notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Érdemes-e betegen edzeni? Olvasd el szakértőnk cikkét és tudj meg mindet te is

Edzés betegen?!

Jobbágy Orsolya
hirdetes

Aktuális a téma, hiszen ebben a változékony időben hamar megfázhatunk. Sokan még így betegen is látogatják az edzőtermeket, amivel nem csupán saját egészségüket veszélyeztetik, de még a többi vendéget is összefertőzik. Megéri? Nem hinném…

Lehet-e edzeni betegen? Olvasd el szakértőnk cikkét és tudj meg mindet te is

A legfontosabb szabály, hogy lázas betegen tilos sportolni! Ha elhatároztad, hogy rendszeresen fogsz sportolni és igyekszel is ehhez tartani magad, a lehető legrosszabbkor jöhet a megfázás.

 

Mi ilyenkor a teendő? A betegséggel mit sem törődve folytatni az edzést vagy inkább a meleg takaró alatt pihenni?


A lázas, vírusfertőzéstől ágynak esett beteg ne sportoljon! Ha elég erősnek érzed magad hozzá, akkor egy ártalmatlan nátha nem lehet akadálya a sporttevékenység folytatásának. Általában azonban nem árt az óvatosság! A sport elősegíti a vírusok szervezetben való terjedését, így azok legrosszabb esetben a szívet is megfertőzhetik. Az immunrendszer nem képes felvenni a harcot a kórokozókkal szemben, gyulladásos folyamatok indulnak be, szívizomgyulladás (myocarditis) alakulhat ki, mely akár halálos kimenetelű betegség is lehet (persze ez egy extrém eset) A vírusfertőzés következtében az immunrendszer fokozott működésbe kezd, ha ilyenkor sportolsz, dupla stresszhatásnak teszed ki szervezeted. Azt is hozzá kell tennem, hogy az egészséges szervezet számára az erőnlétnek megfelelő sport nem jelent stresszt. De a legyengült és beteg szervezet viszont kíméletet igényel.

 

 

Lehet-e edzeni betegen? Olvasd el szakértőnk cikkét és tudj meg mindet te is

 

Meddig kell szüneteltetni az edzést?

A lázzal járó betegségekből való felgyógyulás hosszabb pihentetést igényel. Ha csak enyhe megfázásod volt, akkor a tünetek megszűnése után már sportolhatsz is. A lázas betegségek minimum egy hét kihagyást igényelnek. Kétséges esetben kérd ki orvosod véleményét! Arra is figyelj, hogy ne kezdj el azonnal teljes erőbedobással edzeni a betegség után! Figyelj oda tested jelzéseire, és terhelhetőségének megfelelően fokozatos térj vissza a megszokott tempódhoz!

hirdetes

 

Létezik olyan enyhe légúti betegség, amely mellett nem jelent veszélyt a sport?


A nátha kezelése attól is függ, hogy mik az alapbetegségek, mennyire elesett a beteg, milyen idős, illetve, hogy milyen típusú nátháról beszélünk. A fertőzés okozta nátha esetében vírusfertőzésről van szó, ezzel szemben a nátha allergiás eredetű is lehet. Ma már számos gyógymód közül választhat, ha csillapítani akarja a tüneteket. Vizsgálatok szerint egy egyszerű nátha, (amit nem kísér sem torokfájás, sem köhögés, sem láz) nem ok a sporttevékenység  szüneteltetésére. Ez azonban szintén általános kijelentés, ha nem érzed jól magad, inkább ne sportolj! Nem pár nap vagy egy hét fogja romba dönteni az addigi munkádat. Ilyen enyhe betegségek estében sokszor jót tesz egy séta friss levegőn.

 

hirdetes

Vannak olyan sportágak, amelyeket enyhe nátha esetén jobban tolerál a szervezet?


Ha nem lázas, akkor enyhe nátha mellett a séta és a nordic walking terheli meg legkevésbé a szervezetet. Ne törekedj maximális teljesítményre, és figyelj oda az évszaknak megfelelő öltözködésre is! Extrém hőmérsékleti feltételek mellett – mindegy, hogy túl hideg vagy túl meleg van -, ne sportolj, kerüld a fizikai megterhelést, mert azzal csak fölöslegesen terhelnéd az  immunrendszered!


 

Lehet-e edzeni betegen? Olvasd el szakértőnk cikkét és tudj meg mindet te is

 

A betegséget „ki lehet izzadni”?

A nem túl megerőltető mozgás jót tesz az ellenállóképességnek. Ha viszont a megterhelés fokozódik, és a sportoló izzadni kezd, nagyon könnyen megfázhat, akár tüdőgyulladást is kaphat, ha már amúgy is beteg, tetézni fogja a bajt, és nagyon súlyos következménye is lehet! Nem baj az, ha a lázas beteg izzad, épp ellenkezőleg, de kizárólag a meleg takaró alatt! Tartsa be orvosa utasításait és ügyeljen a kellő folyadékpótlásra!

 

Az alapszabály: figyelj oda magadra! Ha levertnek, fáradtnak érzed magad, inkább ne sportolj! Nagyon fontos: Lázasan ne sportolj! Ha a tüneteid nagyon enyhék, nem kell lemondania a mozgásról, csak az intenzitást csökkentsd!

 

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 197

Átlagos értékelés: 4.9