notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan fogyj eredményesen

Miért nem eredményes a fogyás?

Borbély Brigitta
hirdetes

Szinte minden nap az edzőteremben izzadsz, a kedvenc aerobic órádon vagy egy ütős spinning órán, mégsem érzel semmi változást a testeden, se nem fogysz, se nem formálódsz. Természetesen felmerül a kérdés, hogy mit csinálsz rosszul? Olvass tovább, hátha te is ezeket rontod el!

Fogyás eredményesen

Módszerek az eredményes fogyás eléréséhez

1. Monoton edzés

 

Hiába végzed ugyanazt a mozgást egy héten ötször, a tested ugyanis alkalmazkodik, és az izmaid hozzászoknak, hogy mindig ugyanarra használod őket. A legideálisabb, ha heti 4-5 alkalommal kardiózol, emellett pedig beiktatsz néhány saját testsúlyos, vagy súlyzós edzést is. Próbálj ki több féle testmozgást, és ezeket nyugodtan gyakorold felváltva, így biztosan nem fogsz ráunni az edzésre.

 

2. Súlyzós edzés

 

Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy habár a fogyáshoz, és zsírégetéshez nélkülözhetetlen a kardió edzés, a súlyzós edzések legalább ilyen fontosak a tónusos test kialakításához. Így amellett, hogy az intenzív kardió mozgásformával leadod a kilókat, a bőröd sem lesz megereszkedve, hiszen a súlyzós edzésekkel az izmaid is jelentős mértékben fejlődnek.

 

3. Kell a kihívás

 

Ha nem vagy hajlandó kilépni a komfortzónádból, ne számíts csodákra. Ha mindig ugyanazt a távot futod ugyanannyi idő alatt, vagy ugyanannyi ismétlést végzel a hasizom-gyakorlatoknál, ne lepődj meg, ha egy idő után nem lesz eredménye. Annak érdekében, hogy folyamatosan fogyj, próbáld meg fokozatosan növelni a terhelést, hiszen minél kevesebb a felesleg rajtad, annál nehezebb lesz azt leadni.

hirdetes

Fogyás eredményesen

4. Tudatos étkezés

 

hirdetes

A legtöbb diétázó meg van győződve arról, hogy egészségesen táplálkozik. Ám, ha komolyabban belegondolnak, rögtön rájönnek, hogy vagy a mennyiség vagy az alapanyagok minősége nem biztos, hogy elősegíti a fogyásukat, sőt. Ennek elkerülésére remek módszer, ha minden étkezést felírsz, így figyelemmel tudod kísérni, hogy ténylegesen egészséges életet élsz, vagy sokkal többet csalsz a kelleténél.

 

5. Túl sok stressz

 

Ha sokat stresszelsz, vagy gyakran érzed magad levertnek, az könnyen túlevéshez vezethet. Az emocionális evés, vagyis amikor a feldúlt állapotod miatt többet eszel a kelleténél, vagy egy gyorséttermi ételre hamarabb igent mondasz az egyik leggyakoribb oka annak, hogy nem elég hatékony a diétád, vagy az edzésed. Mielőtt gondolkodás nélkül rácsapnál az első szelet csokira, ami a közeledben van, próbálj meg lehiggadni, szívj egy kis friss levegőt, és gondolj bele, hogy megéri-e a kemény munkát eldobni egy pillanatnyi öröm kedvéért.

Fogyás eredményesen

6. Kevés alvás

 

A minimum 7-8 óra pihentető alvás hiányában nem leszel a toppon, ez pedig hatással lesz az egész napodra: nem figyelsz úgy oda a bevitt kalóriákra, nyűgösebb leszel, és sokkal nagyobb eséllyel fogod az edzést is elnapolni, hiszen úgy érzed, hogy nincs energiád a betervezett edzéshez. Próbálj meg mindig időben lefeküdni, hogy eleget tudj aludni, és hidd el, hogy minden könnyebben fog menni másnap.

 

7.  Nem megfelelő hidratálás

 

Megfelelően táplálkozol, rengeteget mozogsz, kipihent vagy és mégsem vagy elégedett az eredményekkel? Ennek a magyarázata a megfelelő hidratálás hiányában keresendő. Ha nem iszol elegendő vizet, akkor lassul az anyagcseréd, fáradékonyabb leszel, fejfájással küszködsz, ingerlékennyé válsz. Ráadásul gondolj bele, mennyi folyadékot veszítesz egy-egy keményebb edzés folyamán! Fogyassz tehát rendszeresen vizet, edzés után pedig ne feledd el pótolni a vízveszteséget!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

2019-07-10

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is jelentős szerepet játszanak.

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 4.7