notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért olyan egészséges a zabkása?

A legegészségesebb reggeli, a zabkása!

EG
hirdetes

A zabkása egy rendkívül tartalmas, egészséges étel. Ennek ellenére Magyarországon viszonylag kevesen fogyasztják, pedig sokaknak jót tenne. A benne lévő tápanyagok segítségével energikusak leszünk egész nap, ráadásul nagyon sok egyéb pozitív hatásai is van. Nem véletlen, hogy az orvosok kivétel nélkül egyetértenek abban, hogy sokkal több zabkását kéne fogyasztanunk.

A zabkása, ami egész napra elég erőt ad!

A zabkása kivételesen gazdag rostokban

 

A zabfélék egyik legnagyobb előnye, hogy élelmi rostokban nagyon gazdagok. Minden csésze zabkása 4 gramm tiszta rostot tartalmaz, ami a napi ajánlott bevitel 15-20 %-a. Emiatt már egy kisebb adag zabkása is gyorsan eltelít, ráadásul egyensúlyban tartja a vércukor-, és koleszterinszintet. A zabliszt, melyet egy kávédaráló segítségével könnyedén elkészíthetsz, remek alapanyag otthoni pékáruk sütéséhez. Ezek amellett, hogy nem hizlalnak úgy, mint a fehér búzalisztből készült társaik, ugyanúgy magukban hordozzák a zabkása összes előnyét!

 

A legjobb szénhidrátforrás, a reggeli zabkása

 

Mik azok a komplex szénhidrátok? Olyan szénhidrátok, amik lassan, fokozatosan szívódnak fel, így nem emelik meg drasztikusan a vércukorszintet, hanem órákon át megfelelő szinten tartják azt. Energikusabbá tesznek téged, ráadásul segítenek megelőzni a cukorbetegséget is! A zab bizony javarészt ilyen komplex szénhidrátokat tartalmaz, így fogyasztása kifejezetten ajánlott!

hirdetes

A zabkása, ami egész napra elég erőt ad!

A zabkása, mint csonterősítő?

 

Bizony, a zabkásának nagyon magas a kalciumtartalma, és foszforban is igen gazdag. Ha egészségesebb csontokat szeretnél, indítsd zabkásával a reggelt! De nem csak a fogaid és a csontjaid fogják meghálálni a törődést, mivel a zab nagyon sok vasat is tartalmaz, ami a nők számára kiemelten fontos. A reggeli zabkásáddal a napi ajánlott bevitel 75%-at már teljesítetted is!

hirdetes

 

A zabkása hasznos az immunrendszer számára

 

A magas A-vitamin tartalma miatt a zabkása kifejezetten jó hatást gyakorol a szervezet ellenálló képességére. Ha rendszeresen fogyasztod, sokkal kevesebbet kell majd orvoshoz járnod!

 

Attól függően, hogy mit adsz a zabkásádhoz, tovább gazdagíthatod, színesítheted a reggeli tápanyagbeviteled. Érdemes különféle magvakat, csonthéjasokat hozzádobni, illetve nagyot dobhat rajta egy kanál méz, esetleg mogyoróvaj (nem Nutella, mi egészségesen élünk!). Egy biztos, a zabkása és a friss gyümölcs, mely lehet alma, barack, áfonya, a lehető legjobb kombinációt alkotja!

 

Zabkása recept:

 

Főzz ki egy kisebb csésze zabpelyhet kevés tejben, esetleg vízben. Kész.  :) Ha pedig ez is bonyolult, mikróban is ugyanúgy elkészíthető 2 perc alatt. Egy dologra figyelj, félidőben meg kell keverni, hogy egyenletesen főjön meg a zab!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Bioszauna

  A klasszikus szauna keringési rendszert kímélő fajtája, ahol a hőmérséklet 40-60... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 158

Átlagos értékelés: 4.7