notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A burgonya nem egészségtelen, ha megfelelően fogyasztod, sőt még a diétába is beilleszthető! De hogyan? Mutatjuk!

hirdetes

Tényleg egészséges a burgonya?

SzSz

Kevésbé sokoldalú zöldség van a burgonyánál: süthetjük, főzhetjük, készíthetünk belőle pürét, hozzáadhatjuk süteményekhez vagy készíthetünk belőle különböző tésztákat is. Sokan mégsem fogyasztják túl gyakran magas szénhidráttartalma miatt. Azonban számos egészségügyi előnye van a burgonyának. Lássuk, melyek ezek!

Burgonya egészség

Az egészséges életmódot követők körében a hagyományos burgonya általában tiltott élelmiszer, helyette inkább kedveltebb köretként az édes burgonya, a brokkoli, karfiol és egyéb zöldségfélék. A hagyományos burgonya azonban helyesen elkészítve nem csak egészséges, de gyorsíthatja fogyásodat is. 

A burgonya nagyon egészséges, természetesen előforduló étel. Arra az egyre kell figyelned, hogy hogyan készítsd el, és máris beilleszthető diétás étrendedbe. Itt is van négy egészségügyi előnye a hagyományos burgonyának: 

1. A burgonya megakadályozza a túlevést


Sokan úgy ismerik a burgonyát, hogy a rossz szénhidrátok közé tartozik. Azonban itt az ideje, hogy ezt a tévhitet leromboljuk. A burgonya valójában az egyik legjobb étel, amely a telítettség érzését okozza. A telítettség index szerint egy burgonyához mérten hét darab croissant képes ugyanazt a telítettségi érzést okozni. 

hirdetes


A burgonyát megfelelően adagolva és elkészítve hetente akár fél kilót is fogyhatsz, ha beépíted étrendedbe. A lényeg, hogy számold a makrotápanyagok bevitelét és arányát megfelelően. 


De mitől segítenek telítettség érzést okozni? A hagyományos burgonya 4,7 gramm rostot tartalmaz, ami megegyezik az almában található rostok mennyiségével. Továbbá, a burgonya keményítőt is tartalmaz, amely lassítja az emésztési folyamatokat, ezáltal pedig hosszabb ideig érzed magad eltelítve. 

hirdetes

2. A burgonya valójában alacsony kalóriatartalmú 


Egy közepes fehér burgonya csak 163 kalóriát tartalmaz. Mivel azon a burgonya rezisztens keményítőt tartalmaz nem emészthető könnyen, így nem minden kalóriát használ fel szervezetünk. 


Egy 2018-as tanulmányban megállapították, hogy azok a túlsúlyos nők, akik magas rosttartalmú ételeket fogyasztottak – beleértve a burgonyát is – a nap elején, súlyuk csökkent és azt meg is tartották. A nap folyamán sokkal kevésbé voltak éhesek, és nem tört rájuk falási roham sem. 


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Aloe vera

Eredete   Az Aloe vera Afrika szubtrópusi, homokos területeiről származik, a... Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra