notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

hirdetes

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

VZs
hirdetes

Hazánkban minden 3. ember túlsúllyal küzd , és ahogy távolodunk az országhatártól ez az arány csak nő. Túlsúly ellen pedig az egészséges étkezés az egyik megoldás. Ha szeretnél egészségesen étkezni, akkor a következő 7 alapelvet mindenképpen tartsd be.
 

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

1.pont
Minél változatosabban, minél többféle élelmiszerből állítsuk össze étrendünket. A sokszínű étrend komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkapjon szervezetünk.

2.pont
Együnk kevésbé zsíros ételeket. Különösen fontos ez a keveset mozgók vagy az ülőmunkát végzők számára. Mindenképpen részesítsük előnyben a párolást, gőzölést a mikrohullámú sütővel szemben és a rántást is mellőzzük, ehelyett inkább alkalmazzunk keményítővel, kevés liszttel készített habarást. Csak étkezések befejező fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer együnk édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között. Ételeinket egyáltalán ne, legfeljebb nagyon csekély mértékben cukrozzuk.

3.pont
Készítsük ételeinket kevés sóval, utólag semmiképp ne sózzunk. Gyermekeknél kimondottan oda kell figyelni a sózásra, hiszen a gyermekkori étkezés az egész életre kihat. Az ételek ízesítésére használjunk inkább másféle fűszereket. Ahol lehet, cukor helyett használjunk mézet. Igyunk inkább természetes gyümölcs- és zöldséglevet, mintsem italokat, szörpöket. A kávéba, teába — ha egyáltalán szükséges — inkább mesterséges édesítőszert tegyünk.

hirdetes

4.pont
Rendszeresen, naponta együnk nyers gyümölcsöket, zöldségfélét vagy párolt főzeléknövényt. Naponta fogyasszunk mintegy fél liter tejet vagy tejterméket (pl. sajtot, túrót, aludttejet, kefirt, joghurtot). A tejtermékek közül a kisebb zsírtartalmúakat válasszuk.


 
 

Az egészséges étkezés 7 fő alapelve!

5.pont
Fehér kenyér helyett inkább válasszuk a barnát, rizs és tészta helyett pedig köretként inkább fogyasszunk burgonyát és párolt zöldségféléket.

6.pont
Naponta négyszer-ötször étkezzünk kevesebbet. Egyik étkezés se legyen túl bőséges vagy nagyon kevés. Együnk nyugodt körülmények közt, semmiképp nem kapkodva. Legyen meg a napi megszokott étkezési rutinunk, leginkább mindig ugyanazokban az időpontokban. A helyes táplálkozás nem jelenti egyetlen ételnek, élelmiszernek a tilalmát sem, azonban célszerű egyeseket előnyben részesíteni, mások fogyasztását csökkenteni. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek! 

 

Bőséges fogyasztásra javasolt: elsősorban gyümölcsök, zöldség- és főzelékfélék, hal, továbbá barna kenyér, burgonya.

 

Mérsékelt fogyasztásra javasolt: nem zsíros húsok és húskészítmények, zsírszegény tej és tejtermékek, zsiradékok (célszerű a zsír helyett az olaj, a vaj helyett a margarin), tojás, tészta, száraz hüvelyesek.


Kerülni javasolt: édességek, fagylalt, cukrozott készítmények (befőtt, lekvár is), zsíros húsok, zsíros ételek, tejszín, cukor, cukros üdítők, só, tömény italok, sör, bor.

7.pont
Végül pedig a szomjúságot leginkább vízzel oltsuk. Az alkohol energiafelesleget jelent táplálkozásunk szempontjából, pont úgy, mint az energiaitalok.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
232 888
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
232 888
Közösség

Szótár

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 197

Átlagos értékelés: 4.8