notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legjobb diétás brownie recept: cukormentes brownie, gluténmentes brownie, egészséges brownie

hirdetes

A legjobb diétás brownie recept: cukor és gluténmentes!

VN
hirdetes

A brownie sokunk kedvenc desszertjei közé tartozik, éppen ezért érthető, ha fogyókúra közben sem szeretnénk lemondani róla. Te is imádod a brownie-t? De nem szeretnéd, ha felesleges kilók csúsznának fel? Akkor, ezt a diétás brownie receptet neked találták ki. Nem csak glutén- és cukormentes, de nagyon finom is! De hogyan lehet a brownie diétás? Nézzük meg!

Egyszerű diétás brownie recept

Diétás brownie: a titok az édesburgonya

 

Meglepő, de a diétás brownie egyik fő alapanyaga nem a csoki, hanem az édesburgonya. Így lehet ez a brownie egyszerre finom és diétás is. Ezen kívül semmilyen különleges alapanyagot nem tartalmaz, csak a szokásos süteményekhez szükséges dolgokat. Elkészítése a sütéssel együtt körülbelül másfél-két órát vesz igénybe. Lássuk is a receptet!

 

Cukor- és gluténmentes édesburgonyás diétás brownie

 

Hozzávalók

 

•    1 közepes édes burgonya
•    2 tojás
•    1/2 csésze (118 ml) mandulavaj
•    1/2 teáskanál (2,5 ml) vanília kivonat
•    1/3 csésze (79 ml) mandulaliszt 
•    1/3 csésze (79 ml) cukrozatlan kakaópor

hirdetes
•    1/4 teáskanál szódabikarbóna
•    1/8 teáskanál só
•    1/4 csésze (59 ml) mini csokoládé chips vagy apróra vágott dió (opcionális)

 

Elkészítés

 

1. Első lépésként az édesburgonyát kell előkészíteni! Ehhez melegítsd elő a sütőt 200 °C-ra. Az édesburgonyát tekerd be alufóliába és hagyjd sülni körülbelül fél óráig! Ha ez meg van várd meg még kihűl, majd távolítsd el a héját és egy villa segítségével passzírozd finom pürévé! 

2. A sütő főfokát csökkentsd le 180 °C-ra, vagy ha az édesburgonya és a diétás brownie sütése közt több idő telik el, ki is kapcsolhatod. 

3.  Egy közepes tálban keverd fel a tojásokat egy habverő segítségével, majd add hozzá az édes burgonyát, mandulavajat és vaníliát. Ezeket jó alaposan keverd össze, hogy egységes masszát alkossanak!

4. Következő lépésként szitáld hozzá a kakaóport, valamint add hozzá a mandulalisztet, szódabikarbónát és sót is. Ezeket is jó alaposan keverd össze! 

5. Ha kész a masszád, öntsd egy kivajazott tepsibe, vagy sütőformába és egy spatula segítségével egyengesd el, hogy mindenhol egyforma legyen! A tetejét ízlésed szerint díszítheted dióval, vagy csokidarabokkal. 

6. Előmelegített sütőben 180 °C-on 20-25 percig kell sütni, egészen addig, amíg a brownie el nem kezd húzodni a tepsi szélétől. Ha kész, hagyd legalább 10 percig hűlni, mielőtt felvágnád, és megkóstolnád!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
148 369
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
148 369
Közösség

Szótár

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

diéta édesség egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra nassolás recept