Hogyan küzd le a az édesség utáni vágyat

Az édességek utáni sóvárgás kordában tartása

Szita Lili
hirdetes

A legtöbb ember időről időre édesség után sóvárog. Minél inkább beépíted az édességeket a napi étrendedbe, annál nehezebben szabadulsz meg ettől a rossz szokástól.

Édesség utáni vágy étrend

A jó hír az, hogy vannak hatásos étrend kiegészítők ennek leküzdésére. Természetesen csak egy kiegyensúlyozott étrend mellett, vagy annak részeként fogyasztva segíthetnek.

 

Glutamin

A glutamin stabilizálja a vércukorszintet, ami csökkenti az édesség utáni leküzdhetetlen sóvárgást. Amikor a vércukorszint alacsony, a glutamin segít az inzulintermelés mérséklésében, vagyis a vércukorszint további esésének megállításában. A glutamin továbbá egy glikogén nevű anyag felszabadulását stimulálja, amely a vércukor a normális szintre emelkedését teszi lehetővé. Éppen ezért a glutaminos táplálék kiegészítőket is sikerrel vethetjük be édességéhségünk kordában tartására. 500 mg bevétele javasolt vízzel, vagy anélkül. 

 

hirdetes

C-vitamin

A C vitamin a kortizol nevű hormon előállításához nélkülözhetetlen. Hasonlóan a B vitamin komplexekhez, a kortizol segíti a szervezetet a vércukorszint stabilan tartásában stresszhelyzetekben. Ennek eredményeképpen, a C vitamin csökkenti az alacsony vércukor tüneteit és csökkenti az édességek iránti vágyadat. A C vitamin rágótabletták formájában is beszerezhető, illetve citrusfélékben található meg, valamint eperben, papayában, piros és zöld paprikában, brokkoliban, kiwiben, káposztában, málnában, és kelkáposztában.

 

B-vitamin komplex

A B vitamin komplex segít az mellékvese ellátásában, melynek számos funkciója van. A legfontosabb ezek közül az, hogy a szervezet stresszre történő reakcióját szabályozza. A stressznek nagyon fontos szerepe van abban, mennyire sóvárgunk az édességek után, különösen akkor, amikor a mellékvese kezd már kifulladni. A B vitamin komplexet beszerezhetjük, mint étrend kiegészítőt, de megtalálható a májban, magvakban, leveles zöldekben, a rizsben, a tejben, a tojásban, a halakban és a teljes kiőrlésű gabonákban és gyümölcsökben is.

 

Króm

A króm abban segít, hogy testünk megőrizze, illetve kiegyensúlyozottá tegye a vércukorszintet. A hatékony dózis napi 600-1000 mikrogramm között mozog. Ezt három részre elosztva érdemes bevenni, az étkezésekkel egyidejűleg. A króm csökkentheti a vércukorszintet, a cukorbetegeknek tehát szigorúan figyelniük kell a vércukorszintjüket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Horoszkóp

A horoszkóp eredetét keresve több ezer évet kellene visszautazni a történelemben, bár egyes... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.8