notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan küzd le a az édesség utáni vágyat

Az édességek utáni sóvárgás kordában tartása

Szita Lili
hirdetes

A legtöbb ember időről időre édesség után sóvárog. Minél inkább beépíted az édességeket a napi étrendedbe, annál nehezebben szabadulsz meg ettől a rossz szokástól.

Édesség utáni vágy étrend

A jó hír az, hogy vannak hatásos étrend kiegészítők ennek leküzdésére. Természetesen csak egy kiegyensúlyozott étrend mellett, vagy annak részeként fogyasztva segíthetnek.

 

Glutamin

A glutamin stabilizálja a vércukorszintet, ami csökkenti az édesség utáni leküzdhetetlen sóvárgást. Amikor a vércukorszint alacsony, a glutamin segít az inzulintermelés mérséklésében, vagyis a vércukorszint további esésének megállításában. A glutamin továbbá egy glikogén nevű anyag felszabadulását stimulálja, amely a vércukor a normális szintre emelkedését teszi lehetővé. Éppen ezért a glutaminos táplálék kiegészítőket is sikerrel vethetjük be édességéhségünk kordában tartására. 500 mg bevétele javasolt vízzel, vagy anélkül. 

 

hirdetes

C-vitamin

A C vitamin a kortizol nevű hormon előállításához nélkülözhetetlen. Hasonlóan a B vitamin komplexekhez, a kortizol segíti a szervezetet a vércukorszint stabilan tartásában stresszhelyzetekben. Ennek eredményeképpen, a C vitamin csökkenti az alacsony vércukor tüneteit és csökkenti az édességek iránti vágyadat. A C vitamin rágótabletták formájában is beszerezhető, illetve citrusfélékben található meg, valamint eperben, papayában, piros és zöld paprikában, brokkoliban, kiwiben, káposztában, málnában, és kelkáposztában.

hirdetes

 

B-vitamin komplex

A B vitamin komplex segít az mellékvese ellátásában, melynek számos funkciója van. A legfontosabb ezek közül az, hogy a szervezet stresszre történő reakcióját szabályozza. A stressznek nagyon fontos szerepe van abban, mennyire sóvárgunk az édességek után, különösen akkor, amikor a mellékvese kezd már kifulladni. A B vitamin komplexet beszerezhetjük, mint étrend kiegészítőt, de megtalálható a májban, magvakban, leveles zöldekben, a rizsben, a tejben, a tojásban, a halakban és a teljes kiőrlésű gabonákban és gyümölcsökben is.

 

Króm

A króm abban segít, hogy testünk megőrizze, illetve kiegyensúlyozottá tegye a vércukorszintet. A hatékony dózis napi 600-1000 mikrogramm között mozog. Ezt három részre elosztva érdemes bevenni, az étkezésekkel egyidejűleg. A króm csökkentheti a vércukorszintet, a cukorbetegeknek tehát szigorúan figyelniük kell a vércukorszintjüket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.8