Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Sz.F.
hirdetes

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92 évével majdnem egy évtizeddel meghaladta nők átlag várható életkorát az Egyesült Királyságban.

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Tény persze, hogy státuszából adódóan a világ legjobb orvosai és szakácsai vigyáznak egészségére, de köztudott az is, hogy meglehetősen egyszerűen közelíti meg a táplálkozás kérdését. Nézzük meg, hogy milyen trükköket leshetünk el tőle a hosszú élet érdekében!

 

Figyelj oda az adagokra

Az egykori királyis szakács, Darren McGrady elmondta, hogy Fülöp herceggel ellentétben (aki az „evésnek él”), Erzsébet királynő inkább megmarad a kisebb adagok mellett, ami napi négy könnyebb étkezést jelent három nagyobb helyett. Az adagszabályozás fontosságát minden személyi edző és táplálkozási szakértő is alá tudja írni: egy a Cambridge-i egyetem kutatói szerint a kisebb adagok segíthetnek a napi elfogyasztott ételmennyiség csökkentésében (ez akár 25%-kal kevesebb ételt is jelenthet). Egy másik jelentés szerint az adagszabályozás hatékony védekezés lehet az elhízás ellen.

 

Engedj a kísértésnek, de csak ha a kedvenceidről van szó

Erzsébet királynőnél ez egy egész csokis kekszes sütemény elfogyasztását jelenti. „Minden nap megeszik egy kis szeletet belőle, amíg csak egyetlen egy darab marad, de azt fel kell küldenünk neki, mert szeretné befejezni az egészet” mesélte McGrady, aki elárulta, hogy a többi torta maradékát a személyzet kapja meg. A kutatások szerint önmagunk ilyesfajta megjutalmazása minden egészséges, hosszútávú étrend fontos része. Egy tanulmány rávilágított, hogy azok, akik csokoládéval, süteményekkel, vagy jégkrémmel indítják a napjukat, hosszútávon könnyebben ellenállnak majd a kísértésnek. „Az alacsony szénhidrátos étrendekben gyakoribbak a vágyakozások, ezért érdemes inkább egészséges módon beiktatni őket” meséli Daniela Jakubowicz, a Tel-Avivi Egyetem egyik orvosa. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Az uralkodók édessége: az étcsokoládé

Az királynő 60%-os vagy magasabb kakaótartalmú csokikat szeret eszegetni. „Csak étcsokoládé lehet, minél sötétebb, annál jobb” állítja McGrady. „A tejcsokoládé és a fehércsokoládé nem igazán tetszett neki.” A királynő jól választott, ugyanis az étcsokoládé tele van flavonoidokkal, amik megerősítik a védelmet a szívbetegségek és a stroke ellen.

 

Szezonális ételek minden évszakban

A királynő nyáron minden alkalmat megragad, hogy epret ehessen, de télen egy szemet nem fogyasztana el belőlük. Habár ez elsőre nem tűnik olyan lényegesnek, vannak okok, amik miatt érdemes megmaradni a szezonális termények mellett. Gondolj csak bele: a nem szezonban lévő ételek több ezer kilométert utaznak, mielőtt az áruházak polcaira kerülnének, ez idő alatt pedig könnyedén veszíthetnek tápértékükből. A C-vitamin például nagyon gyorsan képes „eltűnni” a paradicsomokból.

 

Halak minden mennyiségben

A királynő gyakran fogyasztja egy füstölt lazacos szendviccsel a délutáni teáját, ebédre és vacsorára pedig nem ritka, hogy grillezett halat kér. Ez nagyon is jót tesz az agyműködésnek: egy kutatás során lényegesen jobban teljesítettek a teszteken azok az alanyok, akik hat hónapig omega-3 étrend kiegészítőket szedtek. Hogy hol az összefüggés? Az omega-3 a lazacokban található meg az egyik legnagyobb mennyiségben.

 

Teázz!

Ez a tipp talán senkit nem lep meg, ha a brit királyi család étrendjéről van szó. A királynő kedvenc teája, az Earl Grey segíthet a koleszterinszint csökkentésében, ami szintén a flavonoidoknak köszönhető. Már a teaolaj illata is segíthet a vérnyomás csökkentésében, de mindemellett nem szabad megfeledkezni a fekete tea jótékony hatásairól sem.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 5.0