notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

El ne csússz egy banánhéjon!

hirdetes

El ne csússz egy banánhéjon!

vitalzone.hu

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása. Ha energikus, jó kedélyű és hosszú életet akarsz élni, akkor jobb, ha mostantól fogva rendszeresen eszel banánt. Ilyen előnyöket tapasztalhatsz, ha beépíted az étrendedbe.

El ne csússz egy banánhéjon!

Ismerkedjünk meg a banánnal

A banán (Musa x paradisiaca) a trópusokon elterjedt és termesztett egyszikű, lágy szárú, bár gyakran fatermetű növény. Levelei egymásra borulva 3–5 méter magas áltörzset alakítanak ki. Lecsüngő, összetett fürtvirágzata van. Évente 50–70 kg keményítőben gazdag, utóérő gyümölcsöt hoz (tulajdonképpen áltermés). Termése bogyótermés. Az átlagosan 10–15 cm hosszú, hajlott, sokszögletes, lekerekített, zöldessárga gyümölcsök közös száron helyezkednek el. A világ legnagyobb banánexportőre ma Ecuador. Bár vadon termő változatának gyümölcsében nagy, kemény magok találhatók, a termesztett triploid változat magtalan. Magok hiányában sarjaztatással, vegetatív módon szaporítják, ezért a termesztett banánok egy-egy közös ős klónjai, az így kialakuló monokultúrák betegségekkel szembeni ellenálló képessége elmarad a vad ősökétől.

hirdetes

A banán jótékony hatásai

Megvéd a fertőzésektől

Úgy tűnik, nem az alma az egyetlen gyümölcs, amely távolt tartja az orvost, a banán hasonló előnyöket produkálhat. Mivel nagyszerű karotionid-forrás, ami egy antioxidáns, és amelynek kiemelt szerepe van szervezetünk és egészségünk védelmében a fertőzésekkel szemben.

 Boldoggá tesz

A banánban található egy úgynevezett triptofán nevű összetevő, ami egy olyan aminosav, amely nyugodttá, kiegyensúlyozottá, és jó kedélyűvé tesz, hiszen ez egy természetes hangulatszabályozó.

 Gyorsan telít

A banánban rengeteg energia van, ezért ebből a gyümölcsből mindig érdemes otthon tartani. Ha nagy a rohanás, inkább ezt együk, mint valamilyen gyorskaját! Hiszen ez a gyümölcs hamar normalizálja a vércukorszintet, és hosszú időre eltelít.

hirdetes

Válaszd a szívedért

Mivel káliumban és magnéziumban is gazdag, ezért jó hatással van mind a szívre, mind a vérnyomásra. Káliumtartalma emellett a csontokkal is jót tesz, a magnéziumnak pedig az anyagcsere-folyamatokban van elengedhetetlen szerepe.

Megvédi a gyomrot

A mindenféle ásvány és vitamin mellett, melyet a banán tartalmaz, még egy olyan enzim is van benne, amely megvédi a gyomrunkat, így elkerülhetünk mondjuk egy gyomorfekélyt.

100 G 
KALÓRIA 89 kcal 
FEHÉRJE 1.09 g 
SZÉNHIDRÁT 22.84 g 
amelyből cukor 12.23 g 
amelyből keményítő 5.38 g 

ZSÍR 0.33 g 
amelyből telített zsírsavak 0.11 g

ROST 2.6 g 
NÁTRIUM 1 g

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra gyümölcs nassolás