notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért jobb a reggeli edzés, olvasd el megdönthetetlen érveimet

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

Jilly Betti
hirdetes

A reggeli edzés számos előnnyel bír, azonban nem könnyű feladat munkaidő előtt, a hajnali órákban elindulni az edzőterembe. Ahhoz, hogy edzéssel kezdd a napot, akaraterőre és önfegyelemre van szükség, de erőfeszítéseid mindenképpen megtérülnek. Több motivációt nyerhetsz a reggeli edzéshez, ha elolvasod cikkünket: összesen 8 előnyét mutatjuk be.

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

 

1. Reggel nagyobb edzésvolument érhetsz el


Aki próbált már a délutáni csúcsforgalomban triszetteket vagy szuperszetteket végezni az edzőteremben, megállapíthatta, hogy az intenzívebb edzés ilyenkor csaknem lehetetlen feladat. A gépekre többen is várnak, és amint felállsz egy edzőpadról, elfoglalják a helyed. Kézenfekvő megoldás a kora reggeli edzés, hiszen ilyenkor a zsúfoltság kizárt.


2. A hormonszint reggel optimális


Egy amerikai kutatás is megerősítette, hogy bizonyos, a fizikai teljesítőképességért felelős hormonok koncentrációja a reggeli órákban a legmagasabb. Többek között a tesztoszteronszintre is vonatkozik az állítás, és a súlyzós edzést végzők valószínűleg tudják: a férfi nemi hormon kulcsszerepet játszik az izomépítésben. Természetesen a későbbi edzés is hatékony, azonban a hormonok szempontjából a reggeli órák optimálisak a sporthoz.


3. Több időd marad délután


Fontos, hogy ne az edzések határozzák meg az életed akkor sem, ha a sport fontos szerepet tölt be mindennapjaidban. A család, barátok, és karrier előrébb foglalnak helyet a képzeletbeli ranglistán. A reggeli edzés előnye, hogy a nap végén több időd marad az egyéb elfoglaltságokra. Ezen kívül, mivel az edzőtermek többsége kora reggel szinte üres, időhatékonyabban edzhetsz.

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

 

4. Jobban teljesítesz a munkahelyen, vagy az iskolában

hirdetes


Sokaknál problémát jelent, hogy a reggeli, kora délelőtti órákra még nem ébrednek fel teljesen, és nem tudnak a feladataikra fókuszálni. Ez a munkahelyi, és iskolai teljesítőképességre is rányomja a bélyegét. Ahhoz, hogy megszüntessük ezt az állapotot, érdemes a reggeli órákra időzíteni az edzést. Az erőfeszítések hatására élénkebbé, éberebbé válunk, ami pozitívan hat a koncentrációs képességre, és a mentális teljesítőképességre egyaránt.


5. Kevésbé valószínű, hogy kimarad az edzés


Amennyiben reggel készen állsz arra, hogy összekészítsd a felszerelésed, és egy csésze forró kávé után elindulj az edzőterembe, valószínűleg nem marad ki az edzés. Más a helyzet akkor, ha az edzést délutánra, vagy estére időzíted. A lehetséges kifogások száma a nap folyamán exponenciálisan növekszik, akár fáradságról, házimunkáról, vagy egy baráti találkozóról van szó. Aki már reggel maga mögött tudja az edzést, biztos lehet benne, hogy nem akadályozzák váratlan - kellemes, vagy kellemetlen - meglepetések.


6. Nincs jobb módszer az anyagcsere felpörgetésére


hirdetes
A reggeli edzés további, jelentős előnye, hogy serkenti az anyagcsere folyamatait. Kedvező hatásának mentális, és fizikai értelemben egyaránt hasznát veheted. Egyrészt, a reggeli edzés után jóval energikusabban kezdheted a napot, másrészt a nap folyamán több kalóriát égetsz, mivel anyagcseréd magasabb fokozatra kapcsol. A sejtek tápanyagellátása szintén hatékonyabb, ami pozitívan hat az izomépítési folyamatra.

Eddz te is reggel - elmondom, miért!

 

7. Reggel könnyebb az edzésre összpontosítani


Sok hobbisportoló a barátaival közösen edz, ez azonban gyakran megy az edzés hatékonyságának rovására. Tény, hogy jóval szórakoztatóbb a közös sport, azonban hatékonyabb, ha egyedül, vagy egy edzőpartnerrel végezzük a gyakorlatokat. Ha látványos izmokat szeretnél építeni, mindenképpen érdemes legalább néhány edzést a reggeli órákra időzíteni, amikor zavartalanul az edzésedre, és önmagadra koncentrálhatsz.


8. Már a nap elején javul a közérzeted


Talán már hallottál róla, hogy a fizikai erőfeszítések endorfinokat szabadítanak fel szervezetünkben. A boldogsághormonok arányának növekedését kutatásokkal is kimutatták. Az edzés időtartamával, és intenzitásával párhuzamosan a hangulatjavító hatás is erősödik egy bizonyos határig. Az endorfinok pozitívan hatnak a közérzetünkre, így a reggeli edzés után motiváltabban, jobb kedvvel indulhat a napod.

 

Szerző:

Jilly Betti

Cikkeim.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 379
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 897 114
Közösség

Szótár

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.9