notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tedd rendbe a dolgokat a fejedben, mielőtt nekiesnél minden gépnek, olvasd el cikkünket és tudd meg, milyen gyakorlatokat érdemes végezned

Alapgyakorlatok vs Izolációs gyakorlatok

Jobbágy Orsolya
hirdetes

Becsengettek, és nem csak iskolákban, hanem az edzőtermekben is. De! Mielőtt ész nélkül nekiállnánk megváltani a világot, tegyünk néhány alapgondolatot tisztába. Ha még így sem megy? Akkor ne habozzunk szakember segítségét kérni céljaink elérése érdekében.

Minden, amit tudni érdemes fogyásról illetve a tömegnövelésről. Olvasd el cikkünket és tudd meg mitől függ a sikeres fogyás és hogyan érheted el a legjobb eredményt.

Röviden, az alapgyakorlatok végzése során több ízületben történik elmozdulás, míg az izolációs gyakorlatok elvégzése során csupán egy ízületben történik elmozdulás.


Akár tömeget növelnél, akár fogyni szeretnél, az alapgyakorlatok lesznek a legjobb barátaid, így jobb ha ezek a gyakorlatok adják az edzésterved gerincét.
Az izolációs gyakorlatok, ahogy a neve is mutatja egy adott kis izmot vagy izomcsoportot dolgoztat meg, ami erősíti, illetve növeli az izom állóképességét. Ha elsősorban fogyni szeretnél, akkor azért is érdemes az alapgyakorlatokat előnyben részesítened, mert végrehajtása több kalóriát emészt fel.


A többízületes gyakorlatok arra tanítják az izomzatot és a központi idegrendszert, hogy egyszerre és egy egységként tudjon működni. Tömegnöveléskor pedig a maximális tesztoszteronszint kibocsájtáshoz a nehéz súlyok és a nehéz alapgyakorlatok vezetnek.


Tehát egy ellentmondásba ütköztünk, hiszen ha tömeget akarsz növelni, ha fogyni szeretnél nagyjából hasonló gyakorlatokat kellene végezned. A különbség az alkalmazott edzésmódszerek (súlyok nagysága, pihenőidők stb) de leginkább a táplálkozásban és táplálék kiegészítésben rejlik.
Az, hogy mennyire látszol izmosnak vagy karcsúnak legalább 70%-ban azon múlik, hogy mit eszel, hányszor eszel.

 

 

Minden, amit tudni érdemes fogyásról illetve a tömegnövelésről. Olvasd el cikkünket és tudd meg mitől függ a sikeres fogyás és hogyan érheted el a legjobb eredményt.

 

Izomépítés, szálkásítás, formálódás

Nem egyszer tapasztaltam a hölgyek ellenállását a súlyzós edzéssel kapcsolatban. Mondogatják: „Nem szeretnék nagyon izmos lenni”. Tény, hogy alakformálásként próbálják eladni a nőknek a súlyzós edzést, de attól még az alakformálás egyenlő az izomépítéssel. Az izomzatod adja meg a tested formáját, mint pl egy szép kerek popsi, váll, formás karok és lábak. Biztos lehetsz abban, hogy ha lefogysz, de nem építesz izmot, nem is leszel elégedett az elért eredménnyel! Csúnya szóval élve csont és plötty leszel.

hirdetes

 

A szálkásítás kérdésköre

Itt is idézhetem a leggyakoribb mondatokat.

hirdetes
„ Nem akarok nagy izmokat, csak szálkásítani szeretnék!”  Szálkásítani csak akkor lehet, ha van mit szálkásítani. Ergo az izmommal két dolgot tudsz csinálni, növelni vagy sorvasztani. Növekszik, ha megfelelő súllyal terheled, és abban a pillanatban elkezd sorvadni, ha nem kap terhelést. A szálkásság az izmodat eltakaró zsírrétegtől függ. Az izmod ugyanolyan akkor is, ha éppen eltakarja a zsír. Így nem állja meg a helyét az az állítás sem, hogy a kis súlyokkal való edzés szálkásít, a nagy súlyok tömeget növelnek. A terhelhetőségekhez képest megfelelő súlyt célszerű használni az edzéseken. A kis súlyokkal való edzés a kalóriaégetésen kívül nem sok mindenre jó. Viszont egy nagyobb izomtömeg több kalóriát emészt fel.

 

A kis súlyokkal elfárasztani tudod az izmaidat, fejleszteni semmiképpen. Ha sokáig csinálod, még izomvesztés is lehet a következménye. Ha szálkásítani akarsz, végezz zsírégető edzést és táplálkozz ennek megfelelően.


Izomépítés és zsírégetés egyszerre legfeljebb akkor fordulhat elő, amikor nagy súlyfelesleggel elkezdesz otthon edzeni. Ilyenkor szinte mindegy mit csinálsz, a szervezeted reagálni fog a terhelésre. Ezáltal a saját súllyal történő edzésnek is lesz eredménye, sőt némi izomnövekedés is elképzelhető a fogyás mellett.


Ez azért lehetséges, mert nagyon távol áll egymástól a genetikai határod és a valóság.

A kezdeti fejlődés azonban sajnos hamar megáll, és eljön az igazság pillanata: döntened kell, hogy izmot szeretnél építeni vagy zsírt akarsz bontani! A kettőt egyszerre ugyanis nem lehet. Miért? Mert az izom egy energiaigényes szövet, így a szervezeted azonnal leépíti, amint úgy érzi nincs rá szükség. A szervezeted ugyanis mindig a minimális energiafelhasználásra törekszik.


Izmot nem lehet formálni! Izmaid formája genetikailag és fiziológiailag meghatározott. Van egy eredése és egy tapadása, hogy milyen formájú az alapvetően két dologtól függ: Az izom méretétől és a rajta levő zsír mennyiségtől. Ha szeretnél egy izmot kidomborítani, akkor növelni kell a méretét és csökkenteni a rajta levő zsírt. Ezáltal látványossá válik.

 

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 583
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 893 318
Közösség

Szótár

Veronika (orvosi)

Latin neve: Veronica officinalis   Eredete, élőhelye Hazája Európa és... Tovább

Gyermekláncfű

Latin neve: Taraxacum officinale   Népies elnevezései: Pongyola pitypang, pitypang,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 217

Átlagos értékelés: 4.7