Ismerd meg a bodyrope edzőhevedert te is!

Így használhatod hatékonyan a bodyrope edzőhevedert!

Kutasi Kelly- Master Trainer

10 tipp a hatékony és sérülésmentes funkcionális, hevederes edzésmódszerhez! Hogyan használd a BODYROPE EDZŐHEVEDERT helyesen? Biztos, hogy ezt mind tudtad?

Bodyrope edzőhevederrel való edzés

 

1. Figyelj a helyes felfüggesztésre! Stabil rögzítéssel edzhetsz vele csak biztonságosan! A szár alján lévő fogantyú, a vádlid közepéig érjen! A túl hosszú, vagy túl röviden beállított szár extra terhelést jelent az alsó háti szakasznak! Vigyázz a derekadra a megfelelően hosszú szárral!


2. A gyakorlatok közben mindig legyen feszes a hevedered szára! Soha ne rángasd, még akkor se, amikor húzod fel magad vele és különösen akkor se, amikor engeded vissza a saját testsúlyodat. Dolgozz vele kifeszített állapotban! Így megvédheted az ízületeidet a sérülésektől.


3. Guggolásnál, kitörésnél és minden álló helyzetben végzett gyakorlat kiinduló helyzeténél figyelj rá, hogy a karok hajlítva legyenek a test mellett és a markolat a lábfejeddel legyen egyvonalban. Ezzel a beállítással tudsz tökéletes szögben guggolni és így segíti a legjobban a mozgásodat a heveder.


4. A támasz gyakorlatoknál a szár, a függőleges helyzetben lógjon lefelé, vagy távolodj vele a felfüggesztéshez képest, de soha ne kerüljön a lábszárad a felfüggesztés pontja elé. A BODYROPE feladata a gyakorlat nehezítése, nem pedig az ízületek túlfeszítése.


5. Hevederrel való húzódzkodásnál úgy sétálj be a BODYROPE alá, hogy a törzsizmokat feszesen és stabilan tudd még tartani!

A következő oldalon folytatom! 

 

 

Bodyrope edzőhevederrel való edzés

 

6. Az ellenállást úgy növeld, hogy egyre inkább alásétálsz, de mindig csak addig, amíg még helyes technikával tudod a gyakorlatot végezni!


7. Álló helyzetben végzett gyakorlatoknál a teljes talpfelületünk legyen a talajon, ugrásoknál is helyezzük vissza a sarkunkat a talajra, de a lábujjhegyünkön tartsuk a súlypontunkat.


8. Egylábas gyakorlatoknál különösen fontos, hogy mielőtt elkezdjük a gyakorlatot, előtte stabilizáljuk a helyzetünket és bizonyosodjunk meg az egyensúlyunk megtalálásáról. Billegve ne végezzünk feladatokat!


9. Ha falnál végezzük el a támasz gyakorlatokat nézzük meg, hogy megfelelő távolságra vagyunk a faltól, a lábunkkal beakasztva ne ütközzünk a fallal, mert könnyen megbillenhetünk és lesérülhetünk a levegőben felfüggesztve.


10. A kevesebb itt biztos, hogy több! Mivel az ellenállást tisztán a saját testsúlyunk jelenti, olyan ismétlésszámmal dolgozzunk, aminél még biztosan tudunk figyelni az ideg-izom kapcsolatunk megfelelő működésére, pontos precíz mozdulatokat tudunk még tenni és a koordinációnk is jól működik.


Ne feledjük el, hogy a mozogni vágyók és sportolók legnagyobb ellensége a sérülés, a hevederes edzésmódszer pedig köztudottan az egyik leghatékonyabb funkcionális edzésforma, főleg akkor, ha helyes technikával, tudatos mozdulatokkal és preventíven használjuk!
Az edzések előtt ne felejtsünk el bemelegíteni, az edzés végén pedig lenyújtani!

Sikeres edzést kívánok Mindenkivel a BODYROPE EDZŐHEVEDERREL!


Szerző:
Kutasi Kelly- Master Trainer, a KELLYS Fitness Klubbok tulajdonosa és szakmai vezetője.
kellystudiodunakeszi@gmail.com, www.kellyshungary.hu

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 150

Átlagos értékelés: 4.8