notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit kell tudni az edzés előtti pörgetőkről?

hirdetes

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

vitalzone.hu
hirdetes

Sokan isszák az edzés előttit a pörgetőket, energizálókat, hogy a maximumot hozzák ki magukból a jobb teljesítmény érdekében. Így a kifáradást késleltetni tudják és az izmok is jobban bedurrannak.

Mik azok az edzés előtti pörgetők?

Ez viszont nem veszélytelen, mivel a szívizomnak van egy lejárati ideje, egy normál üteme, ha ezt mindennap megpörgetjük akkor bizony hamarabb elfárad ,elhasználódik. Ha kimegy a pörgetők hatása jön a feedback-negatív vissza csatolás, enerváltak, fáradtak leszünk, kedvtelenek.


Hosszú távon tehát semmiképp sem javasolta a használatuk, érdemes tehát szüneteket tartani,2-3 hetet is, már csak azért is mert könnyen hozzá szokik a szervezet. Tehát ne az adagot növeljétek, és ne keverjétek mondjuk koffeinnel, hanem pihenjetek vele!


Ha fáradtan mész le edzeni, mert nem aludtál mondjuk legalább 7-8 órát, és ezért iszod a pörgetőket ,ez is veszélyes mivel az eleve kimerült szervezetet még jobban kimeríted, mert a pörgetés után erős visszaesés lesz, így megnő a sérülés kockázata ,és az immunrendszered is legyengül, és könnyebben megbetegszel.

hirdetes

 


Nagyon fontos tehát a regeneráció, a fejlődés érdekében is!!!


L-ARGININ: ez egy aminósav, nitrogén oxid fokozó hatása van.


- növeli az izomerőt, bedurrantja az izmokat.
-segíti az erek rugalmasságát
-több vért és tápanyagot képes szállítani az izmokba
-ajánlott napi bevitele 3-20gramm


Természetes előfordulásai:


-húsok
-halak/tonhal, lazac/
- tejtermékek
-rizs
-zabliszt
- csicseriborsó
-dió, mogyoró, tökmag

 

Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 80

Átlagos értékelés: 4.7

alakformálás edzésmódok edzőterem mozgás