notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kontrolláld az ételadagokat a fogyás érdekében

hirdetes

Kontrolláld az ételadagokat a fogyás érdekében

Szita Lili
hirdetes

Azzal, hogy figyeled az ételadagokat, mindenképpen fogyni tudsz, és a diabétesz komplikációinak kialakulását is meg tudod előzni. Néhány egyszerű ötlet arra, hogyan kezdj hozzá:

 

Ételadagok és fogyás

Ne hagyd ki az étkezéseket

 
Ha éhezve kezdesz neki az étkezésnek, biztosra vehető, hogy túl sokat fogsz enni. A legtöbb embernek, a legjobban bevált módszer az, ha legalább három, jól megtervezett menüt és egy snacket fogyaszt el egy nap folyamán. Az egészen biztos, hogy mindenképpen napi háromszori étkezés a javasolt, és tény, hogy nem szabadna öt óránál több idő elteljen az étkezések között. Ez természetesen nem azt kell, hogy jelentse, hogy éjjel pótolhatod be a kihagyott étkezést.
 

Számold ki és mérd le az alapanyagokat

 
Vegyük csak elő azokat a mérőedényeket, vagy mérleget. Meglepődnénk, hogy az előírt adag milyen kevésnek mutatkozik kimérve. Valahogy mindig túlbecsüljük, ha csak úgy szemre igyekszünk megállapítani a hozzávaló, vagy étel súlyát.
 

Tanulj meg jól becsülni

 
hirdetes
Hihetetlen, de mégis igaz: tudtad, hogy 10 dkg sovány hús vagy hal, egy pakli kártya méretének felel meg? És amikor azt írják, hogy csészényi reggeliző pehely, akkor bizony az nem nagyobb, mint az öklöd? Ezeket sajnos meg kell tanulnod, hogy könnyebben becsülhesd meg az adagokat.
 

Trükkös élelmiszer címkék

 
Légy résen, mert ha a kedvenc sós pereced címkéjét olvasva nyugodtan hátradőlsz, hogy simán belefér a napi adagodba, bogarászd csak ki pontosan milyen mennyiségre adták meg az értékeket.
 

Tányérválasztás

 
Vannak már olyan tányérok is, ahol be van jelölve vonalakkal a megfelelő adagméret. De egész egyszerűen használhatsz kicsi tányérokat is.
 

Alakíts ki jó étkezési szokásokat

 
Első körben tedd tele a tányérodat zöldekkel, és először ennek láss neki a többi étel előtt, hátha eltelítődsz. Amikor ételt rendelsz az étteremben, kérd meg a pincért, hogy csak fél adagot hozzon ki és a másik felét csomagolja el elvitelre. És végül, tartsd észben, hogy az éttermek mega adagokkal dolgoznak, egy steak 3-4 adagnyi húsadagot jelent általában, és maximum csak 2-3 adag az ajánlott napi mennyiség.
 

Tervezd meg az étrendedet

 
Írd össze, hogy mit fogsz enni, és egyél lassan. A snackek tipikusan több mint 100 kalóriát tartalmaznak, és több mint 15 grammnyi szénhidrátot, fontos tehát a tervezés, illetve a számolgatás. Ha snackre gondolunk, jó megoldás lehet egy sima popcorn, egy kis szőlőfürt, egy 175 grammos édes joghurt, 15 mini sósperec, vagy egy teniszlabda méretű gyümölcs. 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 242

Átlagos értékelés: 4.8