notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Biztonságos jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

Biztonságos és garantáltan jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

vitalzone.hu
hirdetes

Az igazság az, hogy szinte mindenkinek, aki valamilyen sportot űz, javasolt a vázizomzat és az izületek megerősítése — és ebbe most beleértem még a futókat is.

Biztonságos jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

Erre pedig a legalkalmasabb az ellenállásos edzés, ami történhet saját testsúllyal vagy súlyokkal, bár a leghatékonyabb gyakorlatok között van olyan, amit súlyok nélkül nem fogunk tudni kivitelezni.


A helyzet az, hogy a teljes mozgástartományban végzett súlyzós edzés nemhogy csökkentené, de a gyakran hangoztatott ostobasággal szemben növeli a hajlékonyságot. Az öregedés előlrehaladtával a hajlékonyság mindenki esetén csökken, azonban ha heti néhányszor dolgozunk mobilitásunk megőrzésén, akkor hajlékonyságunkat könnyedén megtarthatjuk, vagy akár fejleszthetjük is.


A kockás hashoz rengeteg hasprést kell csinálni!?


A kockás hashoz alacsony testzsír százalék szükséges, nem pedig hasizom-edzések orrba-szájba — add le a felesleget, és előbukkanak a kockák. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az erős hasizmok nem számítanak alapfelszerelésnek minden funkcionális emberi lény esetén.

hirdetes


Nagy divat lett még a specifikusan a törzs izmainak megerősítését célzó edzés, vagy például a mélyizom-torna, de ide sorolhatjuk az instabil eszközök használói (vagy inkább forgalmazói) által sugallt elképzelést is, mely szerint a metastabil felület vagy berendezés automatikusan a gerincmerevítő- és a hasizmok extra igénybevételével és ezáltal megerősödésével jár.


Tudod mitől erősödik meg a törzsed? Olyan összetett gyakorlatoktól, mint például a guggolás, felhúzás, húzódzkodás vagy az állva fej fölé nyomás. Gondolod, hogy bárki képes lenne a testsúlya kétszeresével guggolni vagy felhúzni, ha a törzse nem elég erős, hogy a helyén tartsa a gerincoszlopot?


Ahhoz, hogy izmos legyél, mindenféle porokat kell szedni.…


hirdetes
Ahhoz, hogy erős és izmos legyél, összetett gyakorlatokat magában foglaló edzéstervre, okos programozásra, kiegyensúlyozott étrendre és elegendő pihenésre van szükség! Egyél gyümölcsöt, zöldségeket, tojást, húst, halat, magvakat, ha nem vagy laktózérzékeny akkor tejtermékeket. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket és a menzákat, ahol tápláléknak látszó ipari szemetet raknak eléd.

 

A nőknek másfajta edzésre van szükségük?

 

Miért, másfajta izmok nőnek rajtuk? A különbség a nők és férfiak között hormonális — a férfiak átlagos tesztoszteron-szintje kb tízszerese a nőkének. A pasasok sokkal gyorsabban képesek izomtömeget építeni, és erősebbek, mint a nők, valamint a vázizomzat is máshogy oszlik el a testükön, azonban ugyanaz az izomszövet nő rajtuk is. Ha egy adott sportoló gyengébb, azzal másfajta edzéstervet, frekvenciát vagy relatív intenzitást kell alkalmazni.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

2019-08-28

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

Kim Kardashian révén világszerte elterjedhet egy nagyon hülye és káros karcsúsító módszer, a korzett-diéta.

Minisztériumból ment Londonban rúdtáncot oktatni

2019-08-28

Minisztériumból ment Londonban rúdtáncot oktatni

Nem mindennapi utat járt be már eddig is a harmincas éveiben járó Rákli Veronika, de az is egyedi, hogy egy olyan, akrobatikus és sportolói kvalitásokat igénylő mozgásstúdió-kezdeménye van, amelynek az irányvonala a mozgásterápia.

Mindig is szerette volna kipróbálni, milyen a vízen járni?

2019-08-27

Mindig is szerette volna kipróbálni, milyen a vízen járni?

Ha minden igaz, akkor a nyár legújabb szabadtári fitnessz őrületéről van szó: az aquabase névre hallgató műfajhoz tartozó gyakorlatokat és mozdulatokat ugyanis a vízen lebegve kell elvégezni.

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

2019-08-09

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

Sokan isszák az edzés előttit a pörgetőket, energizálókat, hogy a maximumot hozzák ki magukból a jobb teljesítmény érdekében.

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

2019-07-22

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

Ahhoz képest, hogy mennyire kötelező ma edzeni, a fél ország edző, a másik fele meg.. (inkább bele se menjünk) elképesztő balfék edzéstechnikákat lehet látni.

Nyújtani jó! Nyújtani kell!

2019-07-22

Nyújtani jó! Nyújtani kell!

Nyújtani jó. Nyújtani kell. Nemcsak az olyan sportokban, amikben kiemelt szerepet játszik a hajlékonyság, de az izmok, ínszalagok és a csontélettan egészségének megőrzése érdekében mindenkinek, aki sportol és azoknak is, akik nem mozognak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás