notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg te is az erősítő edzés pozitív hatásait

Az erősítő edzés pozitív hatásai

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Kezdetben vala a semmi. Aztán valaki megteremté az erősítő edzést, jön a konditerem, majd a NASA, aki az űrhajósok fittségi szintjének javítására kér egy programot, amiből aztán Jane Fonda megalkotja az aerobikot és elindul a lavina.

Erősítő edzés

A kondi hirtelen háttérbe szorul és jön a fitness, a wellness és az állóképességi edzés kell a fogyásért. Azért a NASA inkább lőtte volna fel a satnya űrhajósokat, mindenki jobban jár. A ’80-as években aztán elkezdték vizsgálni, hogy mégis tényleg annyira tuti-e a tuti, vagyis az állóképességi edzés vs. erősítő edzés a hatékonyabb-e, ha valaki a csöpp testén lerakódott zsírtól szeretne szabadulni.

 

Rájöttek arra, hogy az intenzív erőedzés és egy azonos hosszúságú állóképességi edzés alatt az energiaforgalom megközelítőleg egyforma magas. Hoppá, eddig döntetlenre módosult az eddigi 1:0 az állóképességi edzés vs. erősítő edzés harcban. Igen ám, de ha tovább nézzük a dolgot, akkor kiderül, hogy bár mindkettőt ugyanannyi ideig, intenzíven végezzük, az erősítő edzés gyorsabb fogyást eredményez. Hatékonyabb a testzsír csökkenés, mint állóképességi edzések esetén. A következő oldalon folytatom.

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

hirdetes

facebook.com/sasafitness

Erősítő edzés

 

Az erősítő edzés egy hosszan tartó alapanyagcsere emelkedéssel párosul. Ilyenkor a nyugalmi izomzat a szükséges energia nagyon nagy részét zsírsav oxidációból fogja nyerni. Ez a zsírégetés. Állóképességi edzés esetén, ez a megemelkedett szint nem sokáig marad fent. Maximum 1-2 óra.

 

Erősítő edzés esetén, függően attól, hogy mennyire fárasztottad ki az izmaidat, mennyi időt és energiát vesz igénybe regenerálódás, ez a megemelkedett alapanyagcsere, akár 24-48 órán át is tarthat. Tiszta haszon, ha azt nézzük, hogy 1-1,5 óra erősítő edzésre juthat 48 óra zsírégetés, szemben az 1-1,5 óra állóképességi edzésre jutó 1-2 órával. Akárhogy is számolom ez 46 óra különbség. De, ha nagyon jó fej akarok lenni, akkor is maximum 40-ig lehetne lemenni. Az idő pénz és miért ne használnánk ki, hogy a testünk akkor is dolgozik, mikor épp mással foglalkozunk.

 

Szerző:

hirdetes
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Erősítő edzés

 

Az erősítő edzés több szempontból is fontos. Többször említettem már, hogy 30 éves kor felett évente 1% izmot veszít a test, ha azt nem ellensúlyozod megfelelő erősítéssel. Az izomzat a tested legnagyobb szerve, ami a napi energiaszükséglet 40%-át adja. Erősítő edzés révén ki tudod használni, hogy a tested, akkor is zsírt égessen, ha épp dogozol vagy tv-t nézel. Az erősítő edzés hatására gyorsan fog fejlődni az izomzat, az inak és szalagok ellenállóbbak lesznek a sérülésekkel szemben.

 

Ha nő az izomzat, nőni fog a napi alapanyagcsere is, vagyis a nyugalmi kalória felhasználás. Nőknek különösen fontos az erősítés, ugyanis náluk magasabb a csontritkulás kockázata, mint a férfiaknál. Oké, nálunk, meg ott a vérzékenység, szóval 1:1
Erősítés hatására növekedni fog a csontsűrűség!

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

Kalcium

Az emberi szervezetben a legnagyobb mennyiségben fellelhető ásványi anyag. A csontjaink... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 214

Átlagos értékelés: 4.7

fitness