notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

vitalzone.hu
hirdetes

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Vajon azért, mert nincs kalóriatartalma nem is hízol tőle?

 

Az édesítőszereket két csoportra lehet osztani:


Az első a mesterséges édesítőszerek, melyet laboratóriumi úton állítanak elő. Ezek közé tartoznak többek között: Aspartám, Ciklamát, Aceszulfám-K, Szukralóz stb. A másik nagy csoport a természetes édesítőszerek, melyeket általában növényekből izolálnak. Ilyen például az eritrit, maltit, xylit, stevia stb. A mesterséges édesítőszerek azért nem hizlalhatnak, mert sokkal kevesebb, vagy 0 kalóriát tartalmaznak a cukorhoz képest. Emellett sokkal édesebbek, így kevesebb kell belőlük, valamint a legtöbb édesítőszer nem metabolizálódik, vagyis hasznosulás nélkül megy végig a szervezeten. A sokkal édesebb íz becsapja az agyad, és arra készíti a szervezeted, hogy nagy kalóriatartalmú ételt fogyasztasz, és amikor ez mégsem történik meg, szervezeted teljesen összezavarodik, és kevesebb kalóriát kezd égetni, valamint elkezd raktározni!

hirdetes

 

Jóból is megárt a sok

 

A mesterséges édesítőszerek nem tartalmaznak kalóriát (vagy csak minimálisat). Ám túlzott édességük miatt becsaphatják a szervezetet, ami így „raktározási módba” áll, bár erre egyértelmű bizonyíték nincs. A természetes édesítőszereknek ugyan van kalóriatartalmuk (szénhidrátból), ám kevesebb, mint a cukornak. Ebből kifolyólag megemelik a vércukorszintet is, ám nem akkora mértékben, mint a cukor.


Ugyanakkor a STEVIA segít csökkenteni a magas vérnyomást, és cukorbetegeknél a vércukorszint csökkenését is megfigyelték. Tehát ha nem viszed túlzásba az édesítőszerekkel készült ételek fogyasztását, elegendő folyadékot fogyasztasz, odafigyelsz a testmozgásra és a szénhidrátbeviteledre, akkor nem kell amiatt aggódnod, hogy az édesítőszerek hatására hízni fogsz. A mesterséges édesítőszerek hatására az elfogyasztásukat követő órákban a szervezet olyan hormonokat termel, amelyek zsírraktározásra ösztönzik a szervezetet.

hirdetes

 

Mivel édesíts?

 

Joggal merül fel benned a kérdés, hogy amennyiben a fogyókúra során sem a cukor, sem a mesterséges édesítők használata nem javasolt, mégis mivel édesíts? Egyfelől ajánlott kipróbálnod az olyan természetes édesítőket, mint a XILIT, a STEVIA vagy az ERITRIT. Másfelől fontos, hogy belásd, szükségtelen, hogy minden étel-ital édes legyen. Néhány hét leforgása alatt szervezeted  hozzászokik a kevésbé édes ízekhez, és képes leszel élvezni például egy-egy gyógytea - borsmenta vagy akár csalán - ízét, édesítés nélkül.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Kalória

  A kalória ( kilokalória=kcal ) az élelmiszerek tápértékének... Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás betegség cukor cukorbetegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer elhízás étrend fogyás fogyókúra