notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így javítsd könnyedén az egyensúly érzékedet!

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

SzSz
hirdetes

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése. 

Egyensúly

Gondolj bele: Még séta közben is szükség van stabilitásra, ugyanúgy, mint a lehajlásnál, hogy csak felemelhess valamit, a lépcsőn felfelé és lefelé, nem beszélve a futásról és a különböző edzésekről egyaránt. Minden esetben szükség van egyensúlyérzékre. 

 

 

Az egyensúly javításának előnyei 


Az egyensúly életkortól és mindennapi életünktől/tevékenységeinktől függetlenül is igen fontos. Az egyik legfontosabb, hogy az egyensúly stabilitást ad, amelynek növelése során kevésbé lesz valószínű, hogy megbotolsz vagy elesel. Minél idősebbek leszünk, annál hajlamosabbak vagyunk a sérülések szerzésére. Valójában minden negyedik, 65 évnél idősebb felnőtt évente egyszer elesik, és emiatt több százezer sürgősségi helyszíni ellátást kell elvégezniük a mentősöknek országszerte. 

hirdetes

 

Az egyensúly javítása erősíti az ízületeket (különösen a bokát), segíti a meglévő sérülések gyorsabb gyógyulását és javítja a propriocepciót (különböző testrészek testhez viszonyított helyzetének érzékelését). Ezt az érzékelést például olyan gyakorlatokkal is fejleszthetjük, amelyeket csukott szemmel kell elvégeznünk. Például érintsd meg csukott szemmel az orrod hegyét. Nézd meg mennyire volt számodra egyszerű, és gyakorold, ha nem sikerült elsőre. 

 

 

Több egyensúlyra ható gyakorlat beillesztése


Először kezd el az alapokkal. Mennyi ideig tudsz egy lábon állni? Meg tudnád tartani ezt a pozíciók akár örökre vagy úgy érzed, hogy azonnal felborulsz? Ha az alapok a helyén vanna, akkor meg tudod erősíteni a törzs és az alsó test izmait, amelyek szerepet játszanak a stabilitásban. 

hirdetes

 

Számos olyan gyakorlat áll rendelkezésre, amelyeket otthon vagy bárhol máshol is elvégezhetsz, amik segíthetnek az egyensúlyérzéked fejlesztésében. Ha beazonosítottad melyik testrészed gyengébb, megpróbálhatod megerősíteni a lábad és a bokád, esetleg a térded vagy a csípőd. Nézd meg az alábbiakban felsorolt egyensúlyi gyakorlatok listáját, és építsd be napi rutinodba. 

 

 

Használj BOSU labdát (Balance Trainer)


Miután elsajátítottad az egyensúly-képzés alapjait, érdemes lehet valamilyen berendezést beépíteni az edzésekbe. A BOSU labda (más néven egyensúlymérő edző) - tudod, az a félig lapos, félstabilitás-labda-megjelenésű dolog az edzőteremben - remek lesz a kezdetekhez.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Callanetics

  A callanetics egy állás- és tartásjavító torna, hatékonysága abban rejlik, hogy a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.8