notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Biztonságos jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

Biztonságos és garantáltan jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

vitalzone.hu
hirdetes

Az igazság az, hogy szinte mindenkinek, aki valamilyen sportot űz, javasolt a vázizomzat és az izületek megerősítése — és ebbe most beleértem még a futókat is.

Biztonságos jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

Erre pedig a legalkalmasabb az ellenállásos edzés, ami történhet saját testsúllyal vagy súlyokkal, bár a leghatékonyabb gyakorlatok között van olyan, amit súlyok nélkül nem fogunk tudni kivitelezni.


A helyzet az, hogy a teljes mozgástartományban végzett súlyzós edzés nemhogy csökkentené, de a gyakran hangoztatott ostobasággal szemben növeli a hajlékonyságot. Az öregedés előlrehaladtával a hajlékonyság mindenki esetén csökken, azonban ha heti néhányszor dolgozunk mobilitásunk megőrzésén, akkor hajlékonyságunkat könnyedén megtarthatjuk, vagy akár fejleszthetjük is.


A kockás hashoz rengeteg hasprést kell csinálni!?


A kockás hashoz alacsony testzsír százalék szükséges, nem pedig hasizom-edzések orrba-szájba — add le a felesleget, és előbukkanak a kockák. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az erős hasizmok nem számítanak alapfelszerelésnek minden funkcionális emberi lény esetén.

hirdetes


Nagy divat lett még a specifikusan a törzs izmainak megerősítését célzó edzés, vagy például a mélyizom-torna, de ide sorolhatjuk az instabil eszközök használói (vagy inkább forgalmazói) által sugallt elképzelést is, mely szerint a metastabil felület vagy berendezés automatikusan a gerincmerevítő- és a hasizmok extra igénybevételével és ezáltal megerősödésével jár.


Tudod mitől erősödik meg a törzsed? Olyan összetett gyakorlatoktól, mint például a guggolás, felhúzás, húzódzkodás vagy az állva fej fölé nyomás. Gondolod, hogy bárki képes lenne a testsúlya kétszeresével guggolni vagy felhúzni, ha a törzse nem elég erős, hogy a helyén tartsa a gerincoszlopot?


Ahhoz, hogy izmos legyél, mindenféle porokat kell szedni.…


hirdetes
Ahhoz, hogy erős és izmos legyél, összetett gyakorlatokat magában foglaló edzéstervre, okos programozásra, kiegyensúlyozott étrendre és elegendő pihenésre van szükség! Egyél gyümölcsöt, zöldségeket, tojást, húst, halat, magvakat, ha nem vagy laktózérzékeny akkor tejtermékeket. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket és a menzákat, ahol tápláléknak látszó ipari szemetet raknak eléd.

 

A nőknek másfajta edzésre van szükségük?

 

Miért, másfajta izmok nőnek rajtuk? A különbség a nők és férfiak között hormonális — a férfiak átlagos tesztoszteron-szintje kb tízszerese a nőkének. A pasasok sokkal gyorsabban képesek izomtömeget építeni, és erősebbek, mint a nők, valamint a vázizomzat is máshogy oszlik el a testükön, azonban ugyanaz az izomszövet nő rajtuk is. Ha egy adott sportoló gyengébb, azzal másfajta edzéstervet, frekvenciát vagy relatív intenzitást kell alkalmazni.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Antitestek

Az antitesteket ellenanyagnak is nevezik. A szervezetben kialakuló speciális fehérje anyag,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás