő vagy

Legyél őszinte magadhoz. Biztos, hogy keveset eszel? Mert az a kósza esti kakaó, az a be nem vallott csoki szelet, az az este bekapott kifli csücsök komoly jelentőséggel bír. Vétkezz bármennyit is napközben arra ügyelj, hogy este hét óra után már ne nyitogasd a hűtőajtót és a ropis zacskót. Az utolsó étkezésed et lefekvés előtt minimum 3 órával időzítsd. A szervezetnek legalább 10-12 óra koplalásra szüksége van ahhoz, hogy reggeli első étkezéssel optimálisan induljon be az emésztés és az egész napos zsírégetés.

 

Nem alszol eleget

Kutatások bizonyítják, hogy aki nem alszik eleget, annak bizony lelassul az anyagcseréje és nő az étvágya. A kettő együtt pedig nagyon veszélyes a testsúlyra. Az kimerült szervezet szénhidrátért kiállt, ezzel tudja kompenzálni a fáradtságot. A fáradt idegrendszer miatt pedig tombolnak az éhezésért felelős hormonok. Ebben az esetben pedig önkéntelenül is szénhidrátban gazdag ételeket fogsz enni. Ezt elkerülendő, aludj naponta legalább 7 órát. Csak így lesz energiád betartani az egészséges étkezésre vonatkozó alapvető szabályokat, és csak kipihenten lesz elegendő energiád a testmozgásra is.

hirdetes

 

Túl sokat idegeskedsz

A stressz hizlal. Persze, vannak olyanok, akik egy kis munkahelyi vagy családi zűrbe képesek belefogyni, de sokan éppen ellentétes tüneteket produkálnak. Amikor ideges vagy feszült vagy, egy kortizol nevű hormon szabadul fel a szervezetben, amelynek hatására a szervezet először is raktározó üzemmódba kapcsol, és minden egyes falatot zsírként raktároz el, ráadásul elsősorban hasi tájékon. Ezért fordulhat elő, hogy huzamosabb feszült időszak után egy helyes kis pocakot fedezel fel magadon. A stresszt nem lehet csak úgy elfújni. De tegyél meg mindent a feszültség enyhítésére. Próbálja relaxálni, meditálni, vagy ha mást nem, legalább esténként elmerülni egy kád nyugtató, forró vízben. Csak mondom, a sport remek feszültségoldó, szóval napi 30 perc edzéssel, kocogással vagy jógával már sokat javíthatsz idegrendszered állapotán.

 

Fogyj te is, megmutatom, hogyan!

 

Rossz az edzésterved

Miért rossz? Lehet, hogy már régóta űzöd ugyanazt a sportot. A monoton edzésre a test állapota stagnálásával reagál és megáll a fejlődés. Ha eddig csak futottál, akkor kezdj el súlyzózni vagy jógázni. Ha csak csoportos órára jártál, próbálj ki egy új műfajt. A lényeg, hogy legalább 3-4 havonta frissítsd fel az edzéstervedet és mindig csempéssz bele egy kis változatosságot.

hirdetes

 

Túl sok műkaját eszel

Gondold végig, mit eszel a nap folyamán. Biztos vagy benne, hogy minden étkezésed egészséges? Ha túl sok műanyagot eszel, akkor nem igazán tudsz spórolni a kalóriákon. A félkész ételek, a gyorsételek, a zacskós, tasakos fogások lehet, hogy gyorsan elkészülnek és nincs vele túl sok gond, cserébe viszont rengeteg rejtett kalóriát, sót és olyan adalékanyagokat tartalmaznak, melyek lassítják az anyagcserét és megkötik a folyadékot a szervezetben. Hidd el, amint áttérsz a természetes ételek fogyasztására, a kilók elkezdenek leolvadni rólad. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

2019-07-10

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is jelentős szerepet játszanak.

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 188

Átlagos értékelés: 4.8