notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így csökkentheted az éhségedet

6 hatékony módszer az étvágy szabályozására

emszi
hirdetes

A táplálkozás az emberek egyik alapvető szükséglete, azonban a jóból is megárt a sok. Ha számodra is nehéz feladat kordában tartani étvágyadat, akkor ezek a tanácsok neked szólnak!

Így csökkentheted az éhségedet

Az evés szabályozása nem mindenki számára egyszerű feladat. Az ember elfogyasztja a kimért, egészséges ebédjét, majd két órával később korgó gyomorral sétálgat a legközelebbi gyorsétterem felé egy kis „kiegészítő” reményében.

 

Egy másik szituáció, amikor az ember annyira megkedveli az előírt diétás ételeket, hogy úgy gondolja, a jóból nem árthat meg a sok, hiszen egészséges, nem igaz?

 

Akármilyen oka is legyen, ha képtelen vagy parancsolni étvágyadnak, az rövid és hosszú távon is negatív eredményekhez vezethet. A következő hat módszer segít az étvágy szabályozásában. Természetesen ezeket is érdemes külön-külön kipróbálni, hogy megtaláljuk a számunkra leghatékonyabbat – és ami a legfontosabb, ezeket sem szabad túlzásba vinni!

 

Így csökkentheted az éhségedet

Éhség tipp – Ecet és fahéj a vércukorszint szabályozásáért

Szeretnéd ízletesebbé tenni az ételeket és a kalóriaszegény italokat? Búcsúzz el a cukortól – számos fűszer és egyéb természetes ízfokozó létezik, amikkel nem csak finomabbá, de egészségesebbé is teheted a fogásokat. Az ecet segít az anyagcsere lelassításában, továbbá sokkal ízletesebbé teszi a salátákat, szószokat és különböző zöldségekhez is kiválóan alkalmazható anélkül, hogy rengeteg kalóriát adnál az ételekhez.

 

Az édes, meleg illatokat a fahéj garantálja – kávé, gyümölcsturmixok, chili – amit csak el tudsz képzelni. Az ecethez hasonlóan a fahéj is lelassítja az ételek megemésztésének folyamatát, így szintén segít a jóllakottság érzésének fenntartásában.

 

Éhség tipp – Egyél amikor nem vagy éhes

Ha megvárod, hogy eluralkodjon rajtad az éhség, biztos lehetsz benne, hogy a szemed többet kíván majd, mint amire a szervezetednek valóban szüksége van. A „túlevés” azonban egyáltalán nem tesz jót az inzulinszintnek – ez fáradtsághoz, majd ismételten éhséghez vezet majd, szóval megint enni kezdesz, és folytatódik az ördögi kör.

hirdetes

 

A probléma legjobb ellenszere a megelőzés: ahelyett, hogy kiéheztetnéd magad, érdemes akkor enni, amikor nem érzed szükségesnek, vagy csak nagyon enyhén vagy éhes. Így sokkal lassabban és kevesebbet eszel majd. Ráadásul két legyet ütsz majd egy csapásra, hiszen a túlevést követő fáradtságnak is búcsút inthetsz így.

Így csökkentheted az éhségedet

Éhség tipp – Igyál vizet, ne „kalóriaturmixokat”

A fáradtságérzet és a gondolkodás visszaesése mellett a dehidratációt gyakran keverik az éhséggel, ugyanis hasonló érzést vált ki az emberből. Azonban a folyékony kalóriák sem igazán tartoznak a legjobb megoldások közé – üdítőkkel és különböző italokkal nem lehet jóllakni, és az inzulinszintet is megnövelik – ennek a következményeiről pedig már feljebb beszámoltunk.

 

Javasoljuk tehát, hogy fogyassz inkább tiszta vagy szénsavas vizet – ezeket pedig ízesebbé teheted citrommal, eperrel vagy uborkával is. A lényeg, hogy kerüljük az ivás közben bevitt kalóriákat. Érdemes étkezés előtt 20 perccel meginni egy pohár vizet – ez segít a túlzott étvágy leküzdésében.

 

Éhség tipp – Egyél lassabban

Miután lenyelsz egy falat ételt, csak egy kis idő múlva érzed majd, hogy laktatni kezd. Ez az idő lehet akár 10 vagy 30 perc is. Ennek köszönhetően gyakran jóval többet eszünk, mint amennyire szükségünk lenne. Minél gyorsabban eszünk, annál többet fogyasztunk el.

hirdetes

 

A megoldás: ne rohanjunk az evéssel. Ez a tanács talán hétköznapinak hangzik, de ennek jó oka van. Ha megfelelően megrágjuk az ételt, azzal időt adunk, hogy a gyomrunk és az agyunk összhangba kerüljenek. Ráadásul az ízeket is tovább élvezhetjük!

Így csökkentheted az éhségedet

Éhség tipp – Egyél valamilyen ízmentes apróságot két étkezés között

Ezt a módszert a néhai Seth Robertsnek köszönhetjük: ő volt, aki észrevette, hogy ha két étkezés között egy pici olívaolajat, vagy egy kis cukros vizet iszunk (ez egy kivétel a fent említettek alól), étvágya észrevehetően csökkent. Ugyan szokatlan módszernek tűnhet, sokak számára hatékonynak bizonyult. Ez a trükk szabályozza a gherlint, ami egy emésztőhormon, ez által csökkenti az éhséget.

 

Érdemes mindenképpen valami ízmenteset fogyasztani a legjobb hatás érdekében, és előtte és utána is egy-egy órával kizárólag csak vizet bevinni a szervezetünkbe.

 

Éhség tipp – A bejárati ajtó technika

Egy rendkívül hatékony módszer. Ha az ember megéhezik, nehezebben koncentrál és könnyebben enged a csábításnak. A különböző gyorséttermekben rengeteg finomság van, éppen ezért hajlamosak lehetünk a „rossz irányba” kanyarodni, ha kimegyünk otthonról. Hogy ezt megelőzhesd, helyezz néhány egészséges finomságot a bejárati ajtód közelébe, és dobj be belőlük néhány falatot, mielőtt útnak erednél. Ennek nem az a lényege, hogy jól lakj, hanem hogy csökkenthesd a vágyakozásodat a gyorséttermi ételek iránt – tudom hogy nehéz, de megéri!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Masszázs

A masszázst nagy vonalakban mindenki ismeri, de kevesen tudják róla, hogy valójában mit... Tovább

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 234

Átlagos értékelés: 4.9