notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Amiktől folyamatosan fogyni fogsz: laktató, lassú felszívódó vacsorák

Amiktől folyamatosan fogyni fogsz: laktató, lassú felszívódó vacsorák

vitalzone.hu
hirdetes

Izgalmas, színes vacsoraötletek szénhidrátszegény diétához:

Amiktől folyamatosan fogyni fogsz: laktató, lassú felszívódó vacsorák

▪️A szénhidrátszegény táplálkozásnak rengeteg pozitív hatása van az ember egészségére, például jelentősen csökkenti az étvágyat, és kísérletek bizonyítják, hogy az alacsony szénhidráttartalmú diétával is lehet fogyni. Már csak ezért is érdemes a három főétkezésből legalább egyet szénhidrátszegénnyé tenni.

 

▪️Akár szénhidrátszegény diétát követsz, akár nem, szénhidrátok nélkül egyszerűbb könnyű vacsorát összedobni, ami nem terheli meg a gyomrodat, és nem nehezíti meg a nyugodt alvást. Az anyagcsere ugyanis éjjel sem áll le, mindössze lelassul. Tehát, ha nehéz ételeket eszel, azzal megnehezíted az emésztőrendszered dolgát.

 

Alacsony szénhidráttartalmú, diétás vacsorák:

 

▪️ Ha attól félsz, hogy a vacsora nem lehet izgalmas vagy laktató, mutatok néhány olyan ételt, ami biztosan nem okoz csalódást. Az itt felsorolt fogások mind szénhidrátszegények, és nagyon jót tesznek a fogyókúrádnak, ráadásul isteni finomak, és azt biztosan nem lehet mondani rájuk, hogy unalmasak.

 

1. A csirkemell az egyik legjobb diétás fehérjeforrás. Készítsd el fetasajttal, spenóttal töltve, mellé pedig tálalj párolt idényzöldségeket, így alacsony kalóriás, ízekben gazdag, laktató ételt kapsz. Ha belefér a diétádba, bacont is tekerhetsz a hús köré, mint ebben a receptben.

hirdetes

 


2. A friss zöldségek nyersen is nagyon jól passzolnak a roston sült vagy grillezett csirkemellhez. Ez a csirkés saláta például fedezi a napi zöldségbeviteled javát. Ha refluxos vagy, a paradicsommal azért óvatosan bánj.

 


3. A brokkoli és a tojás külön-külön is nagyon jó hatással vannak a fogyókúrára. A brokkoli igazi szuperzöldség, ami rostokban gazdag, és a kalóriatartalma is alacsony. A tojás pedig eltelít, és tele van fehérjével, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Ha nem szereted a brokkolit, kipróbálhatod más idényzöldségekkel is, a rántotta mindenhogyan isteni.

 


4. A parmezános, cukkinis chips annyira finom, hogy nehéz elhinni, milyen kevés benne a kalória, pedig 10 deka cukkini mindössze 17 kalóriát tartalmaz, így még a sajttal együtt sem szalad magasra az érték.

 


5. A görög salátában szinte minden olyan tápanyag megvan, amire szükséged lehet a fogyáshoz, és az olívabogyónak köszönhetően egészséges zsírokban is gazdag. Az olívabogyó ráadásul egyes kutatások szerint segít megállítani a hízást.

 

hirdetes


6. A karfiolos vagy cukkinis alappal készült pizza is remek vacsora lehet. A feltétek variálhatóak ízlés szerint. A karfiol alacsony kalória- és magas rosttartalma nagyban hozzájárul a diéta sikeréhez, és még a gyomrot is kíméli, bár, ha érzékeny vagy a benne található összetett cukrokra, akkor nagy mennyiségben fogyasztva fel tud fújni.

 


7. A lazac szuper fehérjeforrás, amellett alig van benne kalória, viszont fedezi az omega-3- és omega-6-szükségletedet. Készíts hozzá párolt gombát. A gomba nagyon jó D-vitamin-forrás, a D-vitamin pedig fontos támogatója a fogyókúrának.

 


8. Szintén karfiol és sajt kell ehhez a könnyen elkészíthető ételhez, aminek az alapja ugyanaz, mint a karfiolos pizzánál, de készíthetsz hozzá fűszeres avokádókrémet vagy más mártogatósokat is, hogy még finomabb legyen. Az avokádó ráadásul egészséges zsírokban gazdag.

 


9. A jégsaláta használata tortilla helyett jó módja annak, hogy több leveles zöldséget építs be az étrendedbe. Ezek felpörgetik a szervezeted zsíranyagcseréjét, így extra jót tesznek a fogyókúrádnak.

 


10. A tonhalsalátával töltött avokádóhajó nemcsak az avokádó, de a tonhal miatt is isteni vacsoraalap. Mindkettő dúskál egészséges zsírokban, a tonhalban ráadásul rengeteg a fehérje és a B12-vitamin is. Utóbbi hozzájárul az idegrendszer egészségéhez.


 

Szerző: Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 219

Átlagos értékelés: 4.8