notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szuper tippek anyukáknak edzéshez!

Így eddz kisgyerekkel! – 5 tipp anyukáknak

Hámori Blanka
hirdetes

Nem lehet kifogás semmi, az sem, hogy gyermeked van, hidd el, hogy másnak is van gyereke, nem is egy, mégis képes odafigyelni magára, el tud járni edzeni vagy éppen otthon végzi a gyakorlatokat. Neked miért nem megy??? 

Ilyen az edzés gyerekkel

 

3 év alatti gyereked van, és úgy érzed, már sosem lesz ugyanolyan az edzésed, mint korábban?

Jól érzed!

 

Viszont elárulom: ez rendeződni fog, ha a pici oviba kezd járni – ugyan hosszú órákat valószínűleg akkor sem fogsz tudni szaunázni és trécselni az öltözőben! Most azonban Téged az foglalkoztat, hogy egyelőre együtt kell „megoldanotok” a mozgást, ami egyáltalán nem lehetetlen!

 

Akár otthon, akár edzőteremben edzel, az edzésterhelés valószínűleg kicsit visszaesik, de tudnod kell, hogy ez csak átmeneti állapot és nem szabad kétségbeesni, hogy nem elég gyorsan fejlődsz vagy nem elég látványos a fogyásod! A lényeg, hogy akkor is mozogj, ha épp úgy érzed ennek semmi értelme… Nézzük tehát! 

 

1. Csináld akkor is ha „ez semmi”

Legfontosabb, hogy hiába is érzed úgy, ez „csak bohóckodás” a korábbi kemény edzéseidhez képest, akkor is folytasd, tornázz, nap mint nap! Sok anyuka ott veszti el a fonalat, hogy a tornázgatást nem tartja érdemi edzésnek, így kihagyja, mondván: „Majd ha nagyobb lesz a gyerek és lesz időm rendesen edzeni…” Így viszont kimarad egy csomó idő és lépés előnybe kerülnek azok, akik „csak” sétával és félórás otthoni gyakorlatokkal, de mozogtak 2-3 évig!

hirdetes

 

2. Hallgass a testedre!

Felejtsd el az összes kismama könyvet, blogot és hallgass a testedre! Senki nem mondhatja meg, hogy pontosan mikor, mennyit és mit mozoghatsz a szülés után! (Persze van egy ökölszabály: a 6. hétig és az orvosod jóváhagyására várni kell mindenképpen!) A tested jelez neked! Sok helyen olvasni, hogy eltornázod a tejed, meg a baba legyen fontosabb, ne az alakod. Az igazság azonban, hogy ha neked jól esik a mozgás, felszabadultnak és energikusabbnak érzed magad, az biztosan nem árt a babának!

 

Ilyen az edzés gyerekkel

 

1. Ne görcsölj a kilókon!

Fogadd meg, hogy a szülés utáni 1-2 évben felfüggeszted a kilókon való parázást, mert egyáltalán nem számít, hogy hány kiló vagy! Persze, ez nem jelenti azt, hogy hagyd el magad: a zabálást kerülni kell, és sétáljunk nagyokat – de a tükör előtt forgolódással és panaszkodással, a centik méregetésével ne keserítsd meg a legszebb hónapokat – pláne, hogy a kilók sok esetben maguktól elkezdenek leolvadni!

 

2. Kérj olyan edzőtől tanácsot, aki maga is anyuka!

A legtöbb edző, akinek nincs gyereke, nem tudja, mivel jár egy pici gyerekkel való együttélés vagy milyen kapcsolat van a szoptatás és a mozgás között. A szoptatás példájánál maradva: nem mindegy milyen melltartót hordasz (mert a mell gravitálódik ám!) és az sem mindegy, milyen pulzus zónában dolgozol (mert a tej savasodását a baba megérezheti és elutasíthatja a tejet!). Egyszóval, ha komolyan kezdesz életmódot váltani, ne félj hiteles szakembertől kérdezni!

 

3. Lesz ez másképp is!

Tudom, most nehéz elhinni, de fogadd el igazságként: lesz ez másképp is! Fogsz még úgy guggolni, hogy nem kell a totyogó után rohangálni minden 5. ismétlés után, fogsz még úgy edzeni, hogy nem kúszik alád fekvőtámaszozás alatt, fogsz még nyugodtan zuhanyozni edzés után. Kicsit talán később, de lesz ilyen, és ha ezt elhiszed, és kellemes átmeneti állapotnak fogod fel a „kismama-fitneszt” akkor biztosan elkerülheted a görcsölést az alakod miatt és a befordulást!+

 

Szerző: Hámori Blanka – fitneszanyu.cafeblog.hu

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 811
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 301 032
Közösség

Szótár

Vitamin túladagolás

A legtöbb vitamint a szervezetünk nem tudja előállítani, így ezt pótolnunk kell. Ha... Tovább

Globesity

A globesity a múlt század folyamán kialakult, de hatásaiban napjainkban jelentkező tömeges... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.8