notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Öregedéssel járó izomvesztés

Ahogy öregszünk... 1. rész- IZOMVESZTÉS

hirdetes

Vigyáznunk kell a szüleinkre és a nagyszüleinkre, mert az öregedéssel számos leépülési folyamat indul meg. Mozgással és helyes táplálkozással viszont rengeteget segíthetünk ezeken és komoly sérülésektől, betegségektől óvhatjuk meg szeretteinket.

Öregedéssel járó izomvesztés

 

Az izomvesztés

Az emberi test öregedése először a bőrön látszik meg és az ízületeken érezhető. Az viszont gyakran észrevétlen marad, hogy idős korban az izomzat tömege is csökken, és ennek a folyamatnak veszélyes következményei lehetnek.

 
Az izomvesztés (szarkopénia) általában 40 éves kor körül jelentkezik (egyes kutatások szerint már jóval korábban is tapasztalható) és 80 éves korunkra akár izomzatunk 30-50%-át is elveszíthetjük. Mindez nem érzékelhető, mert napjainkban a legtöbb hétköznapi tevékenység elvégzéséhez kevés izomerő szükséges. Az izomvesztést leginkább csak egy súlyos következményekkel járó elesésnél diagnosztizálják.
 
 
Az izomvesztés egyik következménye az anyagcsere lassulása, amely túlsúlyhoz vezethet, ha nem csökkentjük a bevitt kalóriát. Nagyszüleink valószínű erre nem igazán fognak figyelni, így nekünk kell erre felhívnunk a figyelmüket, hiszen tudjuk, hogy a kóros elhízásnak jelentős egészségügyi vonzatai lehetnek.
hirdetes
 
Az izomvesztés az oka sokszor az időskori sérüléseknek, eséseknek. Az egyensúly zavar és a nehézkes járásért sokszor ez az elhanyagolt probléma a felelős. Az eséseknek pedig halálos következményei is lehetnek, illetve idős korban sokkal lassabban regenerálódik a szervezet és a hosszas ágyhoz kötöttség és lábadozás egyéb betegségeket okozhat (trombózis, tüdőgyulladás).
 

Azonban ezt meg lehet előzni helyes táplálkozással és mozgással. 

 

Öregedéssel járó izomvesztés

1. Fontos a rendszeres vizsgálat!

Klinikai vizsgálatokat kell végeztetni, de én is próbálok otthon is elvégezhető módszereket mutatni arra nézve, hogy hogyan is tudjuk tesztelni! 

 

2. Heti ötször legalább fél órás fizikai tevékenységet végezzenek!

Erre a célra kiválóan megfelel a mindennapi házi- és kerti munka, a gyakori lépcsőn járás, a nordic walking, de akár egy kiadós séta is erősíti az izmokat. Emellett gimnasztikai és erősítő gyakorlatokat is végezhetnek az idősebbek. A következő cikkben kiemelten foglalkozom azzal, hogy a súlyzós edzéseket idősebb korban is érdemes és kell is végezni, hiszen számos betegség megelőzésében elhanyagolhatatlan!

hirdetes

 

3. Több fehérje bevitel!

Itt egyaránt súlyt kell fektetni a fehérje mennyiségére és minőségére is. Klinikai kutatások igazolják, hogy a magas fehérjebevitel csökkenti az izomtömeg-vesztést. A szükséglet minél nagyobb részét magas biológiai értékű fehérjékből célszerű fedezni. 

 

4. Megfelelő vitamin bevitel!

Tanulmányok bizonyították, hogy az elégséges D-vitamin bevitel akár 50%-kal is csökkentheti az idősebb emberek elesésének arányát. A legtöbb idős embernek D-vitamin hiányos, mert a mi szélességi körünkön ez a fontos vitamin kisebb mértékben képződik.

 

 

Szerző:
Simon Alexandra

facebook.com/fitnessjunkiehu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kortizol a stressz hormon

2019-06-20

Kortizol a stressz hormon

Gyakran hívják stressz hormonnak, amely a pánikot és az irtózatot hívhatja elő benned. De mint a többi hormon esetében is, van jó oldala is. Ha stresszelsz, a vércukorszinted nagyon gyorsan leesik.

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 233

Átlagos értékelés: 4.9