notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Öregedéssel járó izomvesztés

Ahogy öregszünk... 1. rész- IZOMVESZTÉS

hirdetes

Vigyáznunk kell a szüleinkre és a nagyszüleinkre, mert az öregedéssel számos leépülési folyamat indul meg. Mozgással és helyes táplálkozással viszont rengeteget segíthetünk ezeken és komoly sérülésektől, betegségektől óvhatjuk meg szeretteinket.

Öregedéssel járó izomvesztés

 

Az izomvesztés

Az emberi test öregedése először a bőrön látszik meg és az ízületeken érezhető. Az viszont gyakran észrevétlen marad, hogy idős korban az izomzat tömege is csökken, és ennek a folyamatnak veszélyes következményei lehetnek.

 
Az izomvesztés (szarkopénia) általában 40 éves kor körül jelentkezik (egyes kutatások szerint már jóval korábban is tapasztalható) és 80 éves korunkra akár izomzatunk 30-50%-át is elveszíthetjük. Mindez nem érzékelhető, mert napjainkban a legtöbb hétköznapi tevékenység elvégzéséhez kevés izomerő szükséges. Az izomvesztést leginkább csak egy súlyos következményekkel járó elesésnél diagnosztizálják.
 
 
Az izomvesztés egyik következménye az anyagcsere lassulása, amely túlsúlyhoz vezethet, ha nem csökkentjük a bevitt kalóriát. Nagyszüleink valószínű erre nem igazán fognak figyelni, így nekünk kell erre felhívnunk a figyelmüket, hiszen tudjuk, hogy a kóros elhízásnak jelentős egészségügyi vonzatai lehetnek.
hirdetes
 
Az izomvesztés az oka sokszor az időskori sérüléseknek, eséseknek. Az egyensúly zavar és a nehézkes járásért sokszor ez az elhanyagolt probléma a felelős. Az eséseknek pedig halálos következményei is lehetnek, illetve idős korban sokkal lassabban regenerálódik a szervezet és a hosszas ágyhoz kötöttség és lábadozás egyéb betegségeket okozhat (trombózis, tüdőgyulladás).
 

Azonban ezt meg lehet előzni helyes táplálkozással és mozgással. 

 

Öregedéssel járó izomvesztés

1. Fontos a rendszeres vizsgálat!

Klinikai vizsgálatokat kell végeztetni, de én is próbálok otthon is elvégezhető módszereket mutatni arra nézve, hogy hogyan is tudjuk tesztelni! 

 

2. Heti ötször legalább fél órás fizikai tevékenységet végezzenek!

Erre a célra kiválóan megfelel a mindennapi házi- és kerti munka, a gyakori lépcsőn járás, a nordic walking, de akár egy kiadós séta is erősíti az izmokat. Emellett gimnasztikai és erősítő gyakorlatokat is végezhetnek az idősebbek. A következő cikkben kiemelten foglalkozom azzal, hogy a súlyzós edzéseket idősebb korban is érdemes és kell is végezni, hiszen számos betegség megelőzésében elhanyagolhatatlan!

hirdetes

 

3. Több fehérje bevitel!

Itt egyaránt súlyt kell fektetni a fehérje mennyiségére és minőségére is. Klinikai kutatások igazolják, hogy a magas fehérjebevitel csökkenti az izomtömeg-vesztést. A szükséglet minél nagyobb részét magas biológiai értékű fehérjékből célszerű fedezni. 

 

4. Megfelelő vitamin bevitel!

Tanulmányok bizonyították, hogy az elégséges D-vitamin bevitel akár 50%-kal is csökkentheti az idősebb emberek elesésének arányát. A legtöbb idős embernek D-vitamin hiányos, mert a mi szélességi körünkön ez a fontos vitamin kisebb mértékben képződik.

 

 

Szerző:
Simon Alexandra

facebook.com/fitnessjunkiehu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Aerobik

  Amerikából származó sportág, lényege a zenére végzett testmozgás, amely a test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 233

Átlagos értékelés: 4.9