notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Éhezés és elhívás

hirdetes

Éhezés és elhízás

vitalzone.hu
hirdetes

A túlsúlyos vagy elhízott emberek rendszerint mindig éhesek, függetlenül attól, hogy mennyit ettek korábban, agyuk azt az üzenetet küldi, hogy vigyenek be még több kalóriát.

Éhezik mégis el van hízva

Külön paradoxonnak számít, hogy a legtöbb túlsúlyos ember alultáplált, mivel a legtöbb hizlaló, egészségtelen műkaja nem tartalmazza azokat a tápanyagokat, amikre a szervezetnek szüksége van.

Általánosságban elmondható, hogy a túlsúlyos, elhízott emberek sok magas feldolgozottságú ételt esznek, rostbevitelük azonban meglehetősen alacsony. Az alacsony mennyiségű rostbevitel a túlsúly kialakulásának egyik fontos tényezője.


A túlzott mennyiségű kalória bevitel a leptin rezisztencia kialakulásának leggyorsabb útja. És mivel a kalóriatöbblet a rossz minőségű táplálékokból származik, gyakran magnézium hiány is kialakul mellette.


A túlsúlyos embereknél gyakran tapasztalható hiperinzulinémia, vagyis az inzulin meglehetősen magas szintje a vérben, ami elősegíti a zsírok elraktározódását. A kövér emberek általában nem képesek biztosítani a szervezetük által igényelt energiát és tápanyagokat. Ebben az esetben kialakul az éhségérzet, stressz, letargia. Valójában nem ezek a tényezők okozzák az elhízást, hanem annak éppen az eredményei. Metabolikus szindróma (X szindróma) során inzulin rezisztencia, leptin rezisztencia és glükóz intolerancia alakul ki. Ezek közül mindegyik tényező a cukorbetegség, szívbetegség, elhízás és a rák előjele lehet.


Egyes típusú cukorbetegség esetén a leptin magas szintje kapcsolatban van a megnövekedett magnézium ürítéssel (a vizelet révén). Ennek oka az lehet, hogy a leptin fokozott vizelet kiválasztódást eredményez. A humán leptin egy 167 aminosavból álló fehérje, mely a fehér zsírszövetben termelődik. A magnézium azáltal könnyítheti meg a diétát, hogy növeli az agy szenzitivitását a leptinnel szemben.

hirdetes

Leptin


A leptin egy hormon, mely a teltség érzetünket határozza meg, hiánya túlevéshez, túlzott kalória bevitelhez, elhízáshoz és az annak kapcsán kialakuló betegségekhez vezethet. A legtöbb embernél nem a leptin szintjével van probléma, hanem leptin rezisztencia alakul ki, a szervezet tehát elveszíti érzékenységét a hormonnal szemben. Az inzulin rezisztenciához hasonlóan elképzelhető, hogy a szervezetben elegendő mennyiségű leptin hormon van, de mivel a szervezet nem megfelelően használja, éhesnek érezzük magunkat. Éppen ezért a leptin rezisztencia egy súlyos állapot, hatására a beteg túleszi magát, az agy mégis azt érzékeli, hogy a szervezet éhezik.

Minden egyes alkalommal, amikor több ételt fogyasztunk, mint amennyire a szervezetünknek szüksége van inzulin és leptin szintünk meglódul. A leptin rezisztencia inzulin rezisztenciához vezet, ami tovább súlyosbítja a leptin rezisztenciát. Hiperinzulinémiában az inzulin és leptin szintje együttesen emelkedik.


Kutatók szerint a leptin rezisztencia ellen a legjobb gyógymód az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás. A kevés alvás csökkenti a leptin szintjét és növeli az étvágyat. A melatonin nevű hormon, mely szervezetünk belső óráját szabályozza szoros kapcsolatban áll a leptin termeléssel.

A szervezet éjszaka, alvás közben termeli a legtöbb leptint. Bármi, ami megzavarja az alvást, megzavarja a leptin termelődést is. Ennek egyik fontos oka lehet a magnéziumhiány.


Általánosságban elmondható, hogy túlsúlyos embereknél gyakrabban fordul elő magnéziumhiány. A magnézium feltétlenül szükséges a tápanyagok felszívódásához és hasznosításához.  A D-vitaminnak pedig szintén fontos szerepe van a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésében.


A stressz kezelése szintén meghatározó tényező lehet az elhízással szembeni küzdelemben. A magnézium elősegíti a mellékvesék egészséges működését, melyek az adrenalin és kortizol hormonok szintjéért felelősek. Ez a két hormon fontos szerepet játszik a stressz kialakulásában. Emellett a magnézium hatással van az idegrendszer működésére, magnéziumhiány esetén az idegrendszer túlműködhet, mely ingerültséghez, idegességhez és stresszhez vezethet.

 

A leptin diéta legfontosabb szabályai:

-    soha ne együnk vacsora után
-    egy nap háromszor étkezzünk
-    egyszerre ne fogyasszunk sok kalóriát
-    magas fehérjetartalmú reggelit együnk
-    csökkentsük a bevitt szénhidrátok mennyiségét


Gondoskodjunk arról, hogy szervezetünkbe megfelelő mennyiségű magnézium és más nyomelemek, vitaminok is nap, mint nap megfelelő mennyiségben legyenek jelen, mert különben megjelenik a minőségi éhezés, amit a szervezet mindig az elfogyasztott étel mennyiség növelésével próbál meg kompenzálni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Minden rosszban van valami jó....

2020-03-19

Minden rosszban van valami jó....

"Jó látni", hogy milyen sok embernek rendben van az anyagcseréje,milyen gyors lett hirtelen... A bevásárló központokban verekednek a wc papírért... Na de viccet félre téve,ami sajnos a jelenlegi állapotokat nézve ,nagyon nem viccesek..

Leptin - jóllakottság hormon

2020-03-12

Leptin - jóllakottság hormon

A leptin - más néven jóllakottság-hormon - a fehérzsír-szövetben termelődik, vérben mérhető mennyiségét pedig a hipotalamusz érzékeli. A leptin egy másik, ghrelin nevű hormonnal együtt felel az éhségérzet szabályozásáért.

5 TIPP az eredményes fogyás és életmódváltás érdekében!

2020-03-11

5 TIPP az eredményes fogyás és életmódváltás érdekében!

Nem tudod hogyan kezdj bele az életmódváltásba? Rengeteg módszert kipróbáltál már, de egyik sem hozta a várt eredményt? Mutatok 5 tippet, ami garantáltan segíteni fog!

Az örömhormon pótlása ‼

2020-03-10

Az örömhormon pótlása ‼

A SZEROTONIN hiányát számos betegséggel hozzák összefüggésbe, így például a migrénnel, depresszióval, idegi-, étkezési- és szexuális zavarokkal vagy akár a premenstruációs szindrómával is.

„Több mint 20 éve tanulom az emberi test működését!” - Ismerd meg Haris Évát!

2020-03-02

„Több mint 20 éve tanulom az emberi test működését!” - Ismerd meg Haris Évát!

Ha szeretnél egy kicsit jobban belelátni az egészséges életmód világába, akkor ismerd meg a szakma egyik legkiválóbb szakemberét, szaktanárát: Haris Éva személyében!

2020 a bűvös szám

2020-02-27

2020 a bűvös szám

A 2020 számtanilag, így energetikailag is különös, a két kettes összeadva és szorozva is négyet ad ki.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
91 572
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
451 961
Közösség

Szótár

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

alakformálás betegség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fogyás fogyókúra