notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így csökkentheted az éhségedet

hirdetes

6 hatékony módszer az étvágy szabályozására

emszi

A táplálkozás az emberek egyik alapvető szükséglete, azonban a jóból is megárt a sok. Ha számodra is nehéz feladat kordában tartani étvágyadat, akkor ezek a tanácsok neked szólnak!

Így csökkentheted az éhségedet

Az evés szabályozása nem mindenki számára egyszerű feladat. Az ember elfogyasztja a kimért, egészséges ebédjét, majd két órával később korgó gyomorral sétálgat a legközelebbi gyorsétterem felé egy kis „kiegészítő” reményében.

Egy másik szituáció, amikor az ember annyira megkedveli az előírt diétás ételeket, hogy úgy gondolja, a jóból nem árthat meg a sok, hiszen egészséges, nem igaz?

Akármilyen oka is legyen, ha képtelen vagy parancsolni étvágyadnak, az rövid és hosszú távon is negatív eredményekhez vezethet. A következő hat módszer segít az étvágy szabályozásában. Természetesen ezeket is érdemes külön-külön kipróbálni, hogy megtaláljuk a számunkra leghatékonyabbat – és ami a legfontosabb, ezeket sem szabad túlzásba vinni!

Így csökkentheted az éhségedet

Éhség tipp – Ecet és fahéj a vércukorszint szabályozásáért

Szeretnéd ízletesebbé tenni az ételeket és a kalóriaszegény italokat? Búcsúzz el a cukortól – számos fűszer és egyéb természetes ízfokozó létezik, amikkel nem csak finomabbá, de egészségesebbé is teheted a fogásokat. Az ecet segít az anyagcsere lelassításában, továbbá sokkal ízletesebbé teszi a salátákat, szószokat és különböző zöldségekhez is kiválóan alkalmazható anélkül, hogy rengeteg kalóriát adnál az ételekhez.

Az édes, meleg illatokat a fahéj garantálja – kávé, gyümölcsturmixok, chili – amit csak el tudsz képzelni. Az ecethez hasonlóan a fahéj is lelassítja az ételek megemésztésének folyamatát, így szintén segít a jóllakottság érzésének fenntartásában.

Éhség tipp – Egyél amikor nem vagy éhes

Ha megvárod, hogy eluralkodjon rajtad az éhség, biztos lehetsz benne, hogy a szemed többet kíván majd, mint amire a szervezetednek valóban szüksége van. A „túlevés” azonban egyáltalán nem tesz jót az inzulinszintnek – ez fáradtsághoz, majd ismételten éhséghez vezet majd, szóval megint enni kezdesz, és folytatódik az ördögi kör.

hirdetes

A probléma legjobb ellenszere a megelőzés: ahelyett, hogy kiéheztetnéd magad, érdemes akkor enni, amikor nem érzed szükségesnek, vagy csak nagyon enyhén vagy éhes. Így sokkal lassabban és kevesebbet eszel majd. Ráadásul két legyet ütsz majd egy csapásra, hiszen a túlevést követő fáradtságnak is búcsút inthetsz így.

Így csökkentheted az éhségedet

Éhség tipp – Igyál vizet, ne „kalóriaturmixokat”

A fáradtságérzet és a gondolkodás visszaesése mellett a dehidratációt gyakran keverik az éhséggel, ugyanis hasonló érzést vált ki az emberből. Azonban a folyékony kalóriák sem igazán tartoznak a legjobb megoldások közé – üdítőkkel és különböző italokkal nem lehet jóllakni, és az inzulinszintet is megnövelik – ennek a következményeiről pedig már feljebb beszámoltunk.

Javasoljuk tehát, hogy fogyassz inkább tiszta vagy szénsavas vizet – ezeket pedig ízesebbé teheted citrommal, eperrel vagy uborkával is. A lényeg, hogy kerüljük az ivás közben bevitt kalóriákat. Érdemes étkezés előtt 20 perccel meginni egy pohár vizet – ez segít a túlzott étvágy leküzdésében.

Éhség tipp – Egyél lassabban

Miután lenyelsz egy falat ételt, csak egy kis idő múlva érzed majd, hogy laktatni kezd. Ez az idő lehet akár 10 vagy 30 perc is. Ennek köszönhetően gyakran jóval többet eszünk, mint amennyire szükségünk lenne. Minél gyorsabban eszünk, annál többet fogyasztunk el.

hirdetes

A megoldás: ne rohanjunk az evéssel. Ez a tanács talán hétköznapinak hangzik, de ennek jó oka van. Ha megfelelően megrágjuk az ételt, azzal időt adunk, hogy a gyomrunk és az agyunk összhangba kerüljenek. Ráadásul az ízeket is tovább élvezhetjük!

Így csökkentheted az éhségedet

Éhség tipp – Egyél valamilyen ízmentes apróságot két étkezés között

Ezt a módszert a néhai Seth Robertsnek köszönhetjük: ő volt, aki észrevette, hogy ha két étkezés között egy pici olívaolajat, vagy egy kis cukros vizet iszunk (ez egy kivétel a fent említettek alól), étvágya észrevehetően csökkent. Ugyan szokatlan módszernek tűnhet, sokak számára hatékonynak bizonyult. Ez a trükk szabályozza a gherlint, ami egy emésztőhormon, ez által csökkenti az éhséget.

Érdemes mindenképpen valami ízmenteset fogyasztani a legjobb hatás érdekében, és előtte és utána is egy-egy órával kizárólag csak vizet bevinni a szervezetünkbe.

Éhség tipp – A bejárati ajtó technika

Egy rendkívül hatékony módszer. Ha az ember megéhezik, nehezebben koncentrál és könnyebben enged a csábításnak. A különböző gyorséttermekben rengeteg finomság van, éppen ezért hajlamosak lehetünk a „rossz irányba” kanyarodni, ha kimegyünk otthonról. Hogy ezt megelőzhesd, helyezz néhány egészséges finomságot a bejárati ajtód közelébe, és dobj be belőlük néhány falatot, mielőtt útnak erednél. Ennek nem az a lényege, hogy jól lakj, hanem hogy csökkenthesd a vágyakozásodat a gyorséttermi ételek iránt – tudom hogy nehéz, de megéri!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
5 267
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
714 479

Szótár

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Szénhidrát

  A szénhidrátok a szén és a víz kombinációi, melynek legegyszerűbb formája a cukor.... Tovább

Tovább a lexikonra