notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kontrolláld az ételadagokat a fogyás érdekében

Kontrolláld az ételadagokat a fogyás érdekében

Szita Lili
hirdetes

Azzal, hogy figyeled az ételadagokat, mindenképpen fogyni tudsz, és a diabétesz komplikációinak kialakulását is meg tudod előzni. Néhány egyszerű ötlet arra, hogyan kezdj hozzá:

 

Ételadagok és fogyás

Ne hagyd ki az étkezéseket

 
Ha éhezve kezdesz neki az étkezésnek, biztosra vehető, hogy túl sokat fogsz enni. A legtöbb embernek, a legjobban bevált módszer az, ha legalább három, jól megtervezett menüt és egy snacket fogyaszt el egy nap folyamán. Az egészen biztos, hogy mindenképpen napi háromszori étkezés a javasolt, és tény, hogy nem szabadna öt óránál több idő elteljen az étkezések között. Ez természetesen nem azt kell, hogy jelentse, hogy éjjel pótolhatod be a kihagyott étkezést.
 

Számold ki és mérd le az alapanyagokat

 
Vegyük csak elő azokat a mérőedényeket, vagy mérleget. Meglepődnénk, hogy az előírt adag milyen kevésnek mutatkozik kimérve. Valahogy mindig túlbecsüljük, ha csak úgy szemre igyekszünk megállapítani a hozzávaló, vagy étel súlyát.
 

Tanulj meg jól becsülni

 
hirdetes
Hihetetlen, de mégis igaz: tudtad, hogy 10 dkg sovány hús vagy hal, egy pakli kártya méretének felel meg? És amikor azt írják, hogy csészényi reggeliző pehely, akkor bizony az nem nagyobb, mint az öklöd? Ezeket sajnos meg kell tanulnod, hogy könnyebben becsülhesd meg az adagokat.
 

Trükkös élelmiszer címkék

 
hirdetes
Légy résen, mert ha a kedvenc sós pereced címkéjét olvasva nyugodtan hátradőlsz, hogy simán belefér a napi adagodba, bogarászd csak ki pontosan milyen mennyiségre adták meg az értékeket.
 

Tányérválasztás

 
Vannak már olyan tányérok is, ahol be van jelölve vonalakkal a megfelelő adagméret. De egész egyszerűen használhatsz kicsi tányérokat is.
 

Alakíts ki jó étkezési szokásokat

 
Első körben tedd tele a tányérodat zöldekkel, és először ennek láss neki a többi étel előtt, hátha eltelítődsz. Amikor ételt rendelsz az étteremben, kérd meg a pincért, hogy csak fél adagot hozzon ki és a másik felét csomagolja el elvitelre. És végül, tartsd észben, hogy az éttermek mega adagokkal dolgoznak, egy steak 3-4 adagnyi húsadagot jelent általában, és maximum csak 2-3 adag az ajánlott napi mennyiség.
 

Tervezd meg az étrendedet

 
Írd össze, hogy mit fogsz enni, és egyél lassan. A snackek tipikusan több mint 100 kalóriát tartalmaznak, és több mint 15 grammnyi szénhidrátot, fontos tehát a tervezés, illetve a számolgatás. Ha snackre gondolunk, jó megoldás lehet egy sima popcorn, egy kis szőlőfürt, egy 175 grammos édes joghurt, 15 mini sósperec, vagy egy teniszlabda méretű gyümölcs. 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Húsba vágó kérdések

2019-09-05

Húsba vágó kérdések

Sokaknak a diéta egyet jelent a fogyókúrával. A felmérések szerint viszont a legtöbben valamilyen táplálékallergia, érzékenység, vagy cukorbetegség esetén kényszerülnek étrendváltoztatásra.

Így csaphatják be magukat a fogyózó tésztafüggők

2019-09-03

Így csaphatják be magukat a fogyózó tésztafüggők

Amerikai bloggerek kitalálták, mivel lehetne szerethetőbbé tenni egy hasznos, mégis kacatgyanúsnak tűnő konyhai eszközt.

Tíz egyszerű módszer, hogy kevesebbet együnk

2019-08-28

Tíz egyszerű módszer, hogy kevesebbet együnk

Naponta több mint kétszáz evéssel kapcsolatos döntést hozunk, amelyek közül a legtöbb egyáltalán nem tudatos. Éppen ezért, ha fogyni akarunk, a kalóriaszámlálás helyett célravezetőbb lehet, ha étkezési szokásainkat alakítjuk át.

Fogyni akar? Cserélje le a tányérját!

2019-08-26

Fogyni akar? Cserélje le a tányérját!

Nem forradalmi, nem új, és sokszor nem is követhető. Mégis, Brian Wansink tanácsaival örök életünkre kontrollálni tudjuk a testsúlyunkat.

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

2019-08-21

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

Egy kettesben elköltött romantikus vacsoránál általában nem figyelünk arra, hogy a legegészségesebb ételeket fogyasszuk. Ilyenkor könnyű bűnbe esni, ám kis körültekintéssel olyan fogásokat választhatunk, amelyek nem jelentenek plusz kalóriákat, feltéve, hogy mértékkel fogyasztunk belőlük.

Gondold meg, úgy igyál!

2019-08-20

Gondold meg, úgy igyál!

A gyorsított trónöröklés egyik lehetséges helyszíne a történelem folyamán mindig is a terített asztal volt; az uralkodóknak a mérgezéstől való félelme pedig a testőrök egy specializált gárdáját hozta létre, az előkóstolókét.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 452
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 888 187
Közösség

Szótár

Metabolikus szindróma

Az elhízáshoz és a koszorúér betegséghez társuló kölcsönös elváltozások együttese.   Tovább

inzulinrezisztencia

 Inzulin rezisztens állapotban az adott inzulin jelre bekövetkező válasz a célsejtek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 242

Átlagos értékelés: 4.8