notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan küzd le a az édesség utáni vágyat

Az édességek utáni sóvárgás kordában tartása

Szita Lili
hirdetes

A legtöbb ember időről időre édesség után sóvárog. Minél inkább beépíted az édességeket a napi étrendedbe, annál nehezebben szabadulsz meg ettől a rossz szokástól.

Édesség utáni vágy étrend

A jó hír az, hogy vannak hatásos étrend kiegészítők ennek leküzdésére. Természetesen csak egy kiegyensúlyozott étrend mellett, vagy annak részeként fogyasztva segíthetnek.

 

Glutamin

A glutamin stabilizálja a vércukorszintet, ami csökkenti az édesség utáni leküzdhetetlen sóvárgást. Amikor a vércukorszint alacsony, a glutamin segít az inzulintermelés mérséklésében, vagyis a vércukorszint további esésének megállításában. A glutamin továbbá egy glikogén nevű anyag felszabadulását stimulálja, amely a vércukor a normális szintre emelkedését teszi lehetővé. Éppen ezért a glutaminos táplálék kiegészítőket is sikerrel vethetjük be édességéhségünk kordában tartására. 500 mg bevétele javasolt vízzel, vagy anélkül. 

 

hirdetes

C-vitamin

A C vitamin a kortizol nevű hormon előállításához nélkülözhetetlen. Hasonlóan a B vitamin komplexekhez, a kortizol segíti a szervezetet a vércukorszint stabilan tartásában stresszhelyzetekben. Ennek eredményeképpen, a C vitamin csökkenti az alacsony vércukor tüneteit és csökkenti az édességek iránti vágyadat. A C vitamin rágótabletták formájában is beszerezhető, illetve citrusfélékben található meg, valamint eperben, papayában, piros és zöld paprikában, brokkoliban, kiwiben, káposztában, málnában, és kelkáposztában.

hirdetes

 

B-vitamin komplex

A B vitamin komplex segít az mellékvese ellátásában, melynek számos funkciója van. A legfontosabb ezek közül az, hogy a szervezet stresszre történő reakcióját szabályozza. A stressznek nagyon fontos szerepe van abban, mennyire sóvárgunk az édességek után, különösen akkor, amikor a mellékvese kezd már kifulladni. A B vitamin komplexet beszerezhetjük, mint étrend kiegészítőt, de megtalálható a májban, magvakban, leveles zöldekben, a rizsben, a tejben, a tojásban, a halakban és a teljes kiőrlésű gabonákban és gyümölcsökben is.

 

Króm

A króm abban segít, hogy testünk megőrizze, illetve kiegyensúlyozottá tegye a vércukorszintet. A hatékony dózis napi 600-1000 mikrogramm között mozog. Ezt három részre elosztva érdemes bevenni, az étkezésekkel egyidejűleg. A króm csökkentheti a vércukorszintet, a cukorbetegeknek tehát szigorúan figyelniük kell a vércukorszintjüket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
60 524
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 145 439
Közösség

Szótár

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.8