notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az alvásnak nagy szerepe van a zsírégetésben

A pihenés ugyanolyan fontos, mint a regeneráció!

Kutasi Kelly
hirdetes

Sokan felejtik el, hogy a rendszeres testmozgás és a helyes táplálkozás mellett ugyanolyan fontossággal bír egy kiadós alvás, amely alatt a szervezet regenerálódni tud.

Az alvásnak nagy szerepe van a zsírégetésben

A kialvatlan embereknél az anyagcsere módosulása miatt megnehezedik a zsírraktárak lebontása, de egyúttal megváltoznak az étkezési és fizikai aktivitások szokása is, ami szintén nehezíti a súlycsökkentő étrend betartását.


A kialvatlanság által előidézett fizikai és érzelmi stressz a cukor-, fehérje-, ásványi anyag-, és zsíranyagcserét szabályozó kortizol hormon szintjének ingadozását, illetve emelkedését okozza. A magasabb kortizol szint a szénhidrát- és zsíranyagcserét bonyolító inzulin szintjének emelkedését vonja maga után, a magasabb inzulinszint pedig a zsírraktárak lebontását gátolja.

 

A kialvatlan személy egész nap gyengeséggel küzd, és energiahiányának pótlására a szükségesnél jóval többször fordul az ennivaló felé, holott az így magához vett plusz kalóriákra nem is volna szüksége szervezetének. Ráadásul ilyenkor a vércukorszintet gyorsan növelő édességeket nassol. Tovább súlyosbítja a helyzetet, ha a folyamatos, túlzott szénhidrát bevitel miatt inzulin rezisztencia alakul ki a szervezetben.

hirdetes

 

Az alváshiánnyal küszködő embernek nem csak könnyű magához vennie a fölösleges kalóriákat, de a kialakult zsírpárnák elégetése is nehezebb, hiszen kevésbé van kedvük a fizikai aktivitáshoz. Ha mégis sikerül rávennie magát a mozgásra, akkor sem képes teljes erőbedobással edzeni.

 

KELLYS Fitness & Squash Club
Egy jó nap, egy jó éjszakával kezdődik!

Kutasi Kelly- Master Trainer
 

Az alvásnak nagy szerepe van a zsírégetésben

 

- Figyelemelterelés: idézz fel egy kellemes eseményt, vagy helyszínt és próbáld minél részletesebben elképzelni azt, ez megnyugtatja az elméd és észre se veszed, hogy elaludtál.


hirdetes
- LCD: az LCD képernyős kütyük egy úgynevezett kék spektrum fényt bocsátanak ki magukból, ami csökkenti a melatoninhormon termelődését. Vagyis ne kezdj el fitness oldalakat nézni a telefonodon elalvás előtt, mert ez csak felébreszt, és nem álmosít. Hagyd ezt a reggelid mellé.


- Éberség: fontos, hogy bármennyire is energikusnak érzed, magad szellemileg ne kezdj bele olyan tevékenységekbe, amik komolyabb odafigyelést igényelnek. Ezek ugyanis nem nyugtatnak, hanem stimulálnak.


- Semmi: ha csak vergődsz és bámulsz a vak sötétbe a lefekvést követő fél órában is, menj át egy másik szobába és kezdj valami megnyugtató tevékenységbe.

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

Éhezés és elhízás

2019-11-11

Éhezés és elhízás

Az ember azt hinné hogy elhízott emberek sosem éheznek, és mindig jól lakottak. Nos nem! A szervezet generálja és gondoskodik arról hogy ez ne így legyen

Mik az ásványi anyagok?

2019-11-10

Mik az ásványi anyagok?

Mindig olvassuk, hogy különböző ételekben mennyi vitamin és ásványi anyag van, de tudod is, hogy mik azok az ásványi anyagok? Íme, egy rövid bemutatás

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

2019-11-07

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

Mentális jólétünk nagymértékben függ attól, milyen szokásokat követünk mindennapjainkban. Gondoltunk volna, hogy legfőbb ellenségeink a rossz szokásaink? A következőkben bemutatjuk, hogy melyek ezek a rossz szokások

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 4.8