notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges köretek mindenkinek!

Egészséges köretek

Borbély Brigitta
hirdetes

A magyar konyha kifejezetten széles választékkal rendelkezik köretek tekintetében, amelyek közül a legnépszerűbbek a burgonyából készültek, a nokedli és a tészta. Azonban ha az egészséges életmódról beszélünk, a felsoroltak közül egyik sem igazán tartozik az ideális köretek közé. De akkor mit válasszunk? Mutatok néhány alternatív megoldást, amelyek ugyanolyan finomak, viszont sokkal egészségesebbek!

köretek, melyek egészségesek

 

Édesburgonya

A más néven batátaként is ismert növény kinézetében hasonlít a burgonyáéra, színe azonban inkább a sütőtökre emlékeztet. Magas C-, B2-, B6-, E-vitamintartommal bír, valamint gazdag olyan ásványi anyagokban is, mint a kálium, vagy a mangán. Cukorbetegek is fogyaszthatják, ráadásul alacsony a zsír-, és koleszterin-tartalma, alacsonyabb, mint a burgonyáé. Köretként felhasználhatjuk sült, főtt, grillezett vagy püré formájában, készíthetünk belőle csipszet, vagy öntetet is.

 

Cékla

A cékla magas magnézium-, vas-, folsav-, kálium-, B6-, és C vitamin-tartalma mellett fontos szerept játszik az állóképesség fokozásában és az izmok teljesítményének javításában is. Hasznos szénhidrátokat, fehérjéket és jótékony rostokat tartalmaz, valamint erős antioxidánsként tartjuk számon. A cékla egyik igen nagy előnye, hogy olcsó, ezen kívül számtalan felhasználási módja van. Készíthetünk belőle céklalevet, hideg céklalevest, hozzáadhatjuk szinte bármilyen salátához, savanyúság gyanánt húsok mellé is tálalhatjuk, egyik személyes kedvencem pedig a köretként is kiváló céklachips, ami olcsó, hihetetlenül finom, ráadásul egészséges is. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

köretek, melyek egészségesek

 

 

Sárgarépa

Az egyik legkedveltebb és legtöbbet használt zöldségünk a sárgarépa. A legegészségesebb nyersen fogyasztani, de ha úgy nem megy, ne aggódj, mert rengeteg felhasználási módjával találkozhatsz. Amellett, hogy levesbe főzöd, adhatod salátához, de köretként is több variációban elkészítheted. Ha a burgonyánál egészségesebb kísérőre vágysz a hús mellé, pirítsd meg a bébirépát, vagy a felszeletetl sárgarépát egy serpenyőben általad kedvelt fűszerekkel, és már kész is az ínycsiklandó köret.

 

Sütőtök

Az őszi időszak népszerű alapanyaga a sütőtök. Sokan csak sült formájában ismerik, pedig egy igazán sokoldalú zöldségről beszélünk. Tökéletesen krémes leves készíthető például belőle, amely egy maréknyi tökmaggal remek kiegészítője a hűvös őszi estéknek. Köretként pürének szokták elkészíteni, vagy önmagában, vagy ha nem rajongsz az ízéért, keverheted akár fele-fele arányban burgonyával is.

hirdetes

 

köretek, melyek egészségesek

 

Káposzta

A káposzta talán egyetlen rossz tulajdonsága, hogy nagyobb mennyiségben puffasztó hatású lehet, ezen kívül azonban olcsó, egészséges, finom és rengeteg elkészítési módja van. Ha köretnek szeretnéd használni, csinálj belőle káposztasalátát vagy egy kreatív tócsnit, ami a hagyományos burgonyás verzió helyett káposzta és sárgarépa keverékéből készül, és 4 főre körülbelül 150 forintba kerül.

 

Alternatív gabonafélék

A búzaliszt vagy fehér rizs felhasználásával készült ételeket, leginkább a köreteket kiválóan lehet helyettesíteni a következők valamelyikével: köles, hajdina, quinoa, amaránt, gersli, árpagyöngy. Ezeket a legtöbb bioboltban lehet kapni, és habár kissé borsosabb az áruk, mint a hagyományos köreteknek, sokkal egészségesebbek és laktatóbbak is, így nem lesz szükséged sokra egy adag elkészítéséhez.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 201

Átlagos értékelés: 5.0