notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért érzed magad mindig éhesnek? – Elmondjuk!

hirdetes

Ezért érzed magadat mindig éhesnek! – 8 ok, amire sosem gondoltál!

B. Á.

Nagyon sokan vannak, akik mindig éhesnek érzik magukat, ha te is közéjük tartozol, akkor jó helyen jársz, most ugyanis elmondom, miért érzed magad mindig éhesnek és mit tehetsz azért, hogy megszűnjön ez a néha rossz és fura érzés! 

8 ok, amiért mindig éhesnek érzed magad

Az éhséget sokan rossz dolognak tartják. Tény, hogy egy kellemetlen érzés, de épp olyan természetes is, mint a fáradtság, vagy az, hogy időnként el kell szaladnunk a mosdóba. Az éhség valójában egy nagyon fontos biológiai jel, ami általában arra figyelmeztet bennünket, hogy még több tápanyagra van szükségünk. Ehhez némileg ismernünk kell az autonóm idegrendszer működését.

Az autonóm idegrendszer a szimpatikus és paraszimpatikus részből áll. A szimpatikus rész felel a test veszélyekre való reakcióiért, míg a paraszimpatikus segít újra nyugodt helyzetbe egyengetni a testet egy ilyen veszélyhelyzet után. Hogy az autonóm idegrendszer e két része megfelelően működhessen, a szervezetnek szüksége van arra, hogy némi időt töltsön a „pihenő és emésztő” állapotban.

hirdetes

Ez idő alatt a vérnyomás lecsökken, a pulzus lelassul, a bélmozgás pedig fokozódik, hogy a szervezet képes legyen megemészteni és felszívni a szükséges tápanyagokat, hogy azokból energiát raktározhasson el későbbi felhasználásra. Mindez azt jelenti, hogy egyáltalán nem kell minden nap pontosan ugyan azokban az időpontokban étkezned. Vannak, akik jobban érzik magukat, ha gyakrabban esznek, csak épp kisebb adagokat. Azonban ha azt veszed észre magadon, hogy gyakran vagy éhes, akkor annak több oka is lehet – a mai cikkben ezekről lesz szó!

Ezért vagy mindig éhes - Nem eszel elegendő fehérjét vagy rostot

A makrotápanyagokra (fehérjék, szénhidrátok, zsírok) mindenkinek más okokból van szüksége, és nem minden kalória sem egyenlő, ha a jóllakottságérzetről van szó. A szénhidrátok például kiválóak egy gyors energialökethez, míg a fehérjék és a rostok ezen energia megtartása miatt fontosak.

hirdetes

Egy, a Nutrition Journal című lapban megjelent egyik kutatás szerint a magas fehérjetartalmú nassolnivalók csökkentették a résztvevők éhségét, akik így tovább érezték magukat jóllakottnak. Általánosságban a sok fehérjét és rostot tartalmazó élelmiszereket tartják a leglaktatóbbaknak. A következő oldalon további érdekességek várnak, mindenképp lapozz egyet! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Mozgáskoordináció

  Azon képesség, amely a mozgások végrehajtásának célszerű szabályozását segíti... Tovább

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás