Fitten és egészségesen ébredni, ez a kulcs mindenhez

A nap első órája: az "arany óra"

Hámori Blanka
hirdetes

„Arany órának” az ébredés utáni első órát nevezzük, melynek kiemelt jelentősége van a nap további alakulásában, hiszen az agyunk ekkor a legfogékonyabb. Te hogyan szoktad tölteni?!

A nap első órája: az "arany óra"

Gondolatok


Egyáltalán nem mindegy, hogy az ébredés után milyen gondolatok és képek jelennek meg az elmédben. Érdemes átgondolni, hogy általában hogyan indul a napod. Azonnal bekapcsolod a TV-t vagy más zajkeltő eszközt, a telefonod nyomogatod, vagy az előtted tornyosuló problémákra és más stressz-faktorokra koncentrálsz? Rosszul teszed! Ha a nap első fél órájában felidézed a céljaid (természetesen a „már megvalósult” képeket), az egész napod ennek megfelelően fog telni!


Tipp: Tedd rendszeressé, hogy ébredés után közvetlenül pozitív képeket engedsz csak az agyadba. „Azzá válsz, amire a legtöbbet gondolsz és a legfontosabb időpont, hogy magadra figyelj: a nap kezdete!” (Brian Tracy)

 

Tápanyagok


Az egész napodra hatással lehet, hogy milyen tápanyagokkal kezded a napod. Ha eddig te is egy gyors kávéval, majd délig tartó koplalással indítottad a napod, akkor érdemes tudatosítanod, hogy az energikus naphoz (és a jó alakhoz :)) kötelező a reggeli! Az egészséges reggeli megadja a kellő lendületet a naphoz, általa nem ingadozik a vércukor szint, a szervezet megkapja a kellő tápanyagokat.

hirdetes


Tipp: fogalmad sincs, hogy hogyan is néz ki a jó reggeli? Nézd meg itt:  vitalzone.hu/egeszseges-reggelik.html
 

A nap első órája: az "arany óra"

Fittség


A legtöbbünk délután / este szeret edzeni, és elképzelhetetlennek tartja, hogy reggel csak emiatt keljen fel korábban. Pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy ha valaki huzamosabb időn át reggel tud csak edzeni, egy idő után „átvált” a szervezete és kifejezetten jól esik a korai mozgás! Nyilván elsősorban időbeosztás kérdése, hogy ki mikorra időzíti az edzést, de egy biztos: egy kis torna reggel energikusabbá, lendületesebbé tesz!


Tipp: az edzéseidtől függetlenül, reggelente iktass be 15 perc jógát az életedbe. Az ismert „Napüdvözletet” például érdemes kifejezetten reggel végezni, (kezdetben 3-4 körben), mert számtalan jótékony hatással bír: többek közt minden irányban átmozgatja a gerincet és az összes izomcsoportot, megkönnyíti az emésztést, fokozza a vérkeringést, ellazít… Az egyenletes légzéssel és befelé koncentrálással garantáltan másképp indul a napod!

 

Időbeosztás


A sikeres emberek és életmód-tanácsadók egyetértenek abban, hogy a jó napirend kulcsfontosságú a kiegyensúlyozott élethez és a célok eléréséhez. Reggel, közvetlenül a célok definiálása után érdemes átgondolni: konkrétan aznap milyen lépéseket teszel ennek érdekében, és reális időbeosztást felállítani. A jó időbeosztás lényege, hogy átlátható és tartható, ezzel nemcsak a „kötelezőket” tudhatod biztonságban, de kiderül az is, mikor fér bele valóban az edzés és más programok!


Tipp: Ha eddig folyamatosan időzavarral küzdöttél, alkalmazd a következő módszert: írd meg a mai teendő listád. Felezd meg. Ami megmaradt, írd későbbre a naptáradban. Ha így teszel, nyugodt maradsz, mert a teendőidre gondolva nem azonnal lelkiismeret furdalást érzel az időhiány miatt – hanem tudod, hogy mindennek megvan a maga ideje, csak épp egy másik napon.
 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Horoszkóp

A horoszkóp eredetét keresve több ezer évet kellene visszautazni a történelemben, bár egyes... Tovább

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 237

Átlagos értékelés: 4.8