notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan edzünk illetve ehetünk-e este hat után?

hirdetes

Az edzés és az este 6 után lehet-e enni kérdés örök favorit marad az embereknél

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Mindkettőre igen egyébként a válasz. Edzés után a szervezetednek szüksége van a fehérjére. Az ugyebár tiszta, hogy nem az edzésen fognak nőni az izmaid és nem is akkor fejlődsz, hanem az azt követő pihenő időszak alatt. Ezért is van rá szükség. 

Lehet-e enni este hat után, és ha lehet, akkor mit? Ez örök kérdés marad mindig is az embereknél

Ilyenkor javítja a szervezeted a sérült fehérje szerkezeteket, ilyenkor készül fel a test arra, hogy legközelebb esetleg újabb hasonló terhelés éri és mivel próbál gazdaságosan működni, ezért úgy állítja be az anyagcserét és minden mást, hogy az a lehető legkevesebb energiát igényelje majd. De itt jön a ki ha én nem mentalitás és a következő edzésen ráteszel egy lapáttal, esetleg más gyakorlatokat végzel és máris hiába volt a próbálkozás az alkalmazkodáshoz, újra kell próbálnia. Ez fog folyamatos fejlődéshez vezetni.

 

Ez a két nagyon fontos dolog a pihenő idő alatt történik. Megfelelő fehérje mennyiség hiányában azonban a test nem képes újjáépíteni a sérült fehérje szerkezeteket és nem fog fejlődni az izom.

 

A másik, az este 6 utáni kaja probléma köre. Induljunk ki abból, hogy idilli világban élünk és reggelizel, mondjuk úgy reggel 8-kor. Este 18 órakor ettél utoljára, vagyis 14 óra telik el kajálás nélkül. Tök mindegy, hogy közben alszol, mert a szervezet attól még dolgozik. Az agy is dolgozik és mint tudjuk az izmok után az agy a test második legnagyobb energia felhasználója. Amikor alszol, az agyad igyekszik eltárolni a nap folyamán tanult dolgokat. Például megfogod a meleg sütőt, megégeti a kezed, akkor az agyad erre képez egy barázdát, te pedig, legközelebb tudni fogod, hogy ha már két órája sül benne a pulyka, akkor nem nyúlunk hozzá puszta kézzel.

hirdetes

 

De bármi, amit tanulsz, amit tapasztalsz, jó vagy rossz emlék, mind-mind az éjszaka folyamán fog bevésődni. Nem akkor, amikor ülsz a könyv felett és magolsz a vizsgára, hanem akkor, mikor alszol.
 

Szerző: Kiss Sándor - Sasafitness

Lehet-e enni este hat után, és ha lehet, akkor mit? Ez örök kérdés marad mindig is az embereknél

 

14 óra éhezés nagyon sok. Ez fél nap. De ha a másik 10 órát vesszük, akkor ott viszont túl sok a kaja. Több mint amennyire a testednek a napi rutin miatt szüksége van. Ami akár mennyiségre elég is lehet, de miután ömlesztve kapja meg, így másképp reagál rá. Irodában üléshez nincs szüksége a testednek egy 900 kalóriás kajához, de amikor edzésre mész, akkor már szüksége lenne egy kis extrára. Egyszeri gondolkodással meg is lehetne magyarázni, hogy amit korábban extrának bevittél, azt majd itt felhasználja. Azonban a test nem ilyen. Ha extra bevétel érkezik, akkor rögtön megy a saving számlára, ez lesz a zsír. Ha pedig kevesebb, akkor a luxust fogyasztást állítja le, ez lesz az izom.

 

Ezért is fontos, hogy este is meglegyen a megfelelő mennyiségű kalória. Ha ugyanis reggel felébredsz és már éhes vagy, akkor már a tested bontja a nehezen felépített izmaidat. Lefekvés előtt még nyugodtan meg lehet inni egy fehérje turmixot, semmi bajod nem lesz tőle.


A kaja sport mellett sokkal kisebb eséllyel okoz elhízást, mint a nem kajálás. A nem kajálás mindig raktározással jár, ahogyan a túlevés is.

 

Erről bővebben olvashatsz egy korábbi cikkünben is: Te sem eszel este hat után? Szokj le róla
 

Szerző: Kiss Sándor - Sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.7