notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan küzd le a az édesség utáni vágyat

Az édességek utáni sóvárgás kordában tartása

Szita Lili
hirdetes

A legtöbb ember időről időre édesség után sóvárog. Minél inkább beépíted az édességeket a napi étrendedbe, annál nehezebben szabadulsz meg ettől a rossz szokástól.

Édesség utáni vágy étrend

A jó hír az, hogy vannak hatásos étrend kiegészítők ennek leküzdésére. Természetesen csak egy kiegyensúlyozott étrend mellett, vagy annak részeként fogyasztva segíthetnek.

 

Glutamin

A glutamin stabilizálja a vércukorszintet, ami csökkenti az édesség utáni leküzdhetetlen sóvárgást. Amikor a vércukorszint alacsony, a glutamin segít az inzulintermelés mérséklésében, vagyis a vércukorszint további esésének megállításában. A glutamin továbbá egy glikogén nevű anyag felszabadulását stimulálja, amely a vércukor a normális szintre emelkedését teszi lehetővé. Éppen ezért a glutaminos táplálék kiegészítőket is sikerrel vethetjük be édességéhségünk kordában tartására. 500 mg bevétele javasolt vízzel, vagy anélkül. 

 

hirdetes

C-vitamin

A C vitamin a kortizol nevű hormon előállításához nélkülözhetetlen. Hasonlóan a B vitamin komplexekhez, a kortizol segíti a szervezetet a vércukorszint stabilan tartásában stresszhelyzetekben. Ennek eredményeképpen, a C vitamin csökkenti az alacsony vércukor tüneteit és csökkenti az édességek iránti vágyadat. A C vitamin rágótabletták formájában is beszerezhető, illetve citrusfélékben található meg, valamint eperben, papayában, piros és zöld paprikában, brokkoliban, kiwiben, káposztában, málnában, és kelkáposztában.

hirdetes

 

B-vitamin komplex

A B vitamin komplex segít az mellékvese ellátásában, melynek számos funkciója van. A legfontosabb ezek közül az, hogy a szervezet stresszre történő reakcióját szabályozza. A stressznek nagyon fontos szerepe van abban, mennyire sóvárgunk az édességek után, különösen akkor, amikor a mellékvese kezd már kifulladni. A B vitamin komplexet beszerezhetjük, mint étrend kiegészítőt, de megtalálható a májban, magvakban, leveles zöldekben, a rizsben, a tejben, a tojásban, a halakban és a teljes kiőrlésű gabonákban és gyümölcsökben is.

 

Króm

A króm abban segít, hogy testünk megőrizze, illetve kiegyensúlyozottá tegye a vércukorszintet. A hatékony dózis napi 600-1000 mikrogramm között mozog. Ezt három részre elosztva érdemes bevenni, az étkezésekkel egyidejűleg. A króm csökkentheti a vércukorszintet, a cukorbetegeknek tehát szigorúan figyelniük kell a vércukorszintjüket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.8