notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Biztonságos jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

hirdetes

Biztonságos és garantáltan jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

vitalzone.hu

Az igazság az, hogy szinte mindenkinek, aki valamilyen sportot űz, javasolt a vázizomzat és az izületek megerősítése — és ebbe most beleértem még a futókat is.

Biztonságos jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

Erre pedig a legalkalmasabb az ellenállásos edzés, ami történhet saját testsúllyal vagy súlyokkal, bár a leghatékonyabb gyakorlatok között van olyan, amit súlyok nélkül nem fogunk tudni kivitelezni.


A helyzet az, hogy a teljes mozgástartományban végzett súlyzós edzés nemhogy csökkentené, de a gyakran hangoztatott ostobasággal szemben növeli a hajlékonyságot. Az öregedés előlrehaladtával a hajlékonyság mindenki esetén csökken, azonban ha heti néhányszor dolgozunk mobilitásunk megőrzésén, akkor hajlékonyságunkat könnyedén megtarthatjuk, vagy akár fejleszthetjük is.


A kockás hashoz rengeteg hasprést kell csinálni!?


A kockás hashoz alacsony testzsír százalék szükséges, nem pedig hasizom-edzések orrba-szájba — add le a felesleget, és előbukkanak a kockák. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az erős hasizmok nem számítanak alapfelszerelésnek minden funkcionális emberi lény esetén.

hirdetes


Nagy divat lett még a specifikusan a törzs izmainak megerősítését célzó edzés, vagy például a mélyizom-torna, de ide sorolhatjuk az instabil eszközök használói (vagy inkább forgalmazói) által sugallt elképzelést is, mely szerint a metastabil felület vagy berendezés automatikusan a gerincmerevítő- és a hasizmok extra igénybevételével és ezáltal megerősödésével jár.


Tudod mitől erősödik meg a törzsed? Olyan összetett gyakorlatoktól, mint például a guggolás, felhúzás, húzódzkodás vagy az állva fej fölé nyomás. Gondolod, hogy bárki képes lenne a testsúlya kétszeresével guggolni vagy felhúzni, ha a törzse nem elég erős, hogy a helyén tartsa a gerincoszlopot?


Ahhoz, hogy izmos legyél, mindenféle porokat kell szedni.…


hirdetes
Ahhoz, hogy erős és izmos legyél, összetett gyakorlatokat magában foglaló edzéstervre, okos programozásra, kiegyensúlyozott étrendre és elegendő pihenésre van szükség! Egyél gyümölcsöt, zöldségeket, tojást, húst, halat, magvakat, ha nem vagy laktózérzékeny akkor tejtermékeket. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket és a menzákat, ahol tápláléknak látszó ipari szemetet raknak eléd.

A nőknek másfajta edzésre van szükségük?

Miért, másfajta izmok nőnek rajtuk? A különbség a nők és férfiak között hormonális — a férfiak átlagos tesztoszteron-szintje kb tízszerese a nőkének. A pasasok sokkal gyorsabban képesek izomtömeget építeni, és erősebbek, mint a nők, valamint a vázizomzat is máshogy oszlik el a testükön, azonban ugyanaz az izomszövet nő rajtuk is. Ha egy adott sportoló gyengébb, azzal másfajta edzéstervet, frekvenciát vagy relatív intenzitást kell alkalmazni.

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
2 151
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
711 363

Szótár

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás