notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek ha nem tudsz aludni

hirdetes

10+1 tipp, ha nem jön álom a szemére

vitalzone.hu
hirdetes

Próbálja ki mindet, és a legtöbb esetben hatnak ezek a tudományosan megvizsgált, jó tanácsok.

Most segítünk elaludni

1. Könnyebben el tudunk aludni, ha este legalább fél fokkal lehűtjük a testünket. „Ha sok alvóruhát viselünk, az agy nehezebben tudja beállítani a megfelelő testhőmérsékletet, úgyhogy viseljük a lehető legkevesebb ruhát. Ugyanakkor az is fontos, hogy a kezeink és lábaink melegek maradjanak” – állítja Russell Foster alváskutató.


2. Már alvás előtt használjunk csökkentett fényt a szobákban, és a hálóban sötétítsünk be, amennyire csak lehet.


3. Napközben tartózkodjunk minél többet természetes fényben, és mozogjunk sokat.

hirdetes


4. Lefekvés előtt egy órával ne használjunk elektronikus eszközöket (okostelefon, számítógép).


5. Készítsünk teát álmosító gyógynövényekből, ilyen a levendula, a golgotavirág és a macskagyökér. A meleg mézes tej leginkább abból a szempontból jó, hogy a nyugodt gyermekkorra emlékeztet.


6. Segít az elalvásban a lefekvés előtti relaxáció is.


7. Kerüljük az alkoholt és a kávét lefekvés előtt már jó pár órával. Ugyanígy az esti nassolást, a nehéz vacsorát. Korán együnk és könnyűt.


8. Ha nem bírunk elaludni, csináljunk valamit, de kerüljük az elektronikus eszközöket: olvassunk, írjunk.


9. A vitaminok (D, B, E) és az ásványi anyagok (vas, kálcium, magnézium) is segíthetnek.


10. Kerüljük a zajokat és a szagokat, hogy az agyunk ki tudjon kapcsolni. Ha a külső forrást nem tudjuk kiiktatni, használjunk például füldugót.


+1 Mindet kipróbálta és gyakorolta hosszú heteken át, mégsem tud aludni? Érdemes lenne felkeresnie egy alváslabort!


Szabó Vivien pszichológus


 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

2019-12-11

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

"Lassan itt a karácsony, az újév, már elkezdtek megfogalmazódni sokunkban a fogadalmaink, melyek közül az egyik, sok ember listáján a fogyás, alakformálás.

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

2019-12-09

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

Arra van , és lesz időd , energiád amire akarod! Ha egészséges vagy, van kezed-lábad, minden adott ,hogy elgyere a kondi terembe, vagy akár otthon sportolj, akkor tedd meg!

Miért vagyunk fáradtak?

2019-12-09

Miért vagyunk fáradtak?

Az állandó fáradtságérzet az egyik leggyakoribb probléma a népesség körében, melyet befolyásolhat az életvitel. Előfordulhat, hogy valaki egészséges életmódot folytat és nincsen egészségügyi problémája sem, mégis rátelepszik egy kellemetlen érzés: az állandó kimerültség.

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 146
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 335 366
Közösség

Szótár

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alvás egészség egészséges életmód életmód lelki egészség