notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

hirdetes

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

vitalzone.hu
hirdetes

Sokan panaszkodnak a diéta utáni, rossz gyomor problémákra, hasmenésre, gyomor fájásra, savasodásra. Fontos betartani a fokozatosság elvét az étkezésben is! Nagyon fontos a megfelelő salaktalanítás és a vitaminháztartás feltöltése.

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

Így az emésztésed, valamint a kiválasztó folyamataid a diéta után is zavartalanul működnek majd, és nem okoz számukra problémát az sem, ha időnként egy szelet süteményt vagy egy gombóc fagyit kell lebontaniuk.


A fokozatos fogyás és a kiegyensúlyozott étrend azért is fontos, mert a szervezeted így nem érzékeli sokkhatásként a diétát, és nem kezd majd kétségbeesett raktározásba, amint ismét ételhez jut.


Ha véghez vittél egy emésztésjavító, méregtelenítő kúrát, és helyes működésbe hoztad az anyagcserédet, akkor az a korábbinál sokkal ellenállóbb lesz - ez azonban nem jelenti azt, hogy immunissá válik az emészthetetlen, üres kalóriát tartalmazó műételekre.


Hagyj időt a testednek arra, hogy a speciális étrend után visszahangolódjon a megszokott étkezésekre - a diéta alatt a gyomrod kímélve volt, könnyen emészthető, értékes tápanyagokban gazdag ételeket kapott, ezért most igazi sokkhatásként érné az az ebéd, ami a diéta előtt teljesen természetes volt a számára.

hirdetes


Egy diéta alatt nemcsak az anyagcseréd, az egész életmódod is megváltozhat.


Lehet, hogy az egészséges, értékes étrendtől olyan könnyűnek és energikusnak érzed majd magad, hogy többé rá sem tudsz nézni bizonyos ételekre, amelyeket korábban imádtál, ám ha könnyű szívvel térsz is vissza a megszokott étrendedhez, néhány jó szokást akkor is megőrizhetsz a diétádból.


Szinte nincs olyan fogyókúra, amely ne hangsúlyozná, mennyire fontos a megfelelő folyadékfogyasztás - ha szeretnéd elkerülni a jojót, a fogyókúra után is igyál legalább másfél liter vizet, hogy a méregtelenítő, kiválasztó folyamatok zavartalanul működhessenek, így tested hatékonyabban veszi fel a versenyt az anyagcserét lassító lerakódásokkal szemben.


Ne hagyj fel a rostban gazdag étkezéssel sem - törekedj arra, hogy minden étkezés tartalmazzon legalább egy, ballasztanyagokban gazdag összetevőt, így tested könnyebben hasznosítja az elfogyasztott ételt, és a salakanyagok lerakódását is lassíthatod.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 146
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 335 366
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 97

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód elhízás étrend fogyás fogyókúra táplálkozás