notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A masszázs jótékony hatásait mutatjuk be nektek, érdemes elolvasnotok nektek is

hirdetes

A masszázs jótékony hatásait mutatjuk be nektek

Horvát Géza
hirdetes

Cikksorozatunk első részében említettük, a masszázs, mint tevékenység gyakorlatilag egy idős az emberiséggel, és több száz éve alkalmazzuk tudatosan. Bár napról napra fedezik fel újabb előnyös hatásait, mára kialakultak az alaptípusok, és fogások, velük együtt pedig egy lista, hogy mégis milyen hatásai vannak a masszázsnak. Olvassátok el ti is.

A masszázs jótékony hatásai, tudd meg te is miben segíthet neked

Stresszoldó, nyugtató, relaxáló hatású


Mint sorozatunk első részében említettük, a masszázs egyik legfontosabb hatása az egészségügyi előnyök mellett, az érintés élvezete, illetve a kikapcsolódás. Megfelelően megválasztott masszőzzel (vagy masszőrrel) a masszázs ideje alatt a páciens tökéletesen kikapcsolódhat, relaxálhat.  Valljuk be, hogy manapság nagy kincs, akár 1-1.5 órára is kiszabadulni a mindennapok problémái közül, és csak magunkkal foglalkozni.
Sajnos a mai betegségek nagyon nagy százalékának az okozója a stressz.


Az orvosok 90%-ban olyan betegségekkel foglalkoznak, melyek kialakulásáért a stressz felelős. Ezek például a fej, hát, illetve nyakfájás, gyenge koncentráló képesség, szem túlterheltsége, depresszió, ingerlékenység, kimerültség.  Ebből kifolyólag érdemes néha kicsit leállni, és élni a masszázs pozitív hatásaival.


A masszázs felfrissíti a bőrt, a vérkeringést, az izmokat, de rendkívül jótékony az idegrendszerre is. Aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert,  ezzel ellensúlyozva testünk  stresszre adott negatív reakcióit. Oldja az izmok akaratlan feszülését, helyreállítja a szívritmus, vérnyomást, és keringést.

 

A masszázs jótékony hatásai, tudd meg te is miben segíthet neked

Javítja a bőr állapotát

Manapság sajnos egyre nagyobb problémát okoz az UV sugárzás, ami sajnos bőrünket se kíméli. Emellett a hiányos étrend, és a szennyezett levegő sincs éppen jótékony hatással bőrünkre. Ezeknek köszönhetően a bőr kiszárad, ráncosodik, elveszti fiatalos jellemzőit. A masszázs hatására kitágulnak a bőr erei, ezáltal növelve a sejteket tápláló anyagok felvételét, gyorsítva a méreganyagok távozását. A vérkeringés fokozásával biztosíthatjuk a bőr nedvességtartalmát, ezzel megakadályozva a viszketést, és a kiszáradást.

hirdetes


Krónikus fájdalmakat enyhít

Mint cikksorozatunk előző részében olvashattuk, a masszázst évszázadok óta használják gyógyításra.  A sportolóknál bevett szokás fájdalom enyhítésére használni, ugyanakkor a hétköznapi életben is szükség lehet rá, ha valaki sérülésből, vagy betegségből származó fájdalommal éli életét. A masszázs segítségével ezt megszüntethetjük. A szakképzett masszőz olyan ingereket vált ki a szövetek idegvégződésében, melyek meggátolják a fájdalom ingerületeinek eljutását az agyba.  Emellett az agyat endorfin (boldogsághormon) kiválasztására kényszeríti, így természetes úton, gyógyszerek mellőzésével enyhíthetjük a fájdalmat, és a rossz közérzetet...

 

Mint láthatjuk nagyon sok pozitív hatása van a masszázsnak, ugyanakkor nem univerzális,  különböző problémákra más-más masszázstípust kell alkalmazni.


A következős résztől kezdve ezeket fogjuk bemutatni, elsőre a nálunk leginkább elterjedt svédmasszázst.

 

 

A masszázs jótékony hatásai, tudd meg te is miben segíthet neked

Segíti az alvást

Szintén a stresszhez, feszültséghez kapcsolható probléma az alvászavar, ami ingerlékenységet, fáradságot, és érzelmi kimerültséget okozhat.  Ezek a tünetek lényegesen csökkentik tűrő és állóképességünket.


Megfelelő masszázs típus kiválasztásával ellazíthatjuk izmaink, megnyugtathatjuk idegrendszerünk, amivel a test lelassulását idézzük elő, csökken a vérnyomás, lassul a szívritmus, szabályosabbá válik a légzés, és már akadály sincs egy pihentető alvás előtt.

 

Fokozza az izmok teljesítőképességét

Eme hatás a sportolóknak elengedhetetlen, ugyanakkor elkényelmesedett életvitelünk egyik negatív hatásának, a mozgáshiánynak kellemetlen velejáróit is tudjuk enyhíteni. (Természetesen a mozgást nem lehet teljesen kiváltani)


A masszázs hatására felgyorsul az anyagcsere, csökken az izomtónus, amitől nő az izmok teljesítőképessége illetve rugalmassága. Javul az izmok állóképessége, gyorsabban regenerálódnak.

 

Szerző:

Horvát Géza-a Kellemesmasszázs.hu szerkesztője

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.7