notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Sz.F.
hirdetes

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92 évével majdnem egy évtizeddel meghaladta nők átlag várható életkorát az Egyesült Királyságban.

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Tény persze, hogy státuszából adódóan a világ legjobb orvosai és szakácsai vigyáznak egészségére, de köztudott az is, hogy meglehetősen egyszerűen közelíti meg a táplálkozás kérdését. Nézzük meg, hogy milyen trükköket leshetünk el tőle a hosszú élet érdekében!

 

Figyelj oda az adagokra

Az egykori királyis szakács, Darren McGrady elmondta, hogy Fülöp herceggel ellentétben (aki az „evésnek él”), Erzsébet királynő inkább megmarad a kisebb adagok mellett, ami napi négy könnyebb étkezést jelent három nagyobb helyett. Az adagszabályozás fontosságát minden személyi edző és táplálkozási szakértő is alá tudja írni: egy a Cambridge-i egyetem kutatói szerint a kisebb adagok segíthetnek a napi elfogyasztott ételmennyiség csökkentésében (ez akár 25%-kal kevesebb ételt is jelenthet). Egy másik jelentés szerint az adagszabályozás hatékony védekezés lehet az elhízás ellen.

 

Engedj a kísértésnek, de csak ha a kedvenceidről van szó

Erzsébet királynőnél ez egy egész csokis kekszes sütemény elfogyasztását jelenti. „Minden nap megeszik egy kis szeletet belőle, amíg csak egyetlen egy darab marad, de azt fel kell küldenünk neki, mert szeretné befejezni az egészet” mesélte McGrady, aki elárulta, hogy a többi torta maradékát a személyzet kapja meg. A kutatások szerint önmagunk ilyesfajta megjutalmazása minden egészséges, hosszútávú étrend fontos része. Egy tanulmány rávilágított, hogy azok, akik csokoládéval, süteményekkel, vagy jégkrémmel indítják a napjukat, hosszútávon könnyebben ellenállnak majd a kísértésnek. „Az alacsony szénhidrátos étrendekben gyakoribbak a vágyakozások, ezért érdemes inkább egészséges módon beiktatni őket” meséli Daniela Jakubowicz, a Tel-Avivi Egyetem egyik orvosa. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Az uralkodók édessége: az étcsokoládé

Az királynő 60%-os vagy magasabb kakaótartalmú csokikat szeret eszegetni. „Csak étcsokoládé lehet, minél sötétebb, annál jobb” állítja McGrady. „A tejcsokoládé és a fehércsokoládé nem igazán tetszett neki.” A királynő jól választott, ugyanis az étcsokoládé tele van flavonoidokkal, amik megerősítik a védelmet a szívbetegségek és a stroke ellen.

hirdetes

 

Szezonális ételek minden évszakban

A királynő nyáron minden alkalmat megragad, hogy epret ehessen, de télen egy szemet nem fogyasztana el belőlük. Habár ez elsőre nem tűnik olyan lényegesnek, vannak okok, amik miatt érdemes megmaradni a szezonális termények mellett. Gondolj csak bele: a nem szezonban lévő ételek több ezer kilométert utaznak, mielőtt az áruházak polcaira kerülnének, ez idő alatt pedig könnyedén veszíthetnek tápértékükből. A C-vitamin például nagyon gyorsan képes „eltűnni” a paradicsomokból.

 

Halak minden mennyiségben

A királynő gyakran fogyasztja egy füstölt lazacos szendviccsel a délutáni teáját, ebédre és vacsorára pedig nem ritka, hogy grillezett halat kér. Ez nagyon is jót tesz az agyműködésnek: egy kutatás során lényegesen jobban teljesítettek a teszteken azok az alanyok, akik hat hónapig omega-3 étrend kiegészítőket szedtek. Hogy hol az összefüggés? Az omega-3 a lazacokban található meg az egyik legnagyobb mennyiségben.

 

Teázz!

Ez a tipp talán senkit nem lep meg, ha a brit királyi család étrendjéről van szó. A királynő kedvenc teája, az Earl Grey segíthet a koleszterinszint csökkentésében, ami szintén a flavonoidoknak köszönhető. Már a teaolaj illata is segíthet a vérnyomás csökkentésében, de mindemellett nem szabad megfeledkezni a fekete tea jótékony hatásairól sem.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

Éhezés és elhízás

2019-11-11

Éhezés és elhízás

Az ember azt hinné hogy elhízott emberek sosem éheznek, és mindig jól lakottak. Nos nem! A szervezet generálja és gondoskodik arról hogy ez ne így legyen

Mik az ásványi anyagok?

2019-11-10

Mik az ásványi anyagok?

Mindig olvassuk, hogy különböző ételekben mennyi vitamin és ásványi anyag van, de tudod is, hogy mik azok az ásványi anyagok? Íme, egy rövid bemutatás

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

2019-11-07

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

Mentális jólétünk nagymértékben függ attól, milyen szokásokat követünk mindennapjainkban. Gondoltunk volna, hogy legfőbb ellenségeink a rossz szokásaink? A következőkben bemutatjuk, hogy melyek ezek a rossz szokások

Egészséges életmód 8 alapelve

2019-11-07

Egészséges életmód 8 alapelve

Ahhoz, hogy hosszú, boldog életet élhessünk fontos, hogy az odafigyeljünk az egészségünk megőrzésére is. A következő cikkben elmondjuk nektek a nagy titkot, mégpedig azt, hogyan élhetsz egészséges életmódot te is könnyedén, 8 alapelv fog neked segíteni egészséged megőrzésében

Alvási zavarok - csökkent reakcióidő, rosszabb közérzet

2019-11-06

Alvási zavarok - csökkent reakcióidő, rosszabb közérzet

A kevéssé pihentető alvás mindig leveszi a maga vámját, életkortól függetlenül. Az alvási zavarok kimerültséghez, csökkent reakcióidőhöz, rosszabb közérzethez, és memóriagyengüléshez vezethetnek. De a diabétesz, magas vérnyomás és szívbetegségek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 5.0