notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

Egy olyan diéta hódít, amitől nem csak fogyni lehet, de az egész életet átformálni.

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

vitalzone.hu
hirdetes

Egy olyan diéta hódít, amitől nem csak fogyni lehet, de az egész életet átformálni. Pedig az 5:2 mozgalom egy szimpla böjtnek indult.

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

Hétfő és csütörtök. Ezt ajánlják az 5:2 diéta gurujai a két böjtnapnak. Hétfőt, mert az minden fogyókúrának a legkönnyebb napja, a csütörtök pedig már kispéntek, utána a hétvégén úgyis lehet ejtőzni. A kalóriamegvonáson alapuló diéta lényege, hogy a hétből két napon a nők csak 500, a férfiak pedig 600 kalóriát vegyenek magukhoz, míg a többi napon mehetnek a normális 2000-2400-as adagok. Ehhez különböző tippeket és recepteket adnak, például, hogy a böjtnapon csak reggelit és vacsorát vegyenek magukhoz a fogyni vágyók, utóbbiból pedig mindenképp hagyják ki a szénhidrátot.


Állítólag hat hét után áll be a rutin, és addigra már jelentős súlycsökkenés is észrevehető. A diéta alapja az a feltevés, hogy az emlősök szervezete még a jégkorszak során beállt arra, hogy időszakonként böjtöljenek. De mivel az utóbbi pár ezer évben nem voltunk kiszolgáltatott helyzetben, elkényelmesedtünk és egyre több zsír raktározódik el kellemetlenül a test karcsúnak szeretett tájékain.

hirdetes


Ennek okán bármilyen új ötlete van bárkinek arra, hogy fogyni lehessen, méghozzá minél kisebb szenvedéssel, az nagyon sokakat érdekel, és az illető még többet kereshet vele. Így az 5:2 különböző feldolgozásai is már a bestseller-listán vannak a nyugati féltekén. Most az egyik követője, aki a fogyókúra Facebook-profiljának alapításával már 17 ezer rajongót szerzett, kitalálta, hogy tovább spilázza a dilit. Szerinte ugyanis az élet minden területére alkalmazható az 5:2-es szabály. Ez pedig jó hír a fogadkozóknak, főleg így február elején, amikor már sokan feladták a próbálkozást, hogy életüket gyökeres átalakítsák: lefogyjanak, leszokjanak, megtáltosodjanak az újév svungjával.


hirdetes
Kate Harrison tehát azt tanácsolja, hogy ahogy a fogyókúránál, minden más tevékenységnél vessük be az 5:2 arányt: azaz például hétfőn és csütörtökön szánjunk több időt a testmozgásra, az új hobbira. Mennyit? Ő 25 percet javasol mindenből ezeken a speciális napokon, de még arra is javaslatot tesz, hogy a stresszelést is tartsuk kordában, és csak azokra a bizonyos napokra korlátozzuk az idegeskedést. Harrison egy praktikus sémát is kitalált az 5:2-es élet megfelelő elkezdéséhez, amihez felhasználja a már bevált, vagy legalábbis híres módszereket.


Először is el kell képzelni, hogy mit akar elérni az ember. A Secret (magyar A Titok) című könyvben olvasottakat kell tehát alkalmazni, de Harrison segít és konkrét élethelyzettel szolgál: képzelje el a jobb életre vágyó, hogy a következő születésnapján hogy szeretné érezni magát? Karcsúbbnak, sikeresebbnek, fittebbnek? Vetítse ki a képet, majd jegyzetelje le az ehhez vezető lépésket. Ez pedig már fél siker! Utána jön viszont a fekete leves, a megvalósítás, no, de ha csak hét napból kétszer kell megerőltetnie magát, rögtön könnyebben megy a dolog. Ezen elv alapján állítólag már számos ember lett boldogabb: a sikersztorik alapján a fogyókúrázók még életük párjára is rátaláltak.

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

2019-09-06

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

Az ember, különösen, ha nőből van, régóta keresi a megoldást arra, miképpen lehetne könnyen, gyorsan vékonyabb. A könnyed fogyás Szent Grálja az energia megmaradás törvényébe zárva, továbbra is várat magára. Nincs sárgaköves út, akad helyette jó néhány furcsábbnál furcsább útleágazás.

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

2019-08-13

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

Fogyókúráink sikertelenségei gyakran abból fakadnak, hogy racionális érvekkel próbáljuk egészséges táplálkozásra bírni önmagunkat, miközben az evési szokásokat inkább irracionális érzelmi tényezők szabályozzák.

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 452
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 888 187
Közösség

Szótár

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Aloe vera

Eredete   Az Aloe vera Afrika szubtrópusi, homokos területeiről származik, a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód fogyás fogyókúra mozgás