notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges köretek mindenkinek!

Egészséges köretek

Borbély Brigitta
hirdetes

A magyar konyha kifejezetten széles választékkal rendelkezik köretek tekintetében, amelyek közül a legnépszerűbbek a burgonyából készültek, a nokedli és a tészta. Azonban ha az egészséges életmódról beszélünk, a felsoroltak közül egyik sem igazán tartozik az ideális köretek közé. De akkor mit válasszunk? Mutatok néhány alternatív megoldást, amelyek ugyanolyan finomak, viszont sokkal egészségesebbek!

köretek, melyek egészségesek

 

Édesburgonya

A más néven batátaként is ismert növény kinézetében hasonlít a burgonyáéra, színe azonban inkább a sütőtökre emlékeztet. Magas C-, B2-, B6-, E-vitamintartommal bír, valamint gazdag olyan ásványi anyagokban is, mint a kálium, vagy a mangán. Cukorbetegek is fogyaszthatják, ráadásul alacsony a zsír-, és koleszterin-tartalma, alacsonyabb, mint a burgonyáé. Köretként felhasználhatjuk sült, főtt, grillezett vagy püré formájában, készíthetünk belőle csipszet, vagy öntetet is.

 

Cékla

A cékla magas magnézium-, vas-, folsav-, kálium-, B6-, és C vitamin-tartalma mellett fontos szerept játszik az állóképesség fokozásában és az izmok teljesítményének javításában is. Hasznos szénhidrátokat, fehérjéket és jótékony rostokat tartalmaz, valamint erős antioxidánsként tartjuk számon. A cékla egyik igen nagy előnye, hogy olcsó, ezen kívül számtalan felhasználási módja van. Készíthetünk belőle céklalevet, hideg céklalevest, hozzáadhatjuk szinte bármilyen salátához, savanyúság gyanánt húsok mellé is tálalhatjuk, egyik személyes kedvencem pedig a köretként is kiváló céklachips, ami olcsó, hihetetlenül finom, ráadásul egészséges is. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

köretek, melyek egészségesek

 

 

Sárgarépa

Az egyik legkedveltebb és legtöbbet használt zöldségünk a sárgarépa. A legegészségesebb nyersen fogyasztani, de ha úgy nem megy, ne aggódj, mert rengeteg felhasználási módjával találkozhatsz. Amellett, hogy levesbe főzöd, adhatod salátához, de köretként is több variációban elkészítheted. Ha a burgonyánál egészségesebb kísérőre vágysz a hús mellé, pirítsd meg a bébirépát, vagy a felszeletetl sárgarépát egy serpenyőben általad kedvelt fűszerekkel, és már kész is az ínycsiklandó köret.

 

Sütőtök

Az őszi időszak népszerű alapanyaga a sütőtök. Sokan csak sült formájában ismerik, pedig egy igazán sokoldalú zöldségről beszélünk. Tökéletesen krémes leves készíthető például belőle, amely egy maréknyi tökmaggal remek kiegészítője a hűvös őszi estéknek. Köretként pürének szokták elkészíteni, vagy önmagában, vagy ha nem rajongsz az ízéért, keverheted akár fele-fele arányban burgonyával is.

hirdetes

 

köretek, melyek egészségesek

 

Káposzta

A káposzta talán egyetlen rossz tulajdonsága, hogy nagyobb mennyiségben puffasztó hatású lehet, ezen kívül azonban olcsó, egészséges, finom és rengeteg elkészítési módja van. Ha köretnek szeretnéd használni, csinálj belőle káposztasalátát vagy egy kreatív tócsnit, ami a hagyományos burgonyás verzió helyett káposzta és sárgarépa keverékéből készül, és 4 főre körülbelül 150 forintba kerül.

 

Alternatív gabonafélék

A búzaliszt vagy fehér rizs felhasználásával készült ételeket, leginkább a köreteket kiválóan lehet helyettesíteni a következők valamelyikével: köles, hajdina, quinoa, amaránt, gersli, árpagyöngy. Ezeket a legtöbb bioboltban lehet kapni, és habár kissé borsosabb az áruk, mint a hagyományos köreteknek, sokkal egészségesebbek és laktatóbbak is, így nem lesz szükséged sokra egy adag elkészítéséhez.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Globesity

A globesity a múlt század folyamán kialakult, de hatásaiban napjainkban jelentkező tömeges... Tovább

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 201

Átlagos értékelés: 5.0