notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg a bodyrope edzőhevedert te is!

Így használhatod hatékonyan a bodyrope edzőhevedert!

Kutasi Kelly- Master Trainer
hirdetes

10 tipp a hatékony és sérülésmentes funkcionális, hevederes edzésmódszerhez! Hogyan használd a BODYROPE EDZŐHEVEDERT helyesen? Biztos, hogy ezt mind tudtad?

Bodyrope edzőhevederrel való edzés

 

1. Figyelj a helyes felfüggesztésre! Stabil rögzítéssel edzhetsz vele csak biztonságosan! A szár alján lévő fogantyú, a vádlid közepéig érjen! A túl hosszú, vagy túl röviden beállított szár extra terhelést jelent az alsó háti szakasznak! Vigyázz a derekadra a megfelelően hosszú szárral!


2. A gyakorlatok közben mindig legyen feszes a hevedered szára! Soha ne rángasd, még akkor se, amikor húzod fel magad vele és különösen akkor se, amikor engeded vissza a saját testsúlyodat. Dolgozz vele kifeszített állapotban! Így megvédheted az ízületeidet a sérülésektől.


3. Guggolásnál, kitörésnél és minden álló helyzetben végzett gyakorlat kiinduló helyzeténél figyelj rá, hogy a karok hajlítva legyenek a test mellett és a markolat a lábfejeddel legyen egyvonalban. Ezzel a beállítással tudsz tökéletes szögben guggolni és így segíti a legjobban a mozgásodat a heveder.


4. A támasz gyakorlatoknál a szár, a függőleges helyzetben lógjon lefelé, vagy távolodj vele a felfüggesztéshez képest, de soha ne kerüljön a lábszárad a felfüggesztés pontja elé. A BODYROPE feladata a gyakorlat nehezítése, nem pedig az ízületek túlfeszítése.

hirdetes


5. Hevederrel való húzódzkodásnál úgy sétálj be a BODYROPE alá, hogy a törzsizmokat feszesen és stabilan tudd még tartani!

A következő oldalon folytatom! 

 

 

Bodyrope edzőhevederrel való edzés

 

6. Az ellenállást úgy növeld, hogy egyre inkább alásétálsz, de mindig csak addig, amíg még helyes technikával tudod a gyakorlatot végezni!


7. Álló helyzetben végzett gyakorlatoknál a teljes talpfelületünk legyen a talajon, ugrásoknál is helyezzük vissza a sarkunkat a talajra, de a lábujjhegyünkön tartsuk a súlypontunkat.


8. Egylábas gyakorlatoknál különösen fontos, hogy mielőtt elkezdjük a gyakorlatot, előtte stabilizáljuk a helyzetünket és bizonyosodjunk meg az egyensúlyunk megtalálásáról. Billegve ne végezzünk feladatokat!

hirdetes


9. Ha falnál végezzük el a támasz gyakorlatokat nézzük meg, hogy megfelelő távolságra vagyunk a faltól, a lábunkkal beakasztva ne ütközzünk a fallal, mert könnyen megbillenhetünk és lesérülhetünk a levegőben felfüggesztve.


10. A kevesebb itt biztos, hogy több! Mivel az ellenállást tisztán a saját testsúlyunk jelenti, olyan ismétlésszámmal dolgozzunk, aminél még biztosan tudunk figyelni az ideg-izom kapcsolatunk megfelelő működésére, pontos precíz mozdulatokat tudunk még tenni és a koordinációnk is jól működik.


Ne feledjük el, hogy a mozogni vágyók és sportolók legnagyobb ellensége a sérülés, a hevederes edzésmódszer pedig köztudottan az egyik leghatékonyabb funkcionális edzésforma, főleg akkor, ha helyes technikával, tudatos mozdulatokkal és preventíven használjuk!
Az edzések előtt ne felejtsünk el bemelegíteni, az edzés végén pedig lenyújtani!

Sikeres edzést kívánok Mindenkivel a BODYROPE EDZŐHEVEDERREL!


Szerző:
Kutasi Kelly- Master Trainer, a KELLYS Fitness Klubbok tulajdonosa és szakmai vezetője.
kellystudiodunakeszi@gmail.com, www.kellyshungary.hu

 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Enzim

A szervezet által előállított, fehérje természetű anyagok, amelyeknek fő feladata a... Tovább

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 150

Átlagos értékelés: 4.8