notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az alvásnak nagy szerepe van a zsírégetésben

hirdetes

A pihenés ugyanolyan fontos, mint a regeneráció!

Kutasi Kelly
hirdetes

Sokan felejtik el, hogy a rendszeres testmozgás és a helyes táplálkozás mellett ugyanolyan fontossággal bír egy kiadós alvás, amely alatt a szervezet regenerálódni tud.

Az alvásnak nagy szerepe van a zsírégetésben

A kialvatlan embereknél az anyagcsere módosulása miatt megnehezedik a zsírraktárak lebontása, de egyúttal megváltoznak az étkezési és fizikai aktivitások szokása is, ami szintén nehezíti a súlycsökkentő étrend betartását.


A kialvatlanság által előidézett fizikai és érzelmi stressz a cukor-, fehérje-, ásványi anyag-, és zsíranyagcserét szabályozó kortizol hormon szintjének ingadozását, illetve emelkedését okozza. A magasabb kortizol szint a szénhidrát- és zsíranyagcserét bonyolító inzulin szintjének emelkedését vonja maga után, a magasabb inzulinszint pedig a zsírraktárak lebontását gátolja.

 

A kialvatlan személy egész nap gyengeséggel küzd, és energiahiányának pótlására a szükségesnél jóval többször fordul az ennivaló felé, holott az így magához vett plusz kalóriákra nem is volna szüksége szervezetének. Ráadásul ilyenkor a vércukorszintet gyorsan növelő édességeket nassol. Tovább súlyosbítja a helyzetet, ha a folyamatos, túlzott szénhidrát bevitel miatt inzulin rezisztencia alakul ki a szervezetben.

hirdetes

 

Az alváshiánnyal küszködő embernek nem csak könnyű magához vennie a fölösleges kalóriákat, de a kialakult zsírpárnák elégetése is nehezebb, hiszen kevésbé van kedvük a fizikai aktivitáshoz. Ha mégis sikerül rávennie magát a mozgásra, akkor sem képes teljes erőbedobással edzeni.

 

KELLYS Fitness & Squash Club
Egy jó nap, egy jó éjszakával kezdődik!

Kutasi Kelly- Master Trainer
 

Az alvásnak nagy szerepe van a zsírégetésben

 

- Figyelemelterelés: idézz fel egy kellemes eseményt, vagy helyszínt és próbáld minél részletesebben elképzelni azt, ez megnyugtatja az elméd és észre se veszed, hogy elaludtál.


- LCD: az LCD képernyős kütyük egy úgynevezett kék spektrum fényt bocsátanak ki magukból, ami csökkenti a melatoninhormon termelődését. Vagyis ne kezdj el fitness oldalakat nézni a telefonodon elalvás előtt, mert ez csak felébreszt, és nem álmosít. Hagyd ezt a reggelid mellé.


- Éberség: fontos, hogy bármennyire is energikusnak érzed, magad szellemileg ne kezdj bele olyan tevékenységekbe, amik komolyabb odafigyelést igényelnek. Ezek ugyanis nem nyugtatnak, hanem stimulálnak.


- Semmi: ha csak vergődsz és bámulsz a vak sötétbe a lefekvést követő fél órában is, menj át egy másik szobába és kezdj valami megnyugtató tevékenységbe.

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 4.8