notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

VZs
hirdetes

Hazánkban minden 3. ember túlsúllyal küzd , és ahogy távolodunk az országhatártól ez az arány csak nő. Túlsúly ellen pedig az egészséges étkezés az egyik megoldás. Ha szeretnél egészségesen étkezni, akkor a következő 7 alapelvet mindenképpen tartsd be.
 

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

1.pont
Minél változatosabban, minél többféle élelmiszerből állítsuk össze étrendünket. A sokszínű étrend komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkapjon szervezetünk.

2.pont
Együnk kevésbé zsíros ételeket. Különösen fontos ez a keveset mozgók vagy az ülőmunkát végzők számára. Mindenképpen részesítsük előnyben a párolást, gőzölést a mikrohullámú sütővel szemben és a rántást is mellőzzük, ehelyett inkább alkalmazzunk keményítővel, kevés liszttel készített habarást. Csak étkezések befejező fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer együnk édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között. Ételeinket egyáltalán ne, legfeljebb nagyon csekély mértékben cukrozzuk.

3.pont
Készítsük ételeinket kevés sóval, utólag semmiképp ne sózzunk. Gyermekeknél kimondottan oda kell figyelni a sózásra, hiszen a gyermekkori étkezés az egész életre kihat. Az ételek ízesítésére használjunk inkább másféle fűszereket. Ahol lehet, cukor helyett használjunk mézet. Igyunk inkább természetes gyümölcs- és zöldséglevet, mintsem italokat, szörpöket. A kávéba, teába — ha egyáltalán szükséges — inkább mesterséges édesítőszert tegyünk.

hirdetes

4.pont
Rendszeresen, naponta együnk nyers gyümölcsöket, zöldségfélét vagy párolt főzeléknövényt. Naponta fogyasszunk mintegy fél liter tejet vagy tejterméket (pl. sajtot, túrót, aludttejet, kefirt, joghurtot). A tejtermékek közül a kisebb zsírtartalmúakat válasszuk.


 
 

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

5.pont
Fehér kenyér helyett inkább válasszuk a barnát, rizs és tészta helyett pedig köretként inkább fogyasszunk burgonyát és párolt zöldségféléket.

6.pont
Naponta négyszer-ötször étkezzünk kevesebbet. Egyik étkezés se legyen túl bőséges vagy nagyon kevés. Együnk nyugodt körülmények közt, semmiképp nem kapkodva. Legyen meg a napi megszokott étkezési rutinunk, leginkább mindig ugyanazokban az időpontokban. A helyes táplálkozás nem jelenti egyetlen ételnek, élelmiszernek a tilalmát sem, azonban célszerű egyeseket előnyben részesíteni, mások fogyasztását csökkenteni. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek! 

hirdetes

 

Bőséges fogyasztásra javasolt: elsősorban gyümölcsök, zöldség- és főzelékfélék, hal, továbbá barna kenyér, burgonya.

 

Mérsékelt fogyasztásra javasolt: nem zsíros húsok és húskészítmények, zsírszegény tej és tejtermékek, zsiradékok (célszerű a zsír helyett az olaj, a vaj helyett a margarin), tojás, tészta, száraz hüvelyesek.


Kerülni javasolt: édességek, fagylalt, cukrozott készítmények (befőtt, lekvár is), zsíros húsok, zsíros ételek, tejszín, cukor, cukros üdítők, só, tömény italok, sör, bor.

7.pont
Végül pedig a szomjúságot leginkább vízzel oltsuk. Az alkohol energiafelesleget jelent táplálkozásunk szempontjából, pont úgy, mint az energiaitalok.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Három megvásárolt kutató felel egész Amerika elhízásáért

2019-09-20

Három megvásárolt kutató felel egész Amerika elhízásáért

Néhány tízezer dollár befektetésével évtizedekre megvásárolta magának a menlevelet a cukoripar, minden egészségügyi felelősséget a telített zsírokra hárítva.

Pusztító

2019-09-19

Pusztító "csodaszer" a piacon: 7+1 tétel a perui kovaföldről

Tényleg már csak az örök élet és az ingyensör hiányzik a perui kovaföldet forgalmazók ígéretei közül. Az étrend-kiegészítők új "sztárjáról", akárcsak időnként a "C-vitaminban gazdag citromlevekről", azt is állítják, hogy „kipucolja” a beleket és az ereket, sőt még a rákot is gyógyítja.

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

2019-09-19

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

Ha megfelelő időben kezdünk lisztes ételeket adni a csecsemőknek, akkor megfelelő időben lehet diagnosztizálni a gluténérzékenységet.

Ételek az egészséges fogakért

2019-09-19

Ételek az egészséges fogakért

Vannak bizonyos ételek és italok, amelyek roncsolják fogaink egészségét és természetesen vannak olyanok is, amik pont, hogy segítik megőrizni egészséges állapotukat. Most összeszedtük ezeket az élelmiszereket, hogy a Te fogaid is tökéletes állapotban legyenek!

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

2019-09-18

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

Hasonlít a zugiváshoz, még ha alapvetően két egymástól eltérő kórképről van is szó. Hogyan gyógyulhatunk meg? A zugevés központi vonása a titkosság – legtöbbször szégyenérzettel, társas elszigetelődéssel, a kirekesztettség érzésével jár, és a személy úgy éli meg, hogy a vágyai tiltottak, nem vállalhatók.

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

2019-09-16

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

Elkészült a diéta, amely szerint étkeznünk kellene a saját jövőnk érdekében. Kutatók kiszámolták, hogy milyen diétát kellene betartanunk ahhoz, hogy ne csak egészségesek legyünk, de a Földnek se ártsunk, és közben tízmilliárd embernek is jusson elég élelmiszer.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 675
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 910 410
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 197

Átlagos értékelés: 4.8