Ezért jobb a reggeli edzés, olvasd el megdönthetetlen érveimet

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

Jilly Betti

A reggeli edzés számos előnnyel bír, azonban nem könnyű feladat munkaidő előtt, a hajnali órákban elindulni az edzőterembe. Ahhoz, hogy edzéssel kezdd a napot, akaraterőre és önfegyelemre van szükség, de erőfeszítéseid mindenképpen megtérülnek. Több motivációt nyerhetsz a reggeli edzéshez, ha elolvasod cikkünket: összesen 8 előnyét mutatjuk be.

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

 

1. Reggel nagyobb edzésvolument érhetsz el


Aki próbált már a délutáni csúcsforgalomban triszetteket vagy szuperszetteket végezni az edzőteremben, megállapíthatta, hogy az intenzívebb edzés ilyenkor csaknem lehetetlen feladat. A gépekre többen is várnak, és amint felállsz egy edzőpadról, elfoglalják a helyed. Kézenfekvő megoldás a kora reggeli edzés, hiszen ilyenkor a zsúfoltság kizárt.


2. A hormonszint reggel optimális


Egy amerikai kutatás is megerősítette, hogy bizonyos, a fizikai teljesítőképességért felelős hormonok koncentrációja a reggeli órákban a legmagasabb. Többek között a tesztoszteronszintre is vonatkozik az állítás, és a súlyzós edzést végzők valószínűleg tudják: a férfi nemi hormon kulcsszerepet játszik az izomépítésben. Természetesen a későbbi edzés is hatékony, azonban a hormonok szempontjából a reggeli órák optimálisak a sporthoz.


3. Több időd marad délután


Fontos, hogy ne az edzések határozzák meg az életed akkor sem, ha a sport fontos szerepet tölt be mindennapjaidban. A család, barátok, és karrier előrébb foglalnak helyet a képzeletbeli ranglistán. A reggeli edzés előnye, hogy a nap végén több időd marad az egyéb elfoglaltságokra. Ezen kívül, mivel az edzőtermek többsége kora reggel szinte üres, időhatékonyabban edzhetsz.

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

 

4. Jobban teljesítesz a munkahelyen, vagy az iskolában


Sokaknál problémát jelent, hogy a reggeli, kora délelőtti órákra még nem ébrednek fel teljesen, és nem tudnak a feladataikra fókuszálni. Ez a munkahelyi, és iskolai teljesítőképességre is rányomja a bélyegét. Ahhoz, hogy megszüntessük ezt az állapotot, érdemes a reggeli órákra időzíteni az edzést. Az erőfeszítések hatására élénkebbé, éberebbé válunk, ami pozitívan hat a koncentrációs képességre, és a mentális teljesítőképességre egyaránt.


5. Kevésbé valószínű, hogy kimarad az edzés


Amennyiben reggel készen állsz arra, hogy összekészítsd a felszerelésed, és egy csésze forró kávé után elindulj az edzőterembe, valószínűleg nem marad ki az edzés. Más a helyzet akkor, ha az edzést délutánra, vagy estére időzíted. A lehetséges kifogások száma a nap folyamán exponenciálisan növekszik, akár fáradságról, házimunkáról, vagy egy baráti találkozóról van szó. Aki már reggel maga mögött tudja az edzést, biztos lehet benne, hogy nem akadályozzák váratlan - kellemes, vagy kellemetlen - meglepetések.


6. Nincs jobb módszer az anyagcsere felpörgetésére


A reggeli edzés további, jelentős előnye, hogy serkenti az anyagcsere folyamatait. Kedvező hatásának mentális, és fizikai értelemben egyaránt hasznát veheted. Egyrészt, a reggeli edzés után jóval energikusabban kezdheted a napot, másrészt a nap folyamán több kalóriát égetsz, mivel anyagcseréd magasabb fokozatra kapcsol. A sejtek tápanyagellátása szintén hatékonyabb, ami pozitívan hat az izomépítési folyamatra.

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

 

7. Reggel könnyebb az edzésre összpontosítani


Sok hobbisportoló a barátaival közösen edz, ez azonban gyakran megy az edzés hatékonyságának rovására. Tény, hogy jóval szórakoztatóbb a közös sport, azonban hatékonyabb, ha egyedül, vagy egy edzőpartnerrel végezzük a gyakorlatokat. Ha látványos izmokat szeretnél építeni, mindenképpen érdemes legalább néhány edzést a reggeli órákra időzíteni, amikor zavartalanul az edzésedre, és önmagadra koncentrálhatsz.


8. Már a nap elején javul a közérzeted


Talán már hallottál róla, hogy a fizikai erőfeszítések endorfinokat szabadítanak fel szervezetünkben. A boldogsághormonok arányának növekedését kutatásokkal is kimutatták. Az edzés időtartamával, és intenzitásával párhuzamosan a hangulatjavító hatás is erősödik egy bizonyos határig. Az endorfinok pozitívan hatnak a közérzetünkre, így a reggeli edzés után motiváltabban, jobb kedvvel indulhat a napod.

 

Szerző:

Jilly Betti

Cikkeim.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.9