notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

D vitamin hiány!

hirdetes

D vitamin hiány!

vitalzone.hu
hirdetes

A magyar lakosság döntő része D-vitamin-hiányos. Az egészséges csontok és immunrendszer érdekében a napfény-vitamint is ismert D-vitamint (kolekalciferolt) pótolni kell.
 

D vitamin hiány!

A legújabb eredmények alapján a D-vitamin önmagában való adása kevés, többek között magnéziumra is szükség van ahhoz, hogy a D-vitamin kedvező hatásai érvényesülhessenek.

 

Nem csak a csontok igénylik a D-vitamint

 

Az elmúlt évtizedekben bebizonyosodott, hogy a D-vitamin szervezetbeli szerepe messze túlmutat a csontok egészségének a biztosításán.

 

A napfény-vitaminnak is nevezett zsíroldékony vitamin kulcsfontosságú szerepet tölt be az immunrendszer működésében, így számos betegség – köztük vírusos légúti megbetegedések - megelőzésében is szerepe lehet.

 

Több vizsgálat utal arra, hogy a szervezet megfelelő D-vitamin-ellátottsága a daganatokmegelőzésében is fontos lehet,- bár ennek egyértelmű bizonyítása még számos jövőbeli kutatást tesz szükségessé.

 

A D-vitamint önmagában pótolni gyakran kevésnek bizonyul.


Néhány évvel korábban leírták például, hogy az önmagában adagolt D-vitamin nem előzi meg a csontritkulást és a vele összefüggő csonttöréseket. Úgy tűnik, hogy a D-vitamin kedvező hatásainak az érvényesüléséhez a D-vitaminon kívül egyéb „anyag(ok)ra” is szüksége van a szervezetnek.

hirdetes

 

Kalcium is javasolt a D-vitamin mellé.
A csontritkulás megelőzésében például a D-vitamin mellett adagolt kalcium és magnézium szerepe tűnik lényegesnek.

 

A legújabb ismeretek tükrében, a csontritkulás megelőzésére Németországban például a D-vitamin (800 NE) és kalcium (1000 mg) együttes „adagolását” javasolják – táplálékként, illetve a napfény hatására a szervezetben termelődött D-vitamin formájában. Patikaszerként való pótlást abban az esetben tartanak szükségesnek, ha az előbbi módon (táplálkozás, napfény) a kívánt dózisok nem fedezhetők.

 

Magnézium nélkül nem „működik” a D-vitamin


Úgy tűnik, hogy a magnéziumnak is kulcsszerepe van a D-vitamin hatásainak létrejöttében. A napfény vitamin és a magnézium között feltárt biokémiai kapcsolat leegyszerűsítve a következő: a D-vitamin szervezetbeli szintéziséhez magnézium szükséges; „cserébe” az aktivált D-vitamin fokozza a magnézium bélből való felszívódásának a mértékét.

 

Egy USA-beli, több mint 12000 fő bevonásával végzett vizsgálatból (National Health and Nutrition Examination Survey, NHANES) az derül ki, hogy a táplálkozással történő jelentősebb mértékű magnézium-bevitel csökkenti a D-vitamin-hiány kialakulásának a kockázatát. Nemrégiben pedig arról számoltak be, hogy a magnézium-pótlás emeli a szervezet D-vitamin-szintjét azoknál, akiknél korábban a D-vitamin-szint alacsony volt.

 

Érdemes vegyesen táplálkozni, illetve komplex módon pótolni a mikrotápanyagokat Annak érdekében, hogy a szervezetben a D-vitamin kedvező hatásai érvényesülhessenek, megéri kalciumot és magnéziumot is kellő mennyiségben fogyasztani! Hazánkban a lakosság döntő részénél a napi kalciumbevitel nem éri el az ajánlott értéket, és hasonlóan lehangoló kép a magnézium-bevitel kapcsán is.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

2020-01-19

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

Íme a 6 legegészségesebb élelmiszer ami minden diétába könnyen beleilleszthető

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

2020-01-17

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfürdőket – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona adataiból. Az orvosszakértő szerint ez nem véletlen, hiszen a termálvíz sok, a modern életvitelhez kapcsolódó problémára is megoldást kínál.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

Betegség

 Az élő szervezet olyan állapota, amelyben az életfolyamatok a normálistól eltérnek. A... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás betegség edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fitness fogyás fogyókúra gyümölcs kalóriabevitel lelki egészség méregtelenítés táplálkozás