notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Béltisztítás és méregtelenítés

Béltisztítás és méregtelenítés

vitalzone.hu
hirdetes

Honnan lehet tudni, mikor van itt az ideje, hogy megszabadítsd tested a felgyülemlett salakanyagoktól, lerakódásoktól, méreganyagoktól, parazitáktól?

Béltisztítás és méregtelenítés

A lerakódott káros anyagok a bélrendszerben azért veszélyesek, mert a vastagbél nyálkahártyája és a vérerek között nincs semmilyen tisztítószerv, így a mérgek közvetlenül a keringésbe jutnak és egész szervezetünkben lerakódva a felsorolt tünetek okozóivá válhatnak:

 

-Rossz emésztés
-Túlsúlyosság, elhízás
-Gyakori szélgörcs
-Visszatérő fejfájás
-Aranyér
-Ingerlékenység
-Gyakori megfázás
-Gyenge immunrendszer
-Parazita fertőzés
-Kimerültség

 

Sokan nem is gondolják, hogy a bélrendszerben nem csak a tápanyagok felszívódása és emésztése történik hanem itt található az immunrendszerünk 60-70%-a is. A béltisztítás elmaradása sok olyan komoly egészségügyi problémát felvet amely megkeseríti hétköznapjainkat.

 

Ilyenek lehetnek például a rendszeres, nem múló székrekedés, hasmenés, puffadás, gyomorégés, fáradtság, elhízás vagy visszatérő fejfájás.

 

Számtalan olyan élelmiszerhez adott anyaggal találkozunk naponta, amelyek a kevés mozgás és a rendszertelen, rossz táplálkozás következtében lerakódnak a bélrendszerben és nekünk kell azokat kitakarítanunk onnan!

 

hirdetes

Mégpedig minél gyorsabban! Az adalékok, ízfokozók, színezékek, az extra mennyiségű cukor különösen fontossá és időszerűvé teszik a bélrendszer rendszeres karbantartását.

 

Milyen előnyökkel járhat a béltisztítás és méregtelenítés?

 

-Immunrendszer felerősödhet
-Szorulás, székrekedés megszűnhet
-Paraziták kiűzésével a bélcsatornából
-Laposabb has elérésével
-Emésztési zavarok csökkentésével
-Javulhat az alvás minősége
-Kimerültség, levertség, fáradtság csökkenésével
-Mérgező anyagok távozásával a szervezetből
-Pattanások, bőrproblémák javulhatnak
-Savas visszafolyás (reflux) javulhat
-Kellemetlen lehelet, rossz szájíz elmúlhat
-Bélgázok illetve puffadások csökkenhetnek
Rostok - béltisztítás főszereplői!!!

 

Magyarországon a felnőttek számára ajánlott átlagos napi rostbevitel: 25-30 gramm (ez kb. egy kilogramm zöldségnek vagy 5-10 dkg korpának felel meg), de minimum 15 g.

hirdetes

 

Az ideális mennyiség függ a környezettől, az életmódtól, az életkortól stb., ez magyarázza, hogy bizonyos országokban vagy egyes élethelyzetekben (pl. fogyókúra kapcsán) más-más mennyiséget ajánlanak.

 

A rosthiányos táplálkozás rövidtávon székrekedést, hosszútávon elhízást, cukorbetegséget vagy akár vastagbélrákot is okozhat. A rostok olyan növényi eredetű szénhidrátok, amelyeket a szervezetünk nem képes megemészteni, ezért eljutnak a vastagbélbe.

 

Mi szükség van rájuk, ha végül is emésztetlenül távoznak a szervezetünkből? Többféle jótékony hatásuk is van, ezért annyira fontos a rostokban gazdag táplálkozás:

 

1. Hatékonyabbá teszik a víz megkötését
2. Segítik az elfogyasztott ételek felszívódását a bélműködést, az emésztést.
3. Felszívják az epesav sóit és a koleszterint
4. Megkötik az emésztéskor termelődő gázok egy részét.

 

Tisztítani, karbantartani rendszeresen ajánlott, még akkor is, ha úgy érezzük, minden a legnagyobb rendben van.
A növényi rostokat nem véletlenül nevezik a bélrendszer „kéményseprűinek”.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Lándzsás útifű

(Plantago lanceolata)   Eredete, élőhelye   A lándzsás útifű Európában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás betegség diéta egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fitness fogyás fogyókúra lelki egészség méregtelenítés