notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Csoportos órák mindenkinek

Milyen csoportos óra ajánlott Neked?!

Hámori Blanka
hirdetes

Szakértőnk most elmondja neked, hogy milyen csoportos órákra kellene járnod! Ha eddig még nem voltál tisztában a csoportos órák fontosságával, akkor épp ideje, hogy felnyissuk a szemed!

Csoportos edzés fontossága

 

Mostanában már mindenki tudja, hogy kell a súlyzós edzés… fogyáshoz elengedhetetlen a kardió… a jógával kikapcsolsz és feltöltődsz… a cross fit pedig a legvagányabb dolog, ami történhet veled…  És ez mind igaz és tényleg hasznosak is - aki otthonosan mozog az edzőteremben, az tudja, hogy a totális elköteleződés egy mozgásforma mellett felesleges, hisz mindegyik edzéstípusnak más az előnye! Azonban van egy mozgásforma, ami picit kezd háttérbe szorulni az utóbbi időben… amit sok sok teremben drasztikusan lecsökkentettek, néhol már nincs is… ami valaha egyet jelentett a női fitnessel, ma viszont a fiatal lányok közül sokan még csak nem is próbálták!

 

Szóval: mi lett a régi, jó kis aerobik órákkal?!

 

Az utóbbi hetekben-hónapokban direkt figyeltem az aerobik-órák témáját. Ez persze nem reprezentatív kutatás, de sokakkal beszélgettem, nőkkel, fiatal lányokkal, más oktatókkal, végignyálaztam sok régi és új terem honlapján aerobik órarendek után kutatva.

 

Észrevettem például, hogy:

  • sok megkérdezett tízen-, és huszonéves lány nem tartja vonzónak az aerobikot (nem trendi, ha jól értettem)
  • a koreografált órákhoz sokaknak abszolút nincs türelmük!
  • a legtöbb újdonsült aerobikedző nem is tud koreográfiát építeni!
  •  az „alakformáló óráknál” alkalmasabbnak bizonyultak a súlyzós edzések és funkcionális edzések

 

 

Csoportos edzés fontossága

 

Ez csak afféle kíváncsiskodás volt a részemről, azonban az aerobik sorsa tényszerűen nagyot fordult az utóbbi években. Az elmúlt 5-10 évben az aerobikos órarendek hihetetlenül megváltoztak, szinte alig találni már termet, ahol olyan színes és izgalmas lenne az aerobikos órarend, mint mikor én kezdtem fitness terembe járni (kb. 12 éve). Most már inkább „csoportos órákat” mondunk, hisz a TRX a legkevésbé sem hasonlítható az aerobikhoz, fílingjében legalábbis biztosan nem.

hirdetes

 

„Változnak a trendek és az igények” – mondhatjuk, pedig a valóság az, hogy az igények annyira nem változnak: a legtöbben csak csinosabbak szeretnének lenni, ledobni néhány kilót, heti 3x megizzadni, levezetni a feszkót… És erre az aerobik tökéletes!

 

Én imádom az aerobikot, és mióta anyuka vagyok és elsősorban anyukákkal is foglalkozom, azt tapasztalom, hogy az aerobik beiktatása a programba bizony nagyon hasznos – akárcsak csak kiegészítésként, akár a program „gerinceként”. Az elmúlt hetekben több helyről is hallottam, hogy némely teremben teljesen felélénkítik az aerobik órarendet: pl. fittyet hányva arra, hogy a „step-aerobik már nem divat” elindítanak kezdő-stepet vagy akár kezdő alakformálót! Nézzük, mik az aerobik előnyei:

 

Csoportos edzés fontossága

 

Az aerobik órán sok-sok ismétlés, ki súllyal és viszonylag magas pulzussal tökéletesen alkalmas az állóképesség, erő-állóképesség megalapozására. Első időszakban fogyással is jár, és garantáltan minden izomcsoportot megmozgat (kivéve a has-láb-popsi és hasonló órák, melyek sok helyen eltűnő félben vannak). A step-aerobik, dance-aerobik és tásaik pedig fantasztikusan pótolják a kadió edzést (futást, biciklit) anélkül, hogy az unalommal küzdenénk…

 

A csoportos órák ereje

 

A csoportos edzés lényege egyrészről, hogy egymást motiváljuk („Mindenki csinálja, én sem hagyom abba!”), és ellentétben az otthoni tornával, biztos, hogy nem álmatagon végezzük a gyakorlatokat, hanem megfelelő tempóban. Ráadásul rendkívül jó társas élmény! Az öltözőben zajló beszélgetések, a megkötött barátságok szintén hozzájárulnak a jobb közérzethez!

hirdetes

 

Védve a férfi szemektől

 

Bizony lehet, hogy egyesek számára nevetségesen hangzik, de sok nőt zavar, ha munka után fáradtan, maci-naciban, idegen (izmos és jóképű) férfiak szeme láttára kell zihálva taposnia, vagy izzadtan guggolnia. Ez is egy álláspont! Az aerobik óra erre is megoldás.

 

Csoportos edzés fontossága

 

Oktatói felügyelet

 

Nagyon fontos, hogy a lelkiismeretes oktató folyamatosan javít és magyaráz, ami az önálló edzések végzése előtt nagyon hasznos lehet, és egyfajta tanulásra is módot ad. Ráadásul az oktató motiválni tud, diktálj a tempót, biztosan nem hagyja ki az alapos bemelegítést vagy óravégi nyújtást – ez a vezetett edzésforma pedig rengeteget ad, és sok sérülést megelőz…

 

Nincs nála színesebb!

 

A táncos órák őrült zsibongása, a páros gyakorlatok közben a nevetés, a köredzések változatossága, a pilates nyugalma – ezek mind a csoportos óra sajátjai! Ezt a színességet csak a színes aerobik órarend adhatja meg, semmi más! És ezzel egyébként ezerféle képesség fejlődik, az állóképességtől kezdve, az erőn át, a rugalmasságig és koordinációig minden… És ez vezet a valódi jó közérzethez, és testtudathoz!

 

Úgy aerobikra fel, kedves hölgyek, akár csak kiegészítésként a konditermi edzéstervetek mellett, akár kezdésként tökéletes! Az biztos, hogy az aerobik megunhatatlan!!

Te jársz aerobikra? Mit szeretsz benne?

 

Szerző: Hámori Blanka - www.facebook.com/Fitneszanyu

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Diéta

  A diéta fogalma : A diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az... Tovább

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 186

Átlagos értékelés: 4.8