notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az esztétikus has titkai

Az esztétikus has titkai

Bozsik Ildikó
hirdetes

„ A héten háromszor is hasaztam vagy 50 percet” hangzott el ismerősöm szájából számtalanszor, az eredmény azonban közel sem volt olyan látványos, mint a hasizom edzésre fordított energia, és idő.

Az esztétikus has titkai

​Mit csinálok rosszul??!

Mi lehet az oka annak, hogy valaki több órát is szán egy héten a hasizom erősítő gyakorlatok végzésére, kínozza magát a különféle haspadokon, különböző eszközökkel, mégsem tud megszabadulni a makacs zsírpárnáktól, és bár az úszógumi alatt erős, feszes, nagy teherbírású izomzat figyel, a szemet gyönyörködtető látvány azonban elmarad.

 
Az első és legfontosabb tudnivaló a kockahas legendával kapcsolatban a diéta, vagy megfelelő étrend. E nélkül ugyanis szinte képtelenség eltüntetni a felesleges zsírréteget. A másik fontos információ, amivel kapcsolatban nagyon sokan még a mai napig tévhitben élnek az, hogy helyi zsírégetés nem létezik. Amikor egy szemmel láthatóan vaskos úszógumi keletkezik valakinek a dereka, hasa körül, az sem úgy alakult ki, hogy az illető szétsportolta magát, DE elfelejtett hasizomgyakorlatokat végezni, ezért a szervezete úgy döntött, hogy cserébe megjutalmazza egy biztonságot nyújtó úszógumival. Ha ezt megfordítjuk, láthatjuk, hogy felesleges energia és időpocsékolás gyötörni hasizmainkat annak reményében, hogy ettől majd elérjük a vágyott fitness modell hasat.
 
 
 

 

Az esztétikus has titkai

 

Kevesebb evés vagy több mozgás. Válassz!

Ahhoz, hogy a zsírpárnácskák leolvadjanak, kalória deficitet kell előidézni. Magyarán az étkezéssel bevitt kalóriák számának alacsonyabbnak kell lennie az alapanyagcserénkkel, mindennapi életünkkel és az extra testmozgással elégetett kalóriák összességénél. Tehát vagy kevesebbet kell enni, mert azt a kalóriát, amit nem eszünk meg, azt nem kell elégetni sem - vagy többet kell mozogni. Én egyébként ez utóbbit javaslom. Ma már szerencsére szinte végtelen a sportolási lehetőségek száma, biztos hogy képesek vagyunk megtalálni azt, ami a leginkább testhez álló.

hirdetes

 

Az esztétikus has titkai

 

Intervall edzés

Amit mindenképpen szem előtt kell tartanunk: vagy olyan mozgást végezzünk, ami közepes intenzitáson, és hosszabb ideig történik (60-90-120 perc; ilyen lehet például az intenzív séta, kocogás, kerékpározás, úszás), ugyanis ezek mozgatják meg a nagyobb izmokat (láb, hát), és csak ezek képesek olyan mennyiségű kalória elégetésére, ami számottevően hozzájárul a zsírok lebontásához.

 

Az utóbbi évtizedekben végzett kutatások eredményei azt mutatják, hogy nem csak a közepes intenzitású, hosszan végzett mozgás képes a szervezet zsírraktárait eltüntetni, hanem az ún. intervall edzések. Ez ugyanis még órákkal az edzést követően is pörgeti az anyagcserét, így a zsírégetés még jóval az edzés után is kitart. Az intervall edzés lényege, hogy a terhelés és pihenés fázis közötti váltakozás tervszerű. A pihenő nem a teljes tehermentesítést jelenti, hanem egy alacsonyabb (120-130-as) pulzusszámot. Természetesen mindkét mozgásformánál (közepes intenzitású tartós; intervall) fontos szerepet kap a megfelelő diéta, a személyre szabott étrend.

 

 

Az esztétikus has titkai

 

Így készül a kockahas

Ha ezeket az elveket szem előtt tartjuk, jöhetnek a kőkemény hasizomgyakorlatok. Ezeknek is több fajtája létezik. Van az úgynevezett hagyományos, célzott hasizom gyakorlat, ami hasprés néven vált közismertté, illetve léteznek az funkcionális, teljes törzset megdolgoztató gyakorlatok. Célszerű a kettőt ötvözni. Kezdetben a hasprés valóban feszesíti, erősíti a hasizmot, azonban ez hosszútávon kevés, hiszen ez a has izmainak csak egy részét dolgoztatja meg. Ezért van szükség azokra a funkcionális gyakorlatokra, ahol a törzs szinte minden izma egyszerre dolgozik.

 

Ennek tárháza szinte kimeríthetetlen, ám leginkább a saját testsúlyunkat vesszük hozzá igénybe. Ha ilyen gyakorlatokat végzünk, akkor a törzs izmai valóban azt fogják tenni, arra lesznek képesek, ami a funkciójuk: csavarják, döntik, hajlítják a felsőtestet, és kedvező mellékhatásként a tükörben is lehet gyönyörködni bennük.

 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
41 553
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 293 773
Közösség

Szótár

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 219

Átlagos értékelés: 4.8