Elképesztő mi történt miután elhagytam a cukrot

1 hónapig nélkülöztem a cukrot az étrendemből. Elképesztő mi történt utána!

T.B.
hirdetes

A cukor, mint már ok kutatás bebizonyított nem a legjobb dolog a szervezetünk számára. Alapvetően a legtöbb étkezési tanácsadó azt tanácsolja, hogy ha lehet, minél jobban kerüljük el a mindennapi étkezésünkben. Most megmutatom, mi történik, ha 1 hónapi megpróbálod mellőzni az étkezésekből a cukrot, már amennyire lehet.

Elképesztő mi történt velem miután elhagytam a cukrot az étrendemből

Mostanában sokszor éreztem magam fáradékonynak, és nem éreztem úgy, hogy lenne elég energiám a mindennapok túléléséhez. Úgy éreztem valami nem stimmel, és ezért változtatnom kell a megszokott életmódomon. Sok utánajárás után rájöttem, hogy valószínűleg sokkal egészségesebb és kiegyensúlyozottabb életet élhetek majd a hozzáadott cukrok nélkül, így 1-én belevágtam a nagy projektbe, és elhatároztam májusban mellőzni fogom a cukrot az életemből. Olvassátok el a történetemet, mert nagyon hasznosak lehetnek a tapasztalataim, ha te is belevágnál, és az egészségesebb étrend mellett döntenél. 

 

Cukor és az energia


A cukor, ugyanis mint kiderült számomra, nagyon rossz hatással lehet a szervezetünkre, főleg ha az energia szintet nézzük. A cukor hatására ugyanis a nap folyamán ingadozó lehet az energiaszintünk. Ha sokat fogyasztasz belőle, először azt tapasztalhatod, hogy nagyon feldobódsz, hírtelen tele leszel energiával, ha pedig lefekvés előtt eszel, cukros ételeket nem fogsz tudni elaludni. Nagy hátránya, hogy a cukorból nyert energia hamar kiürül, és utána sokkal fáradtabbnak érezhetjük magunkat, mint ha nem ettünk volna cukros ételeket. Ezért ha egész nap stabilan szeretnéd tartani az energia szintedet, akkor jobban jársz, ha a nap folyamán nem terheled meg a szervezetedet cukros üdítőkkel vagy ételekkel.

 

 

Cukor és a kilók


Köztudott, hogy a cukor alapvetően nem a fogyás legjobb barátja. Ha szeretnél a fölösleges kilóktól megszabadulni, vagy csak szinten tartani a súlyodat, akkor jobban teszed, ha minden fölösleges cukrot tartalmazó ételt kiiktatsz az étrendedből. Ráadásul a bőrünknek sem tesz jót, és fölösleges pattanásokat okozhat, amiktől megkímélhetnénk magunkat, ha nem fogyasztanánk annyi cukrot.

hirdetes

 

Ezenkívül számos negatív hatása van az egészségünkre, és sok komolyabb betegség kialakulásánál is nagy kockázatot jelenthet, amiket azért inkább mindenki szeretne elkerülni.  Ezen kutatások után jutottam el arra a gondolatra, hogy valóban jobban tenném, ha egy darabig megszabadulnék a cukortól, így elhatároztam, hogy legalább 1 hónapig kerülni fogom a fogyasztását, és utána a tapasztalatokat mérlegelve eldöntöm, hogy szükségem van e rá. Nézzük mi történt abban az 1 hónapban.

 


Kezdeti nehézségek


A kezdetek kicsit döcögősen indultak, ugyanis kiderült, hogy a legtöbb általam fogyasztott termék elképesztően sok cukrot tartalmaz. Ez előtt sosem figyeltem oda erre a tényezőre, azonban most megrémisztett a tudat, hogy ezelőtt évtizedekig ennyi cukrot vittem be naponta a szervezetembe. Eljött a változás ideje, amit azzal kezdtem, hogy egy közértben 2 órát töltöttem el az összetevők nézegetésével, és az arányok belövésével. Szinte lehetetlen olyan készételt találni, ami nem tartalmaz cukrot, azonban nem lehetetlen. Eleve kerülni kell a készételeket, és helyettük inkább gyümölcsöket, zöldségeket, és általam készített főtt ételeket kell majd fogyasztanom 1 hónapig. Így már nem is olyan nehéz ez a feladat, gondoltam én. 
 

 

A felfedezés, amitől ledöbbentem


Hihetetlen, és sosem gondoltam volna, de valóban az elején csak a cukros üdítőkre, és az általam olyan nagyon szeretett gumicukrokra tudtam gondolni. Az első hét olyan volt számomra, mint egy elvonó, és csak a régi elképesztően cukros kedvenceimre tudtam gondolni. Nagyon nehéz volt ez az időszak, talán még nehezebb, is mint gondoltam, de 1 hét után szerencsére nagyban enyhültek ezek az érzések bennem. Ezután viszont elkezdtem érezni a jótékony hatásait a cukor hiányának a szervezetemben.

 


A cukornélküliség előnyei


Első körben végre egész nap sok energiám lett, és nem fordult elő velem a kaja kóma sem, ami elképesztően nagy előny. A kilók nem azt mondom, hogy csak úgy leolvadtak rólam, de körülbelül 2 kilótól sikerült megszabadulnom ebben a hónapban. A cukor mentesség miatt megtanultam főzni, és ráadásul sokkal egészségesebb ételeket kezdtem el fogyasztani, minek következtében sokkal jobban teljesítettem a munkában, és még délutánonként az edzésre is maradt energiám. Az utolsó két hétben egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy délután le kéne feküdnöm egy kicsit pihenni, ami elképesztő eredmény.

 

Úgy érzem továbbra is kerülni fogom a legtöbb cukortartalmú ételt, mert az életemre nézve annyi jótékony hatása volt ennek az egy hónapnak, hogy már nem is hiányzik ezen ételek többsége. Azonban néha megengedek majd egy kis bűnözést, mert ha a cukrot mértékkel fogyasztjuk az még akár hasznos is lehet szervezetünk számára, de a cukorral telített ételeket mindenképpen kerülni fogom. 

 


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

2019-05-17

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

A kávé népszerű ital, és valószínűleg a leggyakrabban fogyasztott koffeinforrás. A kávé koffein-tartalma jelentősen változhat számos tényezőtől függően, beleértve a kávé típusát, főzési módját és a márkát. Lássuk a számokat!

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

2019-05-14

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, több tényező is felelős lehet: a gyorsan elfogyasztott étellel levegő kerülhet az emésztőrendszerbe, de ételérzékenység is állhat a háttérben.

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

2019-05-16

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

Gyomorfájás? Gyomorégés? Emésztési zavarok? Kellemetlen érzés? A gyomor nem megfelelő működésének tünetei. Íme 7 hatékony tipp, amik segítségével visszaállíthatod gyomrod egészségét pillanatok alatt.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 189

Átlagos értékelés: 4.8